Ik probeer regelmaat toe te passen door mij te houden aan het voeden, spelen/knuffelen 1e moeheidsverschijnselen slapen. Maaar ik vraag mij af hoe jullie dat doen als hij dan weer wakker wordt voordat het etenstijd is??? Hoe ga je met die tijd om???Soms heeft hij geen slaap meer en laat ik hem spelen maar dan wordt het vaak spelen/knuffelen voeden daarna slapen. (Hij huilt dan ook vaak even omdat hij dan denk ik al over zijn slaap heen aan het raken is) Dus 9 van de 10 keer is het dus net andersom bij mij, ipv dat ik eerst voed na het slapen speel ik eerst en komt de voeding als laatst. Mijn zoon slaapt overdag meestal maar 1 tot 1,5 uur achter elkaar. Hij is 8 weken oud en krijgt 5x flesvoeding. Slaapt wel veel in de avond en nacht van 19:00uur s avonds tot 11:00 uur de volgende ochtend. Dan is het flesje en daarna gelijk zonder te mopperen slapen. Graag jullie tips/mening??
hoi Lukatwo, wij hanteren ook rust en regelmaat, maar we hebben daar wel een beetje onze eigen draai aan gegeven omdat dat voor Thije gewoon veel beter werkt! Bij ons is de volgorde: wakker worden, verschonen en spelen op de commode, zelf spelen in de box (in de tussentijd warmt het flesje op en kolf ik), voeden, knuffelen en weer naar bed. Bij ons is spelen en eten dus ook omgedraaid en dat werkt op de meeste dagen perfect. Dan slaapt hij ongeveer 2 tot 3 uur tussen de voedingen door. Hij wordt altijd na en uurtje weer wakker, maar na ongeveer 10 minuutjes huilen (ik laat hem liggen), slaapt hij weer. Soms ook niet, en dan haal ik hem er uit, en begint de cyclus opnieuw. Rust en regelmaat werkt erg goed, maar ik ben ervan overtuigd dat je het niet helemaal op de letter hoeft op te volgen! Jij kent je kindje het beste, en misschien werkt een aanpassing erin dus beter, zoals bij ons!
Ik herken dit. Bij mij is het vaak ook slapen, verschonen, spelen, eten, slapen etc. Doordat hij zo lang van te voren wakker was viel hij vaak in slaap als hij de fles kreeg. Op inbakeren.nl - home staan tips. Ik heb zelf iets toegepast en dat hielp wel. Ik heb vanmorgen hem na de fles van 10.00 uur op bed gelegd hij sliep een uurtje(doet hij meestal)Om 11 uur er weer uit. Toen heb ik hem alleen laten spelen en om 12.30 uur werd hij weer moe. Heb hem op bed gelegd en hij werd om 13.30 uur weer wakker en heb hem toen de fles gegeven. Zo is hij toch uitgerust voor de fles. Eerder gaf ik hem om 12.30 uur de fles, maar nu heb ik hem eerst in bed gelegd. Het blijft puzzelen en kijken wat werkt voor jou kindje. Mijn zoontje is wel wat ouder en slaapt 's nachts ook langer achter elkaar.
Hey Duveltje, Bedankt voor je reactie. Mijn zoon wordt meestal ook na een uur wakker en ik haal hem er dan dus uit en speel met hem enz en leg hem daarna weer terug ( wat dan gepaard gaat met huilen)... maar misch is het een idee om hem ook eens te laten huilen/mopperen in zijn bedje, en slaapt hij dan gewoon weer verder. (wie weet overprikkel ik hem alleen maar om hem er na een uur weer uit te halen).
Ik probeer het ook steeds om hem te laten huilen en een speentje te geven, maar meestal wordt het huilen alleen maar erger.
