Hoe rustig worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by hopenopwonder, Jan 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Wat goed dat je je ei gevonden hebt! Geeft een goed gevoel he! Met ovutesten?

2. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Hmmmm...... tja....herkenbaar dit dipje ;)
    Ik weet ook wel dat ik niet de enige ben, maar het voelt zo ontzettend rot.
    Wellicht dat mediteren toch iets is om tot jezelf te komen. Kan het altijd proberen. Baat het niet dan schaadt het niet. Mag ik vragen hoe jij dat doet?

3. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Spannend voor je. pfff.... die spanning van wel of niet gelukt!
    Succes!!!

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb niet alles gelezen, maar even een snel antwoord.
    Ik zou toch proberen om je vriend zover te krijgen om naar de HA te gaan. Want een niet ingedaalde bal kan wel degelijk gevolgen geven. Kan ook zijn dat er wat anders mis is bij een van beide.

Hier wilde man eigenlijk ook niet, maar toch overgehaald om te gaan en uiteindelijk bleek er in het zaad van man anti-stoffen te zitten. Waardoor ik dus nooit spontaan zwanger zal worden. Of er moet een groot wonder gebeuren.
    Hadden dit niet verwacht, maar zo zie je maar weer. Ook mijn man is aan een niet goed ingedaalde bal geholpen. En hij plaste te weinig.
    Hierdoor is er dus een ontsteking ontstaan en dus anti-stoffen op het zaad.

Loop nu al ruim 2 jaar in de mmm en ben in totaal al 3,5 jaar bezig.

Heel veel succes.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Je kunt cd's kopen of downloaden (zoals mediteren voor beginners) en zo kan je de basis van mediteren leren. Ik heb er zelf een een boel, maar kan ze hier jammer genoeg niet met je delen.

6. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    @zonnetje: Tjeetje wat een verhaal van je. Ik voel me nu echt een zeur. Jij zit in de medische molen. Wil je heel veel geluk en sterkte wensen.
    @Leentje: Misschien moet ik er maar eens naar kijken/luisteren. Zou sowieso goed zijn aangezien ik een piekeraar ben.

7. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    < meng me heeeel even hier tussen, want via deze link (GGZ Drenthe - Ontspanningsoefeningen MP3) kan je wat ontspanningsoefeningen downloaden, misschien is dat iets voor je? je moet er even de tijd voor nemen, maar ik heb er veel baat bij ! veel succes in elk geval met het zwanger worden, want het is inderdaad niet altijd even leuk/makkelijk!! >

8. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ik ben weer begonnen met sporten omdat ik ook constant aan het piekeren ben en omdat iedereen in onze omgeving of zwanger zijn of net bevallen zijn dus ik herken je gevoelens helaas maar al te goed.
    Ik moet zeggen dat het sporten m'n zinnen erg verzet en dat mijn hoofd echt leeg is als ik thuis kom!
    wandelen schijnt ook een goede manier te zijn om je hoofd leeg te maken en te ontspannen.
    succes!

9. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Thanx Kara voor de mooie link! Klinkt als mindfulness:)!
    Morgen ga ik voor het eerst sinds lange tijd weer sporten. Ik voel dat ik iedere maand meer en meer onrustig ben en pieker ook erg veel. Slapen wil ook niet echt meer lukken..pfff.
    Volgende maand alweer mijn 35e verjaardag..
    Ik ben benieuwd morgen..zou mijn hoofd dan eens eindelijk leeg zijn;)?
    succes iedereen!

10. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    @roos: no problemo! veel plezier met sporten, dat is ook zeker een goede afleiding denk ik! (wat voor sport ga je doen?). zeker bij het in slaap vallen helpen die oefeningen bij mij erg goed (en denken: 'ik ga de hele nacht wakker blijven'; door dat te denken ben ik altijd zo weg ;)).
    als je eenmaal een goede afleiding hebt gevonden en je denkt er een uur niet aan, kan het echt even verfrissend zijn vind ik.. en ook gewoon 'gezond' want het helpt niet altijd even goed al dat gepieker.
    slaap lekker allemaal :)

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hopenopwonder: wie weet wat jullie nog te wachten staat? Ik had niet verwacht dat ik er zo lang over heb gedaan. Ik ben ook begonnen als jouw hoor. Na 9 maanden begon ik me zorgen te maken enz. Toen ovulatietesten gebruikt. Na paar maanden ook geen resultaat. Dus toch man overgehaald voor HA. Hadden thuis al een thuistest gedaan om sperma te testen, die was goed. Dus had niet verwacht dat het bij man niet goed zou zijn. Die testen zijn dus niet betrouwbaar, dus adviseer ik die niet te gebruiken.

