rust en regelmaat vraagje over t spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    ik pas t rust en regelmaat toe bij onze dochter al wil t slapen overdag niet echt lukken maar heb even een vraag over t spelen met je baby

hoelang spelen jullie met je baby ???
    de regel is wakker worden eten spelen en naar bed als ze moe zijn.
    ik kan niet echt goed zien wanneer ze moe word en soms is ze een uur gewoon goed wakker .
    moet ik dan echt een uur met haar spelen ??

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Welnee, het lijkt mij juist goed als je haar ook gewoon lekker alleen in de box legt of op een speelkleed. Een mobiel erboven en/of een boxspiraal en zo'n kleintje vermaakt zich vaak wel. Ik speel niet een uur lang hoor, ik pak hem af en toe op, zing een liedje, help hem met dingen die hij zelf nog niet goed kan, lopen een rondje door het huis etc.

3. happymama

ok
    ik dacht al ik speel steeds lang maar heb natuurlijk ook mijn eigen ding ik was bang dat als ze lang in de box ligt dat ze zich verveelt .

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nee hoor af en toe even met haar spelen is voldoende. Zoals Puppy78 het ook al zegt In de box leggen of op een kleed met wat speeltjes en ze vermaken hun wel.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is juist goed als ze ook leert om zich alleen te vermaken.
    Als je altijd maar met hen bezig bent, raken ze daar aan gewend.
    Jesse (wordt 2 in februari) zit rustig anderhalf uur helemaal alleen in de box. Heerlijk om even de handen vrij te hebben voor m'n huishouden of leuke dingetjes voor mezelf.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ze zal zich vast ook weleens gaan vervelen maar ook dat hoort erbij. Je kunt haar nu eenmaal niet constant vermaken. Vond het ook moeilijk in het begin hoor, ik voelde me soms ietwat schuldig als hij in box lag en ik ging op de bank zitten. Alsof ik hem steeds maar moest vasthouden als hij wakker was :D.

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik zie dat je dochtertje nog geen twee maanden is. Toen mijn zoontje van die leeftijd was, kon hij zichzelf eigenlijk ook nog niet goed vermaken. Ik had hem echt veel in mijn handen als hij wakker was. Was ook bang dat dit niet over zou gaan, maar met drie maanden kon hij zich al prima vermaken in de box! En ook best lang, 1 uur wel, met tussendoor wel aandacht van mama hoor. Dus hoe lang ik speelde toen met hem: veel! Haha. Had overigens (en heb) nog steeds hetzelfde ritme als jij, slapen, eten, spelen, slapen. Werkt goed.
    Geeft je dochtertje echt niet aan dat ze moe is? Wordt ze niet jengelig, wrijft in de oogjes, gapen, kleine oogjes? Misschien als je eens een tijdje kijkt? Ik weet het niet hoor, ik ben ook maar een nieuwbakken mama, hihi.
    succes!

8. happymama

als ze in de box ligt kijkt ze wel rond naar haar speelgoed en ik draai de mobiel es aan vind ze allemaal wel leuk

gapen doet ze al als ik haar uit bed haal.
    ze kan wel ooit gaan zitten staren ik denk dat ze t daar mee aan geeft en dan leg ik ze in bed

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik volg ook de rust en regelmaat-methode en daar hoort ook bij dat je kleintje leert zelfredzaam te zijn. Dat betekent niet dat je haar weg legt en niet meer naar haar omkijkt, maar je hoeft haar ook niet al door bezig te houden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds wel eens moeilijk vind hoor! Mijn vriend is er veel makkelijker in. Ik heb de neiging om constant bij de box te gaan zitten zodat ze me kan zien en niet gaat jengelen omdat ze geen aandacht krijgt. Mijn vriend roept wel eens dat ik haar met rust moet laten... :) Soms moet ik er gewoon even bij weg lopen en dan vermaakt ze zich op een gegeven moment (soms wel pas na 5 min protesteren) wel.

Groetjes Lisszy

Deel Deze Pagina