Hoe ruimen jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Braaksel op?

Vannacht was het weer feest, onze hond was ziek.
    om 1:30 uur kotsen in de bench (op onze slaapkamer)
    om 3:30 uur begon ze te piepen in de woonkamer ik kijken ligt de hele woonkamer onder!
    Nu vraag ik me af hoe jullie dat schoonmaken? Heb vannacht 2 droge dweilen gebruikt en theedoeken en die uitgespoeld en weer opnieuw gebruikt. Aangezien ons kindje ook op de leeftijd van echt ziek (braken, diaarre in bed) begint te komen ben ik heel benieuwd hoe jullie dit opruimen. Ben ongeveer 30 minuten bezig geweest en dat is toch behoorlijk lang midden in de nacht..

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Leg altijd eerst even keukenrol erop en zoveel mogelijk oppervlakkig alles wegvegen met keukenrol en weggooien. En dan met een soppie schoonboenen.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hmm dat is ook een goede, maar dan moet je wel heeeeel veel keukenpapier gebruiken toch?

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik doe precies hetzelfde.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja als het heel veel is? Ben met een stuk of 10 vellen wel klaar meestal.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik gebruik ook keukenrol, gewoon omdat dat hygiënisch weg te gooien is. Daarna met een dweil en een sopje naboenen, ben altijd zo klaar.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Me too, geen zin om stukjes braaksel uit m'n theedoeken te moeten spoelen... :( Met de keukenrol gooi je het zo weg.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Katen braaksel altijd met een homp wc papier hup de plee in doorspoelen ff zo'n nat doekje overheen van glorix en klaar ;) vind het altijd wel vies als het nog warm is iew

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik gooi er een theedoek overheen en haal het daarmee van de vloer, theedoek uitspoelen en in de wasmachine leggen en ik zorg dat ik die dag nog een was draai.
    Verder nog even met een schoonmaakdoekje en schoonmaakmiddel de vloer na-vegen (en in de wasmachine leggen). en kind natuurlijk ook schoonvegen met een toetendoekje, eventueel kleding verschonen.

Braaksel is bij ons meestal redelijk veel, dus dan red ik het niet met de keukenrol.

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zo deed mijn moeder het ook altijd..

ik deed er altijd een doos overheen bood mijn zusje 5 euro om het op te ruimen... was der nooit zo van

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha dat is ook een goede, alleen ben ik bang als ik het mijn vriend laat opruimen dat ik uiteindelijk nog meer kots op moet ruimen haha

12. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Hier van de kat en mijn man als hij weer eens last van migraine heeft en de wc niet op tijd bereikt ;) Keukenrol en plastic zak bij de hand, met de keukenrol alles oppakken/deppen (ligt aan de textuur hehe ieuw) en meteen in de zak. Knoop in de zak en direct in de vuilnisbak (tegen het stinken). Daarna met een natte doek over de vloerbedekking schuren tot echt alles weg is en als het heel erg is met wat vanish tapijtreiniger..

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn zoontje heeft dat dus nu al. Mijn jongste moest gister spugen en duw ik de middelste meteen de kamer uit want dan heb ik zeker weten nog een hoopje liggen in de kamer ;). Was helaas te laat en hij ging lopend lopen kotsen, dus halve kamer zat onder de kots.

14. Ons Kleintje

haha!
    brrr ja, mijn oudste gaat ook braken als hij kots van zijn broertjes ziet of als hij poep van zijn broertjes ziet. Ook wel weer aandoenlijk. :)

15. Ons Kleintje

oudste kan gelukkig nu in een emmer overgeven, dan roept hij EMMER! en dan weet ik genoeg. haha

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Onze franse bulldog kotst nog weleens en dan zit er ook veel slijm bij(sorry voor het vieze praatje).Maar probeer dan maar eens met een keukenrol dat op te pakken.Nu heb ik een andere oplossing: ik heb een oud veger en blik en daar veeg ik het op.daarna doe ik het laminaat met een sopdoek na.Ik gooi het veger en blik leeg in de wc en zet de veger en blik daarna in een emmer sop/gloor.Daarna borstel goed uitspoelen.Het klinkt misschien een beetje raar,maar het werkt echt een stuk sneller!(kan natuurlijk niet op vloerbedekking)

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik moet dit soort berichten niet lezen!

kitst onze hond net de leuning van de bank onder!! Helemaal vanuit het niets, niet ziek. En goor dat het ruikt! Heeft stront gevreten waarschijnlijk :( Krijg de geur niet uit de bank, maar een kruidenmengsel erover gespoten.

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dit dus. Werkt wel alleen met een harde vloer (o, dat zeg jij ook al!), maar werkt echt als een tierelier! Inderdaad, al dat slijm is bijna niet op te pakken, nu ben je echt in minder dan vijf minuten klaar.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hihi daarom hebben wij een leren bank!
    Ielll poepkots dat was vannacht hier ook ielll!!

20. kvinna

kvinna Niet meer actief

Sodakorrels erop, die absorberen heel veel. Goed laten drogen (een paar uur) en dan opzuigen.

Deel Deze Pagina