4 of 5 flessen en HOE?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben sinds vorige week onwijs aan het stoeien met het flessenschema van mn dochter. We zaten vanaf dat ze 11 weken oud was op 4 flessen van 200cc op 8-12-16-20uur en dat ging prima. Maar vanaf vorige week moest ik wat meer rekken en werd ze ook wat eerder wakker smorgens. Ik had het idee dat ze er niet meer genoeg aan had. Toen kwam ze ineens snachts om half 4 weer.
    Dus de dag erna de laatste fles opgehoogd naar 240cc ( dronk ze niet helemaal leeg) en weer een nachtvoeding om half 5.
    Toen maar weer de 5e fles terug, maar nog kwam ze om half 6.
    Hoe later ik de 5e fles gaf, hoe eerder ze snachts kwam!
    Dus toen de 5e fles weer eerder gaan geven, voor 21:30 en toen sliep ze weer door!
    Maar nu komt t: ik denk dat ze een "sprongetje" heeft gehad en daardoor slecht sliep. Ze slaapt nu overdag ook weer als een roosje.
    Zondag sliep ze zo goed dat we om 21 uur pas om fles 4 zaten en toen heb ik het weer geprobeerd, met 4 flessen. Dit redde ze net niet....
    Ik heb gisteren dus maar weer 5 flessen aangehouden maar het is een crime om ze er voor 21:30 uur/22 uur in te "proppen" aangezien ze op de dag nu ook weer prima slaapt.
    Ik probeer: 8-11-14:30-18-21:30
    Haar ervoor wakker maken vind ik echt sneu dus dat doe ik niet. Nu drinkt ze dr flessen ook niet leeg. Vanmorgen liet ze 60cc staan!

Hoe maak ik die overstap? Meer aanbieden lukt niet, ze zit zo vol dat ze de 200cc nog maar nauwelijks opdrinkt. Bovendien vind ik 240 echt too much, maar misschien 4 flessen van 220cc?

Dus OF kleinere flessen en dan 5 geven en haar ervoor wakker maken??
    Of 4 geven met meer, maar HOE??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meen je nu eerlijk dat je flessen gemaakt hebt met 240/8? Dus met meer dan een kwart liter voeding erin? Lieve help, zo'n plens krijg ik zelf al met moeite weg in één keer, laat staan een babietje!

Waarom laat je het niet gewoon aan je dochter over? Zij voelt het beste wanneer ze honger heeft, wanneer ze vol zit en wanneer ze slaap heeft. En dan is het toch niet erg als ze de ene dag 4 en de andere dag 5 flessen drinkt?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tis ook belachelijk veel maar ik bied het haar aan en kijk wat ze ervan op drinkt ( naar behoefte dus). En ze drinkt t niet allemaal op... Ik doe ook maar iets waarvan ik hoop dat ze er misschien baat bij heeft?
    Maar met 4 flessen krijgt ze snachts trek, wat niet fijn is, met 5 flessen heeft ze dat niet, maar zit ze overvol en moet ik haar wekken om het erin te proppen, is dus ook niet wenselijk. Als je daar een oplossing voor weet in plaats van met verwijten te komen?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En het was 210/7 ipv 240/8 ( wist niet eens dat dat uberhaupt ook bestaat!)

5. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Hai! Is het weer stoei tijd ;))
    Ik zou voor 5 flessen gaan en dan 5x 180+6 = 200
    dan proberen met schema: 7,11,15,19 en 23
    Tsja, het enige nadeel is dat je haar dan wakker moet maken voor de fles van 23 uur. Maar toch denk ik dat dat beter is dan een nacht fles. Je kan die fles van 23 ook bij om 22.30 of 22 uur geven als je denkt dat dat beter is?
    En ik zou denk ik de ochtend fles ook qua tijd aanhouden,max een half uurtje later. Hierdoor kom je de rest van de dag ook goed uit met de tijden er tussen. Ach, en soms een half uurtje afwijken is niet erg.
    Goeie tip? Groetjes!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor het meedenken! :) probleem was ,( althans vorige week, maar kan dus ook van het sprongetje komen, ik weet het niet) dat als ik haar om 23 uur wek dat ik haar dan uit dr diepe slaap haal en ze daarna niet meer lekker doorslaapt. Hoe later ik de fles gaf ( heb het ook om 24 uur geprobeerd) hoe eerder ze weer kwam ( 4 uur). Toen ik die 5e fles voor tienen ging geven, ging het goed.
    Maar door e dus tussen 8 en 22 erin te proppen krijgt ze ze niet meer leeg EN moet ik dr soms wekken :(:(:(:(

