Hoe reinigen jullie de rietjesbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door P73, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    In de bijsluiter staat dat hij in een sopje schoongemaakt mag worden, maar doe je daar dan ook het rietje in? En hoe krijg je de tuit goed doorgespoeld, zodat je zeker weet dat er geen sop in zit.

Of hij in de sterilisator in de magnetron mag is me ook een raadsel; er staat dat uitkoken (in pan neem ik aan) niet mag, maar dat 'ie wel in de magnetron mag. Of bedoelen ze daar dan mee zonder dop om drinken op te warmen?

Ben ms. beetje blond, maar snap er niets van?!?!?!?!
    Ik vind het altijd wel fris om zo af en toe de bekers te steriliseren namelijk.

2. sabina4

sabina4 Lid

7 nov 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Hoi

Milan heeft ook zo'n beker. Wij doen hem altijd in de vaatwasser. Als je een nieuw rietje koopt, dan zit er wel een speciaal borsteltje bij om het rietjes schoon te maken.

groetjes Sabina

3. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Dankjewel!
    Maar helaas hebben wij geen vaatwasser, maar ik doe 'm wel gewoon in een sopje.

Ik zou nog graag willen weten of ik 'm in de sterilisator (Avent) in de magnetron mag doen, en zo ja, met of zonder rietje.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zonder rietje. Rietje kun je goed schoonmaken met een pijpenrager.

5. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Oke, alleen de beker zelf en de deksel dus, bedankt!

6. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Heb inmiddels het hele pakket, inclusief rietje, in de sterilisator in de magnetron gehad. Super! Klaar voor gebruik!

7. sim

sim Niet meer actief

is dat die rietjes beker van nuby?

elijah drinkt nog slecht uit een tuitbeker, ik dacht er aan om deze ook te kopen, maar dat is toch een andere techniek met drinken?

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ja een betere techniek voor de mondmotoriek zelfs.

Hier werd er niets begrepen van de tuitbeker, maar de rietjesbeker ging meteen goed.

Het is me trouwens een raadsel waarom er bij een reserverietje, die je apart koopt, wel een borsteltje zit...

9. sim

sim Niet meer actief

ach, kom ik net uit de stad, ben ik helemaal vergeten om te kijken :x

nou ik ga vast nog wel een keer deze week, wat kost zo'n beker, en zijn die reserve rietjes los verkrijgbaar bij de winkel?

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb hem in de aanbieding gekocht dus weet de precieze prijs niet, ik geloof iets van €6,-. Reserverietjes heb ik bij de Etos gezien.

11. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Inderdaad van Nuby, ik heb 'm bij het Kruidvat gekocht voor E 6,49.
    Ze snapt er nog niets van, ze houdt 'm helemaal omhoog net als bij de tuitbeker, haha! Komt vanzelf (hoop ik), hahaha!

12. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik was op zoek naar een kleinder flesje van nuby om in mijn handtas te steken. Blijkt die een heel ander rietje te hebben. De grote fles is met een klein gaatje en een slipje en de kleine fles is echt met een rietjesopening zoals de platiek versie die wij als volwassenen kennen. Myrthe merkt het verschil neit, maar die van het kleine flesje is veel makkelijekr door te spoelen.

Als de magnetron lukt, dan vliegt die van mij er ook in hoor. Met of zonder rietje was jou experiment ?

Liefs
    Kitty

Deel Deze Pagina