Hoe regelmaat erin brengen bij baby van 8 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaSon, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Oja door die hevige krampjes lag hij ook heel vaak op zijn buik in de box of op mijn buik te slapen, heerlijk vond ik dat. In bedje kon hij dan niet slapen door de pijn en bij mij werd het wat minder en kon zich beter ontspannen omdat hij mijn hartslag hoorde, ik dacht op dat moment alleen maar: hij slaapt tenminste. Later toen de krampen over waren deed ik dat smiddags nog wel eens, gewoon lekker knuffelen. Nu wil hij dat niet meer...

2. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Chantal, ik denk ook dat je je kleintje in het begin niet genoeg bij je kunt hebben.
    Geniet er maar van.
    Wat heb ik me ook onzeker gevoeld dat ik me kleine man bij me wilde houden.
    Heb me soms schuldig gevoeld, begon te twijfelen en alles.
    Maar als je goed naar je kindje kijkt, zie je wat zijn behoeftes zijn.
    In het begin was dat dicht bij mama, hij sliep wel in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje, maar werd om 5:00 uur wakker en wilde dan bij mij slapen.
    Stiekem genoot ik daarvan, maar ook waren de twijfels er... dat "mag" toch helemaal niet.
    Nu kan ik er alleen maar verlekkerend op terug kijken, want hij wil echt niet bij mama slapen.
    (Heeft misschien 1á2 weken geduurd... maar in het begin lijkt het allemaal veel langer ;))
    Daarna begon het gedoe met in eigen bedje laten inslapen.
    Ook dat wilde Ted in het begin niet, maar later wel.
    Dus door goed naar mijn kleine man te kijken, hebben we in het begin heerlijk elkaar verkend en toen we helemaal op elkaar ingespeeld waren, was het duidelijk dat hij toe was aan zelf doen.

Enne 30 min. laten huilen... tja...
    Heb Ted één nacht laten huilen omdat hij aan het testen was. Meestal ga ik hem toe.
    Enne zeker met nog geen 2 weken, waar moet zo'n kleintje nou om huilen? Vind het ook een beetje raar, hij heeft toch 9 maanden dicht bij gezeten
    en dan nu nog geen 2 weken op de wereld en moet dan alleen zonder mama blijven huilen...
    Niet mijn keuze, maar je moet doen wat jou goed lijkt...
    Tis jouw keuze.
    Sorry een beetje lang verhaal geworden :oops:

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb dus ook een zoontej die de godganse dag bij me wil liggen.. vind ik op zich niet erg maar heb nog een dochtertje en daar wil ik ook aandacht aanschenken nu snat ze het gelukkig wel dat merk ik aan dr doen maar toch.. ik las de tips en klinkt goed maar nu las ik dus ook dat de babys maar een uur tot 5 kwartier wakker zijn nou dat is dus het probleem hier dnek ik yorgos is zo 5 uur aan een stuk wakker :( wat doe ik daar dan mee?

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Moeilijk hé, ieder kind is toch weer anders dus moeten we toch goed naar de signalen kijken die ze afgeven. Maar dat vind ik nog best moeilijk. Vooral met voeden, ik geef haar te vaak voedingen denk ik dus ik ga toch even proberen om om de 3 uur een flesje te geven.

Kim is na een uur wakker zijn echt weer moe, dus leg ik haar met het eerste gaapje op bed. Dat gaat erg goed moet ik zeggen. Maar ik merk ook dat ze 's middags behoefte heeft een keer langer wakker te zijn. Maar wanneer precies....dat weet ik nog niet. Pas na een half uur proberen haar te laten slapen en elke 5 minuten even naar haar toe te gaan kom ik erachter dat ze dus wakker wil blijven.

Vandaag ging een stuk rommeliger dan gisteren (helaas), maar ik weet dat het even tijd nodig heeft om de rust en regelmaat erin te krijgen. Dus morgen weer goede hoop!

@Chantal, tegen mij werd ook door cb, lactatiekundige en de kinderfysio gezegd dat ze regelmatig boven in bedje moet slapen. Ik dacht steeds 'doe maar voor dan, dan gaat ze alleen maar huilen'. Maar ik ben het nu toch aan het doen en het werkt wel. Een aantal keren is het gelukt om haar met open ogen in bed te leggen en dat ze dan zonder jengelen gaat slapen. Dus je kan het misschien een paar dagen proberen, kijken of het bij jou ook werkt. Zo niet dan kan je er ook weer mee stoppen.
    30 minuten laten huilen vind ik zeker te lang, wat dat betreft moet je je eigen gevoel volgen vind ik.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hebben ze dat gezegd bij het CB, 30 min. laten huilen?
    Vind het gewoon zielig.
    Zulke kleine kindjes laten huilen is nergens goed voor. Ze hebben veiligheid en geborgenheid nodig de eerste tijd, en dat krijgen ze door veel bij je te zijn, bijv. in een draagdoek.
    Een kind van 2 weken 30 min. laten huilen?, ze zijn niet goed bij hun hoofd.

