Welke behandeling kunnen wij verwachten

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Druifje, Mar 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Hoi meiden,

Mijn vriend en ik zijn nu 9 maanden aan het proberen zwanger te worden. Tot nog toe niet gelukt. Paar weken geleden de stap naar de HA gezet. Mijn vriend heeft vroeger een groeihormoonbehandeling gehad en nu is dus gebleken dmv een zaadonderzoek dat zijn zaadproductie minder is. Tot nu toe weten we alleen maar dat hij 6% goed zaad heeft en dat de beweeglijkheid slecht is.

Vandaag hebben we de verwijsbrief voor het ziekenhuis gekregen en alle gegevens ingevuld en opgestuurd. Wie kan mij vertellen wat ons te wachten staat? Hoe gaat zo'n eerste bezoekje aan de gynaecoloog en welke behandeling gaan we krijgen? Volgens de HA was het geen ICSI. Hij vertelde dat het zaad van mijn vriend verbeterd moet gaan worden en bij mij ingespoten gaat worden.

Ben zo onzeker op dit moment en wil zo graag weten waar ik aan toe ben. Hoe lang gaat alles duren en doen onderzoeken pijn? Ik ben ook als de dood dat ik spuiten moet zetten. Bleh!

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hoi hoi!

Eerste gesprek is veel algemene vragen,
    Lengte, gewicht, alcohol, drugs, operaties, aantal keren gemeenschap, pijn bij gemeenschap, allergieën, medicijngebruik, lengte van cyclus, en algemene gezondheid.

Misschien bloedprikken voor jou hormonen in kaart te brengen, of een inwendig kijkje.
    Hierbij krijg je een eendebek, die zorgt ervoor dat je vagina(heel plat gezegd) open gaat staan.
    Kan zijn dat je een monstertje slijm af moet laten nemen door de gyn.
    Dit doet geen pijn, t is alleen een raar gevoel de eerste keer.
    Als je je goed kan ontspannen voel je haast niks.

Ik denk dan dat het voor jullie IUI zal gaan worden.
    Daarbij word het zaad in de baarmoeder gespoten met een dun en klein slangetje.
    Deze kan je voelen kriebelen, maar vaak doet t geen pijn.

Als jou eigroei, en eisprong allemaal goed zijn kan het zijn dat je geen hormonen gaat krijgen.
    Kan zijn dat als alleen je eisprong niet goed is dat je dan toch 1 keer een spuit moet zetten voor je eisprong.
    Maar als je hele cyclus niet goed loopt kunnen ze dit oplossen met tabletten, en helaas wel 1 keer die spuit.
    Het kan heel erg verschillend zijn zie je wel.......

Als dit allemaal niet werkt kan het zijn dat jij je toch elke dag moet gaan spuiten, en dan 5 dagen lang.
    KAN, maar hoeft niet per se.

Ik wens je succes, en als je nog iets wil weten mag je ook pben.
    Jammer genoeg ben ik er al een beetje wijs in geworden de laatste jaren.

Knffel, en succes!

3. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Hoi Brabbel,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Heel fijn dat ik nu weet wat ik in een eerste gesprek kan verwachten. Tja, en iedere gyn. en ieder ZH zal anders te werk gaan, maar het grootste deel zal hetzelfde zijn. Ik hoop dat ik snel meer weet!

Balen dat jij ook al een tijdje mee loopt in de MMM. Ik lees in je onderschrift dat het helaas allemaal nog niet is gelukt. Waarom moet je weer aan de pil? Of heb je hier zelf voor gekozen? Even rust misschien?

Veel sterkte en knuffel terug!

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Vaak kan t zijn door hormoongebruik dat er een cyste komt.
    Deze gaan vanzelf weg, maar bij mij blijven ze lekker op hun plaats.
    Ik zou eerst IVM gaan doen, (kort uitgelegd een IVF-vorm met minder tot geen hormonen) maar door de cyste gaat t niet door.
    Daarom moet ik nu een tijdje de pil slikken,om mijn lichaam rust te geven, en de cyste zal dan hopelijk weg gaan......

Waarschijnlijk zal t IVF gaan worden binnenkort, en dan moeten de cystes wel weg zijn.

5. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Poeh meid, het zit je allemaal niet mee! Hopelijk ben je gauw van de cyste af en kunnen jullie er weer vol goede moed tegenaan!

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier even een stukje hoe het bij mij ging toen ik heen ging voor het eerst.

dit is mijn ervaring.

dit kun je ongeveer verwachten ze bespreken je vragen lijst die je als goed is hebt gekregen en weer op gestuurd hebt als ie in gevuld is
    en dan krijg je direkt een inwenige echo en kijken ze hoe het bij je man er voor staat
    en moet hij de volgende keer zaad inleveren en jullie moeten samen direct bloedprikken om te kijken of jullie hiv of aids hebben

paar week later uitslagen jij mag drie keer weer komen om te kijken of je eisprong hebt

dit was bij mij zo dit is ongeveer wat je kan verwachten

oja ze gaan ook nog met een eendebek kijken

ik kan je 1 tip mee geven doe iets langs aan bv een jurk of lang shirt dan voel je je niet zo bekeken

hoop je zo te hebben geholpen

7. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Thanks meid. Wij hebben geen vragenlijst in hoeven vullen. 12 april hebben we de eerste afspraak. Wij weten al wel dat het aan mijn vriend ligt: hij heeft slecht zaad. Dus misschien een vragenlijst niet nodig? We zien het allemaal wel. Klinkt gek, maar heb er zin in. Eindelijk een kans op zwangerschap!

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Es @ Mijn man zijn zaad is ook niet super[ niet goed genoeg voor iui] maar wij moesten wel een vragen lijst in vullen.
    Voor dat de onderzoeken faciliterende onderzoeken gestart werden.
    Die ik hier boven genoemd heb.
    En is nog steeds geen oorzaak gevonden.
    Succes de 12de

9. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Bij mij man is het zaad ook niet denderend. Eigenlijk bar slecht maar toch moest ook ik er aan geloven. Gewoon een vragenlijst gehad. En bloed onderzoeken. En de eendenbek en echo. Ze moeten ook alles uitsluiten. Dus ook of jij misschien toch iets afwijkend hebt. Want als het van twee kanten komt. Krijg je misschien toch nog een andere behandeling.
    Wij kregen wel isci. Puur vanwege het zaad. Bij mij konden ze niets vinden.
    We zijn nu opnieuw in het traject voor een brusje voor ons zoontje

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Es @ Hoe is het gegaan de 12de bij de gyn?

11. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Zie onderschrift....

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannend meis , hoe ging het gesprek?

13. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Gesprek verliep goed. Ze legde alles goed uit. We konden meteen op de wachtlijst worden geplaatst, dus dat is fijn. Nu even alles laten bezinken en tijdens het telefonisch spreekuur vragen stellen die in ons opkomen.

Hoe gaat ie met jou? Zie dat jij hetzelfde aan het doormaken bent? Vind je het tot nu toe mee of tegenvallen?

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik moet morgen mij eerste spuit er weer in darten!
    We gaan nu voor de laatste poging dus tja mee vallen pff kan alleen maar zeggen dat het zwaar is

Share This Page