Wie gaat er ook starten in de MMM voor een tweede kindje?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Secretangel, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Wat een spannende week deze week! Woensdag gaan mijn man en ik voor het eerst naar het ziekenhuis (Sint Franciscus Gasthuis) omdat zwanger worden van een 2e kindje maar niet wil lukken. Vandaag weer ongesteld geworden, dus weer even flink de balen. Ik ben heel benieuwd naar hoe het gaat lopen en wat er allemaal op ons pad komt. Wie heeft er zin om ervaringen uit te wisselen?

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben 32 jaar, getrouwd en moeder van een dochtertje van 20 maanden. Na jaren de pil en spiraaltje was ik na vier rondes zwanger. Ons geluk kon niet op! Het leek ons leuk om niet te veel tijd tussen de kindjes te hebben en begonnen vol enthousiasme voor een tweede kindje en hoopten we dat het ons gegund zou zijn. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en lijkt mijn cyclus steeds gekker te worden en mijn eisprong steeds later. Mijn Lf is aan de korte kant. De stap naar de huisarts gemaakt en die wilde eerst een zaad onderzoek doen. Toen we belden voor de uitslag vond de andere arts van de praktijk het vreemd dat dit onderzoek was aangevraagd, want zij konden de uitslag niet beoordelen. Nieuwe afspraak gemaakt en toen de doorverwijzing naar het ziekenhuis gekregen.
    Van het ziekenhuis hebben we een informatieboekje ontvangen en een hele vragenlijst die we ingevuld mee moeten nemen. Ik ben al maanden aan het temperaturen en die grafiekjes heb ik ook maar uitgeprint. Zo dat was even mijn verhaal. Stel gerust vragen hoor. En ook als je al even bezig bent en In hebt om mee te kletsen, gezellig!

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Niemand? Kan ik ergens mee lezen en schrijven?

3. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik zie he topic nu pas!
    Hier ook voor een 2e kindje! Heb PCO en ben 2 keer spontaan zwanger geweest ondanks lange en onregelmatige cyclussen (en vaak geen eisprong)
    Vanaf augustus bezig voor een 2e.. januari was ik zwanger, maar dat werd helaas een miskraam in maart..
    En nu is mijn cyclus zo van slag weer.. ik dacht zaterdag een ei te hebben, maar de gyn belde gisteren dat mijn progesteron te laag was.. dat het kan maar onwaarschijnlijk is..
    Dus nu gaan we starten met clomid vanaf komende cyclus..
    Ben 29 jaar.. mijn zoontje is 2

4. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi hoi
    Hier ook vanaf december aan de Clomid nog steeds geen resultaat, alleen dat mijn lichaam mij heeeeeeel vaak in de maling neemt.
    Donderdag naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Hopelijk komt ons tweede wonder snel. En die voor jullie ook!!!!

5. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
  6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hallo,

Sinds een ruime maand loop ik bij de gyn.
    pcos is vastgesteld.
    ik heb vorige week clomid gekregen, maar durf het nog niet zo goed te gebruiken omdat de kans op een meerling groter is..
    ik gebruik al een aantal cyclussen ovulatietesten, met succes. Want ik had meestal 2 dagen een knal test en werd zo'n kleine 2 weken erna ongesteld. (Mijn cyclussen zijn 40+ dagen en 2× 60+ dagen).
    Nu heb ik al een paar dagen een (bijna) positieve ovulatietest. Ik voel ook van alles. Maar de test is denk ik net niet positief genoeg.
    Ik zit ook 'pas' op dag 19.
    Ik baal nu, want ik dacht dat ik met de ovulatietesten enige grip op de zaken had, maar nu lijken zelfs deze niet meer te werken?! :(
    ik heb overigens al 1 kindje, waarvan ik makkelijk in verwachting van raakte.

7. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw

Deel Deze Pagina