En de hele mmm is gewoon veel wachten, wachten op intake, op onderzoek. Vele rondes cystes gehad door hormonen, voor ivf weer ander ziekenhuis, dus weer intake, onderzoek, dan weer sluiting door feestdagen.
    Dus de tijd vliegt vanzelf voorbij.

Hopelijk hebben jullie de mmm niet nodig en wordt je gewoon nog spontaan zwanger. Zijn genoeg dames die na 11 maanden nog zwanger worden.

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Verfrissend! Dat is precies het juiste woord. Net terug van het sporten, beetje fitness maar genoeg om inderdaad even in een andere wereld te kijken, zo voel ik het dan.
    Ikzelf heb in het verleden een cursus mindfulness gevolgd, de ontspanningsoefeningen van Kara lijken hier erg op. Ik heb het thuis ook weer opgepakt!
    X

13. Hajar

Hajar Actief lid

Oct 25, 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik weet wat je bedoeld en hoe je je voelt.

4 collega's zijn zwanger, 1 vriendin, 2 nichten, 2 schoonzusjes en mijn zus. en afgelopen maand zijn er 4 vrienden van ons papa en mama geworden. Ik word er dus elke dag mee geconfronteerd. ik hoor alle leuke verhaaltjes over echo's, moeders die klagen van het misselijk zijn enz. Dan denk ik wees blij dat je zwanger bent als ik zwanger zou worden dan mag ik de hele dag misselijk zijn :(

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Ik ben het helemaal eens met Zonnetje. Dat waar ik me het meest druk om maakte en zorgen om had, was: hebben we wel normale kansen om zwanger te raken? In ons geval nee dus: het zaad was baggerder dan bagger.
    Dan krijg je wel een enorme klap, maar weet je wel waar je aan toe bent. Hoef je niet verder zelf te prutsen.
    Je man kan je ontspanning geven door zijn zaad te laten checken, in plaats van jou steeds te laten afvragen over of die niet ingedaalde teelbal wel of geen effect heeft. Schaamte snap ik, maar als dat zoveel onrust bij jou scheelt, zou hij dat naar mijn mening moeten doen.
    Als het goed blijkt te zijn is dat nuttige info: kunnen jullie verder zelf proberen, bijv met ovutests. Is het niet goed, dan kunnen jullie ook verder en loop je niet onnodig vertraging op (de medische molen gaat vanaf het moment van aanmelden al traag genoeg....).

Succes met zwanger raken, ook voor de andere meiden!

15. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    @Hajar: dat zeg ik ook. Ik heb het er voor over om goed misselijk te zijn. Nee het is niet leuk en het is makkelijk gezegd, maar op het ogenblik heb ik het er echt voor over.

@iedereen: iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Klinkt stom, maar voelt "goed" om niet de enige te zijn.
    Ik geef het sowieso nog een half jaar (pffff......) en ga dan toch eens met hem praten. Kan ik me een half jaar voorbereiden hahaha...

Sporten is inderdaad ook een hele goede

16. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    áls we zometeen allemaal zwanger en misselijk zijn, moeten we idd nog maar even aan deze tijd terug denken (en elkaar helpen herinneren ;))

wat ik me nog bedacht: het helpt mij erg als ik naar een volgend punt kan toeleven als ik in de tussentijd er niet veel aan kan doen. ik loop dus altijd rond met een plan (denk net zo lang tot ik iets heb). als ik een plan heb, word ik meteen rustiger (kan er dan in de tussentijd toch niets aan doen). dit gaat waarschijnlijk vooral op met betrekking tot het met een voet in de mmm staan: 'als ik dan niets merk, ga ik actie ondernemen; tot die tijd hoef en kan ik niets doen'

en het is zeker waar dat het toch fijn voelt om niet de enige te zijn met deze gevoelens! samen zeuren/schreeuwen helpt wel degelijk (het is niet voor niets zo druk op het forum)

17. Tanya

Tanya Bekend lid

Jul 27, 2010
    668
    0
    0
    Ja, dat zou fijn zijn! Maar het jaar begint net, en wie weet hebben we geluk en lukt het ons nog, dit jaar!! Volgens mijn pendels en tarot en weet ik wat allemaal zou het zeker goed moeten komen dit jaar..... was het maar waar!! Ik ben benieuwd!! Jij ook heel veel succes!!

Share This Page