Onze dochter krijgt nu 1 of 2 keer per dag kv en volgens het schema moet ze 200 ml krijgen? Dat is toch enorm veel? Mijn dochter komt niet verder dan 100 ml en zelfs dat gaat niet altijd helemaal op. Krijgen jullie kinderen met 8 maanden wel 200 ml weg of drinken die ook minder? Ik zou bijna zeggen dat zo'n lading melk helemaal niet realistisch is bij 8 maanden dus ik ben benieuwd...
hier ook minder 3x 150/5 aangeboden de tweede fles gaat meestal niet leeg bij de boterham en de laatste fles is wisselend de ene x op de andere keer niet het advies van t cb hier was om de middagfles te verlagen naar 90/3 en de avond fles eraf en toetje geven, dit vond ik zelf erg weinig aan flesvoeding dus nu doen we t zo en dat gaat goed.
Bij mij dronk ze dat toen met gemak op ja, en meer ook. Maar als dat bij jouw kindje niet zo is, dan geef je toch gewoon minder?
Wow meer dan 300? Zoveel drinken krijg ik zelf niet eens op . Past ook niet eens in haar beker, die gaat maar tot 240. Ze krijgt nu om 8:30 BV, dan rond 12:00 KV 100 ml en soms rond 15:30 weer 100 ml. Dan 's avonds weer BV.
Ze heeft overigens nu 150 in de beker gekregen en daarvan heeft ze nu 50 op en dan wil ze niet meer. Als ik een beetje aandring moet het wel lukken om haar nog 50 te laten drinken voordat ze gaat slapen. Maar daar blijft het dan echt bij, dat is het maximum.
Bv kindjes drinken vaak vaker maar minder per keer. Veel kv baby's krijgen per fles een voeding van 180/6 (=200). Dit is maar een richtlijn. Probeer vaker aan te bieden zodat je per dag wel aan voldoende melk komt, bv of kv (gaat om het totaal uiteindelijk)
Maar wat is voldoende en hoe weten we of ze dat krijgt? Ze krijgt tenslotte twee keer bv per dag en geen idee hoeveel dat is.
Mijn dochtertje krijgt BV, en voor mij lijkt 200 ml in 1 fles ook enorm veel. Hier heeft ze altijd maar max 120 ml uit een flesje gedronken. Maar de hoeveelheden bij KV zijn gewoon helemaal anders. Dat kan je eigenlijk niet vergelijken.
Plasluiers heeft ze wel. Ik weet alleen niet of het er genoeg zijn. Vandaag waren het er 4 maar daar moet ik bijzeggen dat de eerste keer verschoven vrij laat vanmorgen was. Anders waren het er waarschijnlijk vijf geweest. Morgen ben ik van 7 tot 17:30 alleen met Sara en er is maar 50 ml gekoelde melk. Dus dan moet ik het echt snappen. Maar tot nu toe begrijp ik nog helemaal niets van die flesvoeding.
Hier krijgt dochterlief dat nog steeds niet weg hoor Gewoon net als met BV op verzoek geven, je kind regelt dat doorgaans prima dan
Gewoon geven als zij wil. KV ligt zwaarder op de maag dan BV, dus mogelijk moet ze ook gewoon nog even wennen en gaat ze na een tijdje wel meer KV drinken. Als je je zorgen maakt, de komende tijd even tweewekelijks gaan wegen op het inloopspreekuur van je CB, dan kun je haar groei een beetje in de gaten houden. Maar zolang ze plast, alert en vrolijk is, is het meestal gewoon OK
Grappige trouwens: oudste kreeg hier BV en kreeg op mijn werkdagen gekolfde melk. Dat was heel snel 200 cc per voeding dan. Jongste krijgt vanaf dag 5 KV en heeft nog nooit meer dan 150+5 gedronken. En zat eerst echt heel lang op 90+3 en pas na een aantal maanden op 120+4...
Wegen doen we altijd gewoon thuis. Dus daarvoor hoeven we niet eens naar het cb. Op verzoek voeden lukt niet. Ze houd niet van drinken dus haar verzoek is gewoon helemaal niets. Dus ik moet wel opletten dat ik regelmatig blijf aanbieden. Ze zet ook steeds ns een slok haar beker weg en dan moet ik die steeds weer aanbieden anders drinkt ze echt niets meer.
Hier tot 7.5 4x 180cc Nu 9 mnd 3x 180cc Volledig fv. Als je naar 2x180cc fv ook bv geeft is ook voldoende. Als ze niet wil drinken en niet niet ondergroei curve dan is toch goed. Pas als ze gaat afvallen en 12 uur geen plasluier: er moeten dan kristallen inzitten. Dan is zorgwekkend. Waroom niet realistisch?? Zoveel is het niet. Bovendien ene kind de andere niet. Mijne beweegt erg veel, kruipt, loopt, zit nooit stil. Ze heeft meer voedingstoffen nodig. Had ze altijd gehad was altijd honger. Nu gaat het net 2 flesje zal lastig worden als die moet.
Mijn dochter zit ook nooit stil. Ze loopt al los en doet ook liever niets anders dan dat. Maar drinken is niet meer dan 100 ml tegelijk. En als ik bedenk dat ik zelf 150 ml ongeveer drink per keer vind ik 200 voor een baby echt veel. Kan me er weinig bij voorstellen dat een baby per keer meer drinkt dan ik...
Ze heeft circa 500-600cc zuivel nodig per dag. Hoe je dat invult maakt in principe niet uit. Als ze 2x bv krijgt kun je dat misschien tellen als 200cc? En dan aanvullen met KV en yoghurt tot 500-600cc?
Onze kinderen dronken ook nooit 200cc per keer. Veel kv-richtlijnen streven naar zo snel mogelijk, zo weinig mogelijk grote flessen. Kinderen die gewoon vaak een voeding krijgen de eerste maanden rekken de maag niet zo snel op, en kunnen zo'n sloot melk ook niet kwijt.
Ik vind 200cc ook een hele plens hoor, zoveel hoeft ze echt niet in één keer weg te klokken. Gewoon wat vaker een kleinere hoeveelheid aanbieden. Gezien haar leeftijd zou je i.p.v. kv ook aangelengde yoghurt kunnen laten drinken.