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik kreeg hetzelfde te horen bij het CB...kindjes mochten rustig een half uur krijsen zei ze zelfs...heb d'r stomverbaasd aangekeken :confused:
    Je kunt aan het huiltje wel horen of er wat is of niet, als Jens moe is en zichzelf ff in slaap moet huilen (is meer jengelen) heb ik er geen moeite mee, duurt ook nog geen 5 minuten, maar een kind wat een half uur huilt...die heeft toch echt wat hoor!

7. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Gelukkig lees ik dat geen van jullie het eens zijn met het 30 minuten laten huilen.
    Op zich gaat het slapen bij Nick in zijn bedje heel redelijk. Ook wakker in bed is een enkele keer gelukt, maar dan wel met wat jengeltjes. Dat duurde niet lang en dit lijkt me ook niet erg. Vannacht was Nick alleen rond 12 uur erg onrustig en wilde hij absoluut niet inslapen in zijn bedje. Erg aan het mopperen. Ik heb geprobeerd om hem in bed te troosten, maar dit lukte niet. Ik heb hem eruit gehaald, lekker aangelegd en hij is tevreden bij me in slaap gevallen.
    Ik ben zo blij met dit forum, die dame van het consultatiebureau had me zo in onzekerheid gebracht terwijl ik daarvoor met vertrouwen voor Nick zorgde. Dat vertrouwen begint nu gelukkig weer langzaam terug te komen.

8. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    En toch heeft dat voor ons niet gewerkt: ons kindje raakte veel te veel geprikkeld door zoveel bij ons te zijn in de draagdroek of gewoon op de borst, met vijf weken sliep hij daardoor haast niet meer overdag en begon erg veel te huilen.
    Wij hebben hem toen wel wakker in zijn bedje gelegd, en inderdaad, toen moest hij 20 minuten huilen. Dat was heel erg om aan te horen, maar nu gaat het zo ontzettend veel beter met hem dat ik toch van mening ben dat dat heeft geholpen.
    Kortom, misschien hangt het ook wel van je kindje af wat de beste methode is!

Cristel, misschien moet je dan toch proberen om hem na vijf kwartier gewoon in zijn bedje te leggen? Waarschijnlijk is hij dan toch echt moe en heeft hij behoefte aan slaap! Hij zal het alleen wel echt niet leuk vinden omdat hij gewend is om bij je te liggen....... Deze situatie hadden wij dus ook en wij hebben er toch voor gekozen om hem weg te leggen.
    Je kunt het altijd proberen toch? Je moet vooral voor jezelf bepalen of, en zoja hoelang, je hem wil laten huilen. Succes!

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Soms is het wel nodig om ze even telaten huilen, als ze zichzelf echt niet in slaap kunnen krijgen. Maar dat geldt dan meer als je de R en R gaat invoeren als interventie bij echte huilbaby´s of heel onrustige kindjes, in het begin alleen.
    Vaak zie je dan dat ze de eerste dag 30 minuten huilen voor het inslapen, de tweede dag 20 minuten en de 3e dag nog maar eventjes..

Ik heb haar nooit laten huilen, ging er altijd wel even naartoe om een speentje te geven, aai over de bol, even aaien en troosten was even voldoende.
    Maar wel in bed laten liggen en niet oppakken.

Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan bij MamaSon..

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Nou bij Mamason ging het vandaag weer beter dan gisteren :D
    Blijkbaar was de dipdag bij ons op dag 2 in plaats van dag 3...
    We zijn tussen 2 voedingen in de deur uit geweest, de rest thuis geborreld met vrienden vanwege de regen.
    Ondanks de drukte (mensen over de vloer, de deur uit met harde muziek bij de kraampjes enzo) heb ik haar regelmatig kunnen laten slapen.
    Vaak zijn het wel korte slaapjes van een half uur, maar die worden hopelijk vanzelf langer als we dit zo doorzetten.

Waar ik me zorgen om maak zijn haar voedingen. Ze weegt ongeveer 5 kg en zou dus 150x5=750 cc per dag moeten drinken.
    Ik heb het bijgehouden vanaf maandag wat ze drinkt:
    - maandag: 335 cc (5 voedingen) + 2x borstvoeding
    - dinsdag: 515 cc (7 voedingen) + 3x borstvoeding
    - woensdag: 440 cc ( 6 voedingen) + 2x borstvoeding

Te weinig dus en veel te veel voedingen. Maar ja, iedere keer drinkt ze maar een halve fles en wil echt niet meer. Dus dan komt ze na 1,5 a 2 uur weer natuurlijk omdat ze nog niet genoeg heeft gehad.
    Hierdoor heeft ze denk ik ook vaak die korte slaapjes, ze wordt steeds wakker van de honger denk ik.

