Hoe relatie gezond te houden met een baby/kind?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 20 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.700
    5.728
    113
    Ik hoor heel veel ik herken het eigenlijk niet. Maar wat ik lees is dat jullie oppas hebben. Fam die kan oppassen is alleen mijn schoonmoeder de rest zoals mijn moeder/ zusjes wonen helaas aan de andere kant van het land. Ja dan zou het hier ook een stuk makkelijker zijn.

Hoe zijn jullie aan de oppas meiden gekomen? Dat lijkt mij enorm spannend en vind het ook niet een heel prettig idee. Ook omdat dochter niet zo slaapt in de avond.

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @deedee, hier past de dochter van onze gastouder op. Ze woont om de hoek (en gastouder is er als back up mocht er echt iets zijn). Onze dochter slaapt altijd, word nooit wakker ;)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mja, maar waar vind ik een goede...

En wij werken allebei voltijds, dus regelmatig in het weekend op stap om haar te laten wennen aan een oppas vind ik ook maar niks.

4. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Op het moment hebben wij een drukke periode en hebben we duidelijk afgesproken dat we elke vrijdagavond lekker gaan bankhangen en een filmpje kijken met wat lekkers erbij.

Ons helpt het om een duidelijk tijdstip af te spreken om even helemaal voor elkaar te zijn

5. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Internet ;) Laat er een paar langskomen om kennis te maken. Kijk hoe ze omgaat met je kind(eren), vraag referenties op en bel die ook na. Laat haar dan eens een uurtje langskomen, terwijl jij koffie drinkt bij de buurvrouw/om de hoek. Zo bouw je dat op.

Ik bedoel dit echt echt echt niet lullig, maar ik lees hier op het forum zo vaak dat mensen klagen over het gebrek aan oppas. En dan: 'jaaaaaa, maar jullie hebben allemaal oppas!' Zo simpel is het lang niet altijd. Mijn familie woont ook niet om de hoek en kan dus echt niet zomaar een avondje oppassen. En mijn jongste is ook echt niet de makkelijkste en het heeft dus een tijdje geduurd voor ik hem een hele avond/dag achter durfde te laten bij de oppas, hoe leuk/goed/lief ik haar ook vind. Maar op een gegeven moment moet je je daar toch aan overgeven. Of niet. Maar dan blijf je dus thuis met partner.

En een band met zo'n oppasmeisje is er natuurlijk niet meteen, maar dat was er met opa of oma ook niet. Dat bouw je op. Mijn dochters zijn nu zo dol op de oppas dat ze helemaal door het dolle heen zijn als ze komt. Wat ik al zei, de oudste laat er zelfs een kinderfeestje voor schieten. Ik vind zo'n oppas die om de hoek woont eigenlijk nog veel handiger dan grootouders. Want haar kan ik nog regels opleggen en vragen de was te doen en mijn (schoon)ouders niet ;)

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    En wekelijks thuis een date kan natuurlijk ook hè, gewoon afwisselen met af en toe wel lekker uit huis gaan. Maar als je dan thuis een date-avond hebt, maak het dan ook echt jullie avond. Geen huishouden, geen afwas etcetera. Gewoon wat lekkers halen en iets doen wat jullie leuk vinden. Of dat nou in bad gaan is, een filmpje kijken, praten, spelletje doen, etcetera. Kan allemaal.

Ik reageer op dit soort onderwerpen soms een beetje fel, maar ik heb op het moment een doodzieke vriend hier thuis liggen en dan hoop ik dat iedereen hier op het forum zich beseft hoe belangrijk het is dat je je relatie koestert. Je weet nooit wat de toekomst je brengt.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja daar heb je allemaal wel gelijk in. Het zou goed zijn voor ons... Anderzijds, zoals ik al zei: we werken allebei voltijds. Dus ik wil niet te hard beknibbelen op de familietijd in het weekend. Het dilemma van de werkende ouder :D

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij werken beide 32 uur, dus ik snap dat wel hoor. Als je beide fulltime werkt, heb je dat nog meer natuurlijk.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ook wij hebben de oppas via internet, via zoekoppas.nl. Paar uitgenodigd en de leukste hebben we gelijk proef laten draaien door een drankje te gaan drinken ergens. Referenties nagebeld en voelde gelijk heel goed, maar natuurlijk was het wel spannend. Kinderen waren altijd wild enthousiast als ze kwam, stonden ons super vrolijk uit te zwaaien als we weggingen. Inmiddels hebben we een inwonende oppas, ook handig :D

Deel Deze Pagina