Ik vind dat jouw baby erg weinig slaapt voor het aantal weken dat hij oud is hoor! Ik pas al rust en regelmaat toe vanaf week 7 (hij is nu 5 maanden), maar toen was het eigenlijk na het wakker worden: verschonen, voeden, knuffelen, liedjes zingen, slapen. Van spelen kwam haast niks met 8 weken. Na het voeden kwamen meteen de vermoeidheidsverschijnselen al. Slapen deed hij overigens de eerste maanden heel slacht vanwege darmkrampen en nekproblemen. We zijn r&r toe gaan passen icm inbakeren, daar sliep hij goed op! Ik geef geen flesvoeding, maar met 8 weken zat ik wel op 8 tot 12 voedingen per dag. Ik zit nu pas op 5 voedingen per dag. Een jonge baby slaapt veel en wordt meestal wakker van de honger (tenzij er lichamelijk iets anders aan de hand is). Zou je niet wat vaker kunnen voeden? Nu is mijn zoontje langer wakker en krijgt hij niet meteen eten als hij wakker wordt, dan gaat hij lekker spelen in box of op zijn speelkleed. Eigenlijk na iedere voeding gaat hij weer meteen naar bed, dan is hij gewoon moe.
Onze dochter slaapt ook niet altijd tot ze wakker wordt van de honger, dus ik pas de rust en regelmaat dan gewoon een beetje aan haar aan. Zoiets: voeding, spelen, slapen, spelen, voeding, slapen, voeding, spelen, slapen... Werkt hier prima! Moet zeggen dat ik wel vind dat je zoontje weinig slaapt overdag als ik het zo lees, maar dat is natuurlijk voor ieder kindje anders.... Zou idd eens proberen hem te laten liggen als hij wakker wordt, of even een speentje geven, misschien valt hij wel weer in slaap? Succes! PS: Slaapt hij nou 's nachts van 19:00-11:00 uur of heb ik het verkeerd begrepen?
Hoi Lukatwo, Bij Thije werkt het ook niet altijd hoor om hem na dat uurtje even te laten huilen, maar vaak genoeg (gelukkig vaker wel dan niet) ook wel! In het begin haalde ik hem er ook uit, maar ik merkte dat ik hem inderdaad overprikkelde. Ook bleef ik, als ik hem op bed legde zitten tot hij niet meer huilde en in slaap viel. Terwijl hij in bed lag deed ik alles om hem te kalmeren (sussen, hand op buikje, liedjes nurien, weer even oppakken), tot ik er achter kwam dat dit juist averechts werkte!! Ik overprikkelde hem hiermee. Nu leg ik hem in bed, dek hem stevig toe, kus en aai over de bol, en weg ben ik. Ook als hij nog huilt! Negen van de tien keer is hij na een minuut of 5 stil en in dromenland! Oja, wij bakerde Thije ook in. Dat heeft supergoed gewerkt!! Echt een aanrader!! MAAAAAAR het mag niet altijd, dus altijd even goed inlezen (Ria Blom), en advies aan cb vragen! succes!
Heyy meiden als eerste bedankt voor de tips en het meedenken, ga morgen aan de slag met "uitproberen". zo gelukkig Ik geef sinds twee weken flesvoeding, hiervoor borstvoeding en dat gaf ik wel meerdere malen per dag (zo'n 9x) en toen had hij hetzelfde, dus ik denk niet dat dat de oplossing is... juli 2009 hij slaapt vanaf 19:00 uur tot 23:00 uur flesje en dan gelijk slapen, dan weer om 08:00 uur flesje en dan gelijk slapen tot 11:00 uur dit zonder problemen maar vanaf dan zijn het dus haze slaapjes. Als ik de uren tel die hij slaapt kom ik op ongeveer 18 uur uit. Hij groeit verder wel goed (gelukkig) Duveltje Dat troosten wat jij doet doe ik idd nu ook, ik ga steeds meer denken dat ik hem aan het overprikkelen ben. Hij slaapt al wel in een inbakerslaapzak (Puckababy) maar iom CB misch toch maar overwegen om hem "echt"te gaan inbakeren