Hoe rijstebloem geven?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Snoopy82, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    We lopen niet bij een kinderarts. Misschien bij de ha? Al betwijfel ik of die er wel echt verstand van heeft.
    Voor lactatiekundige moet ik even rond gaan kijken hoe dat in elkaar zit, geen verstand van.
    Ik geef op dit moment de normale kv. Dan maak ik dit pak nog op, en zal dan gaan beginnen met h.a. ik zag dat ze ook nog nutrilon soya hebben. Zou daar veel verschil in zitten? Maar misschien maar beter om gewoon h.a. te geven, omdat ik vroeger ook veel last van allergien gehad heb. Vind het trouwens wel stom dat ik nergens op gewezen ben door het cb. Ook niet van de verschillende voedingen.

2. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Snoopy hoe gaat het nu? Drinkt hij lekker zijn flesjes leeg?

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Het is af en aan hier meid... laatste dagen is hij zo onrustig en moeilijk met drinken, er blijft elke x zeker 30 cc staan als ik hem 150 cc aanbied, met of zonder rijstebloem. Heb de M speen erop gezet voor t makkelijker zuigen, maar geen succes :(

Geen idee wat t is, ene keer wel 150 cc en andere x 120 met moeite. Ik ga ook jbpm aanschaffen en nutriton, heb ik t iig in huis. Ben echt blij dat ie bijna over mag op vast voedsel, is wat makkelijk als dat gekloot met die flessen en aantal cc's etc. Hij is verder zoooo vrolijk, altijd lachen gieren brullen, alleen avonden soms dus drama vanaf 8u tot een uur of 10 en sms gaat t prima en ligt ie er 8u al in... dus erg rommelig zoals je kunt lezen hahaha....

Ach, blijven aanrommelen totdat we vinden wat er is :) hoe gaat t bij jou sinds je nutriton gebruikt in laatste fles, nog steeds een doorslaper of?

4. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Hier blijft het ook wat rommelig hoor. Zijn fruit en groente eet hij niet meer op, slapen is weer anders geworden. Ik geef hem nu om half 9 zijn laatste fles en dan slaapt hij door tot 's ochtends 6 uur ongeveer.
    Verder huilt hij sneller, is snel uit zijn hum.
    Oja, als ik Thijs laat slapen na zijn een-na laatste fles, dan wordt hij zelf wakker tussen 10 en 12 uur.

Bij jou dus ook al zo lekker rommelig :D

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier gaat t weer sinds 2dgn goed op 150cc :) Ik heb nog steeds de nachtvoeding als ik hem 24u niet wakker maak en vaak komt ie dan rond 5u weer, dat ritme zit er al zo bij m in denk ik :)

Het is rommelig, maar uit ervaring bij de 1ste weet ik dat alles uiteindelijk goedkomt hihihi, is altijd ff rommelen in babytijd :p

6. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Wat fijn meid! Ja, het blijft rommelen, haha
    hier was het vanacht weer drama. Maaja, ach, zo houden ze je bezig he :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En al die tijd heeft niemand je ooit gezegd dat je gratis kunt bellen met vrijwilligers van VBN of LLL? Om je verhaal kwijt te kunnen, om info te krijgen hoe je problemen aan te pakken?? Ook tijdens je zwangerschap nooit een folder gehad?

Wat kan het, met alle hulp die in Nederland voorhanden is toch soms nog ontzettend misgaan!

Als je een Mirenaspiraal hebt laten plaatsen, dan kan dat een duidelijke oorzaak zijn. De hormonen daarin kunnen ervoor zorgen dat je melk enorm terugloopt. Alleen een koperspiraal heeft geen invloed op je melk.

Relacteren kan, zelfs vrouwen die niet gebaard hebben kunnen dat voor hun adoptiekindje, maar liefst vraag je dan wel advies van een goede lactatiekundige. Het kan wel intensief zijn, en het lukt niet in alle gevallen. Zo te zien heb je niets aan je wvk of huisarts.
    Recept is: aanleggen aanleggen aanleggen, evt. ondersteund met neusspray om de melk makkelijker te laten toeschieten en domperidon om de productie omhoog te krijgen. Sommige vrouwen hebben ook baat bij kruidenpreparaten, je lactatiekundige kan je daarbij helpen. Mocht je een Mirena hebben, dan zou ik die wel laten vervangen door een hormoonvrije antoconceptiemethode.

8. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Dan is het toch te idioot voor woorden dat 2 huisartsen ge zegt hebben dat het geen invloed heeft op de productie! Ik heb er zelf meerdere keren naar gevraagd!
    Ik ga straks sowieso de ha bellen, want ik verlies nu sinds 31 okt constant bloed. Heb het nu gehad met dat ding.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is hormonale AC, en die kan invloed hebben op je productie (enige die dat niet heeft is de speciale borstvoedings minipil).

Vervelend dat jij blijkbaar echt een van de pechvogels bent. Veel vrouwen hebben maandenlang geen bloedverlies met de Mirena, maar de pechvogels blijven juist continue vloeien. En veel bloedverlies is ook niet bevorderlijk voor je melkproductie natuurlijk.

10. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik baal er wel ontzettend van hoor.
    Ik had eerste de cerazette, maar ik vergat hem elke keer.. dus dat was ook niet zo'n succes ;)

Deel Deze Pagina