Nee dat niet,hij is nog maar 4,5mnd gelukkig mijn andere hond geen last maar hij heeft het flink te pakken vandaag beginnen we met een 3e kuur de andere 2 medicijnen hebben niet voldoende geholpen,word er een beetje niet goed van.Vandaag met dierenarts overlegd en nu krijgt ie een sterke kuur van 3wkn dan moet het echt weg zijn,gelukkig heb ik em ondanks alle diarree (zo goed als) zindelijk kunnen krijgen alleen s'nachts he,pffff!!!
Hangt van de kots af, als het iets dikker is dan met een lepel en schep ik het meeste met de lepel in een plastic zak, daarna met een keukenrol en tot slot met dettol en een vochtige doek. Dat laatste doe ik alleen als alles echt weg is. Als het op tapijt is dan met een borstel en een emmer dettol, boenen boenen boenen en dan een handdoek er op.
Hopen dat het nu wel voorbij gaat! Mijne heeft als pup veel kuurtjes nodig gehad. Ook giardia maar ook zindelijk kunnen krijgen, alleen inderdaad de nachten, pfff. Succes ermee! Ik krijg de geur van poep en kots altijd wel weg met ammonia en water. Legde er een in water en ammonia gedrenkte doek op en liet dat een paar uur liggen. Trok de geur en vlek er uit.
Dank je! OMG,ik zie het dus al helemaal voor me! Ik doe het dus expres met wc papier zodat ik de stront/kots niet gelijk zie.Ook spray ik van te voren met Brise ofzo zodat de lucht wat verdoeseld word anders ga ik over me nek HaHa Wat een topic!
Moet zeggen dat ik om de 1 of andere reden minder moeite heb met honden kots dan mensen kots. Mijn buurman (woon in een flatje) heeft wel eens naar beneden gekotst in mijn tuin, ik kan echt nachten wakker liggen als hij een feestje houdt.. niet zozeer vanwege lawaai maar uit angst dat er weer kots in m'n tuin ligt. Yuk! Ik heb zo'n ontzettende hekel aan kots. Poep vind ik dan ook weer niet zo erg alleen als het diarree is.
De oude (of gewoon een goedkope nieuwe halen want je hebt vast geen oud stel liggen) veger en blik speciaal voor deze spannende avonturen uit de kast halen. Pedaalemmerzak ernaast en scheppen maar. Daarna blik en veger goed afspoelen en ik zou het ook nog even in een heet sopbadje laten weken die nacht en dan volgende dag naspoelen en weer in de kast (of schuur or whatever). Maar als het in bed gebeurd, dan gaat dat natuurlijk niet, dan moet je wel even het handeltje uitspoelen en in de wasmachine mikken. Geen leuk klusje, ik word er altijd chagerijnig van
Met een raamwisser en een blik, schuif je zo het ergste bij elkaar, mits je een gladde vloer hebt. En dan aan de slag met een oude doek en chloor.
Op school gooien we over overgeefsel altijd zand uit de zandbak erover. Even in laten trekken en dan kun je het zo opvegen...ideaal....maar dan moet je wel zand in de buurt hebben natuurlijk.....thuis ruim ik overgeefsel van de hond gewoon met toiletpapier op, even spuiten met 'geurweg' en met een natte vaatdoek erover en klaar....
Eeeuh, de vloerbedekking eruit Ben echt blij dat er hier geen vloerbedekking ligt. Zonder huisdieren al verschrikkelijk onhygienisch maar met huisdieren helemaal. Bah. Als ik zie wat er hier soms allemaal op de vloer ligt en moeilijk te verwijderen is..... dat zit dan allemaal onderin de vloerbedekking. Expres mn vloerkleed eruit gegooid omdat hondlief die steeds opzocht voor zn kots en diarree. Onderkant van het kleeds zag bruin van de diarree vlekken die er (dacht ik) goed uit waren. Stoomreiniger over de vloerbedekking halen? Als je de geur nog ruikt dan is dat een teken dat er nog steeds kots of diaree in het kleed zit. Niet zo schoon geworden als je dacht dus
@ fleursylvano Ik zou onze volgende bank ook wel een leren willen, maar manlief is bang dat die juist gaat krassen door de nagels. Die wil weer een stoffen. Dit is wel een new touch bank, dus waterdicht. maar na 8 jaar is dat er wel af geloof ik.... Ze voelde zich wel vervelend erdoor geloof ik, want ik ben niet boos geworden. Had het juist met haar te doen. Wel even buiten gezet voor het geval er meer kwam. Maar ze heeft de hele dag in de mand gelegen, kwam 's avonds pas weer tegen me aan kruipen. @ kvinna Sodakorrels, goede tip. Kun je die gewoon kopen bij de supermarkt? En kun je die ook voor andere dingen gebruiken?
Hier ook volop "producerende" dieren. Ik gebruik wc papier. Lekker door de wc spoelen en goedkoop. Ga er geen dure keukenrol aan spenderen. Hebben hier van die goedkope handschoentjes liggen die ik altijd eerst aantrek.
We hebben kunstleer dat krast helemaal niet! Daarom ook geen echt leer genomen want dat krast wel, en stof vindt ik gewoon echt niet praktisch..
oooh pfff hier ook al 1,5 week raak... eerst onze oudste dochter snachts een paar keer haar bed onder gespuugd... en nu onze jongste vannacht... ik kan t echt niet... mijn man is dan degene die dat altijd doet... hij pakt het hele zooitje van het bed af en spoelt het uit in de wasbak... daarna meteen op 90 graden in de wasmachine... ik heb vandaag allebei de kamers van de meiden grondig gesopt en gezogen en gedweild... bedden goed afgenomen en de matrashoezen in de was... nu hopen dat het vannacht niet weer raak is... brrrr
Zelf vind ik het ook zo ontzettend vies. Geen kinderen van mezelf, maar wel een enkele keer zieke oppaskindjes. Als er op de gladde vloer gespuugd wordt dan ruim ik het grootste deel op met een theedoek oid en dan daarna even dweiltje erover. In bed haal ik het beddengoed af en dat spoel ik dan uit, eventueel matras nog even schoonmaken met een sopje. Al het vieze spul gaat dezelfde dag nog in de was op 90 graden. Ik blijf er moeite mee houden, vooral nu ze wat ouder worden. Maar ja, niks aan te doen. Heb stage gelopen in de zorg en van volwassenen vond ik het nog erger. Maar ja, je moet het opruimen natuurlijk. Ik heb hier ook niemand anders die het kan doen. Wat trouwens ook tegen luchtjes helpt is spul van HG tegen vieze luchtjes. Heb ik toen op het matras gespoten en geen kostlucht meer te bekennen. Hielp ook erg goed voor de luieremmer, die ontzettend kan stinken.