Slaapzakje of dekentje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lara1978, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Vandaag hebben we een matrasje, lakentjes en een dekentje gekocht voor het ledikantje. Er zitten nu wat vragen in mijn hoofd dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Is het dekentje niet te groot voor een kort opgemaakt bedje? Dubbelvouwen lijkt me erg warm in de zomer..

Vanaf wanneer gebruik je een slaapzakje? Ik dacht dat je een kleine baby eerst in een kort opgemaakt bedje legde en later pas een slaapzakje gaat gebruiken maar hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    In het begin liggen ze eerst meestal onder een laken en een dekentje. In de zomer kun je het dekentje er enkel overheen doen en dan in de breedte neerleggen en instoppen( zo doen wij het althans). Als ze echt gaan woelen en de hele tijd bloot komen te liggen dan kun je een slaapzak gaan gebruiken. Maar weet niet meer hoe oud Fenja toen was.

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    En als het in de zomer echt heel warm is dan kun je natuurlijk ook alleen het lakentje gebruiken.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    tja, ik ben begin april uitgerekend dus ik ga vrij snel de zomer in. Ik vraag me af of ik het ledikantdekentje echt ga gebruiken... Misschien kan ik beter een wiegdekentje kopen voor de eerste tijd en als het kouder gaat worden dan een slaapzakje gebruiken :( :(

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Tja moeilijk is dat. Maar ik vind (persoonlijke mening) een ledikant deken fijner omdat je die beter in kan stoppen als je hem overdwars legt (enkel, niet dubbelgevouwen), een wiegdekentje is dan eigenlijk net te kort om goed in te stoppen. En nu Fenja in de slaapzak ligt, gebruik ik als het koud is nog weleens een deken eroverheen, en dan blijft ze goed liggen (gaat ze niet rollen enzo). Ik vind het dus geen miskoop om zo'n ledikant deken aan te schaffen.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Mijn zoontje is al wat ouder, maar we gebruiken nu een slaapzak en zelfs twee ledikantdekentjes erover. Hij heeft een wat koudere temperatuur van zichzelf en het sneller koud. Vandaar.
    Ledikantdeken heb je echt wel nodig. Ook als ze groter zijn.

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Wij stoppen het dekentje idd ook dwars in. Tijn ligt sinds hij 1,5 maand oud is trouwens in een slaapzakje met alleen een lakentje erover. Hij schopte zich steeds bloot en werd helemaal koud wakker. Nu slaapt hij als een roosje en lekker warm. Zowel het dekentje als de slaapzak zijn dus geen miskoop.

8. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Sjoerd is ook in juni geboren en ik had in het begin een wiegje met een dekentje, het was wel erg warm in het begin, dus heb ik heb wel onder laken en deken gelegd, maar lekker in een rompertje.
    Zoals je je misschien kunt herinneren was de rest van de zomer echt slecht....dekentje dus zeker nodig gehad! In zijn ledikant klapte ik dan gewoon zoveel mogelijk van het dekentje onder zijn matras...en omdat hij dan scheef lag een handdoek aan de andere kant..
    tja ... je moet een beetje inventief zijn....
    Nu slaapt hij onder een dubbelgevouwen deken

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    Hier begon ze na een paar weken zich al boven de dekens uit te woelen. In het begin sliep ze onder een dubbelgevouwen deken en lakentje. Nu slaapt ze in een slaapzakje onder een enkele deken en laken, zo blijft ze tenminste goed liggen. In een slaapzaak rolt en kruipt ze ook het bed door.

Deel Deze Pagina