Speen en tandjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annekijn, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

M'n kleine meid heeft sinds kort vier tandjes: twee vanonder en twee vanboven. De bovenste tandjes zijn nog maar half door. Schattig detail: ze staan wat uit elkaar.:p
    Maar ik heb nu de indruk dat één bovenste snijtandje niet 100% recht staat. De binnenste kant komt licht naar voor.
    Nu vraag ik me af of dit eventueel aan het speentje te wijten zou kunnen zijn?
    Krijgt een kindje snel vervormde tanden door het speentje? Ze gebruikt enkel haar speentje in bed (wel soms heel de nacht...) en in de auto, en soms ook in de buggy...
    Is het tijd om af te bouwen? Hoe doen jullie dat?

2. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik geloof niet dat dit nu al door de speen komt! En helemaal niet als ze hem alleen maar 's nachts heeft. Hier ook 's nachts speen, in de auto als hij moe is en heel soms in dd buggy. Wij bouwen iig nog niet af.. Vind het bar makkelijk en ik denk dat het nu niet echt slecht voor de tanden is.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Van duimen kan je tanden naar voren groeien maar ik geloof van speen niet zo. Als je dental speen gebruikt al helemaal niet.
    Hier tot 1.5 jaar speen en erna heb ik die gewoon weggegooid en klaar was dat: ze heeft nog overaal gezocht maar wat niet is er niet dus was er vredig mee;) terwijl ze was echt zo gehecht eraan...

Kennis van ons dochter 3.5 heeft altijd speen dag en nacht en nee geen misvormde tanden of zo wel praat ze onwijs onduidelijk en niet veel

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier wordt er geduimd.. Tja, ze doet het nou eenmaal en kan hem niet weggooien ofzo. Dan later maar een beugel als het nodig mocht zijn.
    Hoef er nu niet s nachts uit voor een speen die kwijt is denk ik dan maar...

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hier ook een fanatieke duimer. We zien wel hoe het gaat, je kunt dit toch niet verbieden haha

6. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ok, dan zal ik nog maar even doorgaan met de speen! :)

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Een speen is beter voor de tanden en gehemelte dan een duim...
    Mijn tip is wel om die speen echt voor het bed te houden en voor als ze moe is, hier was dochter te gehecht aan dat ding, dus de eerste paar dagen dat de speen in bed moest blijven waren best dramatisch....

8. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Zoontjes tanden stonden eerst ook een beetje scheef. Maar nu er meer door komen gaan ze steeds rechter staan.

Heb ook eens gelezen dat tanden niet altijd recht door komen maar dat dat nog wel verandert.

9. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier nooit een speen gehad en ook geen duim. Toch staan haar tandjes wat schreef dus dat is niet door de duim of speen gekomen.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier een zeer gemakzuchtige mama. Carmen heeft alleen een speen in bed en slaapt over het algemeen super. Daar ga ik dus niet aan tornen, mn nachtrust is heilig.😉
    Ze heeft btw ook een spleetje tussen haar voortanden, übercute!

11. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Onze oudste is vier jaar en heeft snachts nog steeds een speen. Geen scheve tanden en ook gee spraakgebrek. Volgens onze tandarts is de speen geen probleem

Deel Deze Pagina