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Druif, ik zie aardig wat topics van je voorbij komen over schema's, voedingen etc. Daarin ben je steeds aan het bedenken waarom en hoe etc. Je hebt te maken hebt met een jonge baby en die doen waar ze zin in hebben. Ik bedoel het niet lullig, maar misschien is het fijner voor jezelf dat je er wat ontspannender in gaat staan.
    Natuurlijk kun je je meisje een handje helpen in de juiste richting, maar in the end kun je het niet precies zo sturen als je het zelf wil. Je geeft duidelijk aan dat 5 flessen te veel zijn en je haar moeilijk wakker krijgt en 4 net te weinig. Ze zit er duidelijk tussen in. Ik zou in jouw geval op die 4 flessen blijven en op de koop toe nemen dat ze eventjes 's nachts komt. Ook dat komt echt binnenkort een keer goed. Hoe je het ook bekijkt, het is een jonge baby. Ik zou in haar behoeften meegaan, en dat doorslapen komt snel wel weer terug. Echt!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, snap het, ik heb er al 1 groot gebracht en die had toch nog wat meer gebruiksaanwijzing nodig dan mn dochter;) Maar ben nu eenmaal zelf meer ontspannen bij wat voorspelbaarheid. Noem me een conytrol freak, so be it. Niet iedereen doet ALLES op verzoek. Heb gewoon geen zin in nachtvoedingen dus een beetje sturen vind ik juist prima. Maar goed niet ten koste van mn meisje natuurlijk.
    Ik ga morgen inderdaad 4 flessen weer proberen. Want vandaag met 5 was geen succes. Wakker maken en ze sliep rommelig en huilde veel vanavond. Misschien had ze last van een volle buik? Kan natuurlijk ook toeval zijn.
    Over een week of 2 ga ik starten met rijstebloem, ze is dan 4 maanden. Wie weet slaapt ze dan ook beter door met 4 flessen.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Geen idee of control freak bent, je hebt het mij in ieder geval niet horen zeggen. Een beetje sturen is natuurlijk helemaal prima, ik hou ook wel van voorspeelbaarheid. Maar soms doen baby's waar ze zin in hebben en het lijkt mij persoonlijk heel vermoeiend om constant maar uit willen pluizen waarom ze iets doen en wat er aan gedaan kan worden. Ik kan mij nog herinneren dat mijn zoontje een periode had tussen 6 en 8 maanden dat hij vaak rond 5 uur ' s ochtends wakker werd en lag een half uur te brabbelen. En waarom? Geen idee, misschien omdat het een baby was. Zou me niets verbazen dat mijn, altijd zo goed slapende dochter, ook binnenkort zo'n periode krijgt. So be it, gaat echt wel een keer van zelf over. Baby's hebben tot 1 jaar een wankelend slaappatroon en kunnen zonder aanwijsbare reden wakker worden. Tjah, doe je niets aan. Meer of minder flessen maakt dan ook vaak niets uit.
    En wie weet slaapt ze idd op rijstebloem wel langer (als het honger is waar ze wakker van wordt).
    Succes in ieder geval!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat van een "controlfreak" zijn, dat noemde ik zelf... niks mis mee vind ik...Vind het juist een sport om te proberen te begrijpen waarom kinderen wat doen!
    Het leek wel honger te zijn bij mn dochter maar wie weet was het ook wel een "sprongetje" ofzo. Geloofde eerst niet zo in het bestaan daarvan, maar inmiddels zou het best leuk uitkomen!
    We gaan het meemaken met 4 flessen...

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof dat je dochter het je al probeert te vertellen: vier flessen is niet genoeg, wat is er dan erg aan 's nachts trek krijgen en op dat moment gewoon een fles krijgen? Die geef je dan toch gewoon, dan is het probleem toch opgelost?

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ik het een beetje kan sturen door iets andere tijden te geven of iets meer te geven per fles dan is iedereen blij :) Die nachtvoedingen zijn mijn hobby niet dus als het even kan, liever niet ;)

Vanmorgen kwam ze rond 8:45 :$ We gaan het met 4 flessen proberen vandaag, 5 is nu helemaal niet meer haalbaar voor ze dr nachtmodus in gaat!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof niet dat ze iemands hobby zijn, maar ze horen er nou eenmaal bij. Gaat wel over hoor...

Deel Deze Pagina