Gelukkig heb ik vrijdag een afspraak bij het cb en kan ik dit met ze bespreken. Ik heb gisteren ook al even gebeld naar ze maar daar werd ik niet veel wijzer van, vrijdag spreek ik gelukkig onze eigen wijkverpleegkundige weer (en die is volgens mij wel goed).

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik nu zit te denken, kan het niet zijn dat ze zo weinig drinkt uit de fles omdat ze liever de borst heeft? Eva wil ook haast niets uit de fles als ik er ben, laat staan als ik hem geef ;) (1x geprobeerd...). Terwijl er wel borstvoeding in zit.
    Wat die korte slaapjes betreft, hier ook korte slaapjes (hooguit een uur), terwijl ze om de 3 a 4 uur komt voor een voeding.
    Over de hoeveelheid die ze drinkt, ik denk dat het wel meevalt, je weet natuurlijk niet hoeveel ze uit de borst haalt. Anders even tussendoor wegen op het cb, dan weet je zeker of het goed gaat of niet.

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Wat fijn dat het gisteren beter ging! Ondanks de regen nog een beetje koninginnedag kunnen vieren dus.. Je meisje ligt in ieder geval al wat vaker te slapen dus, ook wel lekker dat je er niet meer de hele dag mee rond hoeft te hossen dan. Al zijn veel van die hazeslaapjes en voedingen toch ook wel vermoeiend.

Snoopy heeft daar wel een punt want betreft de borstvoeding / flesvoeding. Ook hier dronk ze in het begin nauwelijks uit de fles. De Aventspenen zat ze maar een beetje op te kauwen voordat ze die uit dr mondje duwde.

Uiteindelijk hebben wij de Tommee Tippee fles gevonden, die 'drinkt' hetzelfde als een mama-borst.
    Verder, wat hier heel typisch was, en trouwens nog steeds zo is, truusje wenst haar flesje graag goed op temperatuur. Dat wil zeggen, vooraf eigenlijk warmer dan normaal, net niet te heet; en als dan halverwege de voeding de fles wat is afgekoeld, dan 'lust' ze het al niet meer.

Mamamelk is immers ook altijd precies op temperatuur, en houdt dezelfde temperatuur natuurlijk.

De fles halverwege 5 seconden bijbliepen in de magnetron, bleek hier de oplossing; en we drinken weer goed van voorafaan.. Al eens geprobeerd?

Nu is het hier inmiddels zelfs zo dat we de fles in 2x klaarmaken, 2x 90cc ipv 1x 180 omdat door het toevoegen van de Nutriton de voeding met het afkoelen ook indikt. Begint ze super enthousiast (lees: als een dolle) te drinken, en halverwege, als ze moe wordt en minder fanatiek zuigt, de melk koud en dik wordt, dan kreeg ze er dus niks meer uit. Nu 2x een vers bakkie en de flessen gaan leeg tot op de laatste druppel.

Toch zou het wel fijn zijn als die baby's met een gebruiksaanwijzing erbij geboren worden he? :)

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Nou inderdaad,ik hoef niet meer de hele tijd met haar rond te lopen en kan nu af en toe echt eens wat doen!

Ik heb ook eraan gedacht dat ze misschien liever de borst wil, maar aan de andere kant drinkt ze aan de borst juist onrustig/driftig en aan de fles juist rustig.

Ik ben vandaag maar eens begonnen met het ritme zoals ik had tijdens de borstvoeding: fles, luiertje, fles. En inderdaad twee keer de fles gemaakt zodat ze steeds warme melk drinkt.
    En het werkt!
    Vandaag twee voedingen van 110 en 130 cc! Dus dit werkt perfect. Kost wat meer tijd zo maar dan heb ik er graag voor over.
    En ze trekt het nu dus wel om om de 3 uur te voeden!
    Ik word hier helemaal happy van :D

De slaapjes blijven nog kort, maar dat geeft niet. Als ze wakker is, is ze veel vrolijker dan voorheen. Toen was ze natuurlijk steeds te moe daarvoor.

Dus bedankt hé voor alle adviezen! Het gaat hier per dag beter :D

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva drinkt uit de fles ook heel rustig en aan de borst vaak onrustig :(. Maar als ik er ben, drinkt ze haast niets uit de fles.

Deel Deze Pagina