Hoi, M'n kleine meid heeft sinds kort vier tandjes: twee vanonder en twee vanboven. De bovenste tandjes zijn nog maar half door. Schattig detail: ze staan wat uit elkaar. Maar ik heb nu de indruk dat één bovenste snijtandje niet 100% recht staat. De binnenste kant komt licht naar voor. Nu vraag ik me af of dit eventueel aan het speentje te wijten zou kunnen zijn? Krijgt een kindje snel vervormde tanden door het speentje? Ze gebruikt enkel haar speentje in bed (wel soms heel de nacht...) en in de auto, en soms ook in de buggy... Is het tijd om af te bouwen? Hoe doen jullie dat?
Ik geloof niet dat dit nu al door de speen komt! En helemaal niet als ze hem alleen maar 's nachts heeft. Hier ook 's nachts speen, in de auto als hij moe is en heel soms in dd buggy. Wij bouwen iig nog niet af.. Vind het bar makkelijk en ik denk dat het nu niet echt slecht voor de tanden is.
Van duimen kan je tanden naar voren groeien maar ik geloof van speen niet zo. Als je dental speen gebruikt al helemaal niet. Hier tot 1.5 jaar speen en erna heb ik die gewoon weggegooid en klaar was dat: ze heeft nog overaal gezocht maar wat niet is er niet dus was er vredig mee terwijl ze was echt zo gehecht eraan... Kennis van ons dochter 3.5 heeft altijd speen dag en nacht en nee geen misvormde tanden of zo wel praat ze onwijs onduidelijk en niet veel
Hier wordt er geduimd.. Tja, ze doet het nou eenmaal en kan hem niet weggooien ofzo. Dan later maar een beugel als het nodig mocht zijn. Hoef er nu niet s nachts uit voor een speen die kwijt is denk ik dan maar...
Een speen is beter voor de tanden en gehemelte dan een duim... Mijn tip is wel om die speen echt voor het bed te houden en voor als ze moe is, hier was dochter te gehecht aan dat ding, dus de eerste paar dagen dat de speen in bed moest blijven waren best dramatisch....
Zoontjes tanden stonden eerst ook een beetje scheef. Maar nu er meer door komen gaan ze steeds rechter staan. Heb ook eens gelezen dat tanden niet altijd recht door komen maar dat dat nog wel verandert.
Hier nooit een speen gehad en ook geen duim. Toch staan haar tandjes wat schreef dus dat is niet door de duim of speen gekomen.
Hier een zeer gemakzuchtige mama. Carmen heeft alleen een speen in bed en slaapt over het algemeen super. Daar ga ik dus niet aan tornen, mn nachtrust is heilig.😉 Ze heeft btw ook een spleetje tussen haar voortanden, übercute!
Onze oudste is vier jaar en heeft snachts nog steeds een speen. Geen scheve tanden en ook gee spraakgebrek. Volgens onze tandarts is de speen geen probleem