Hoe 's nachte zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tese, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou hem jullie laten roepen, ik ben er niet voor om een kindje s avonds laat nog wakker te maken. Ik vind dat onnatuurlijk en ik vind dat ook niet zindelijk zijn.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze zoon is sinds juni afgelopen zomer overdag zindelijk, in het begin met af en toe een ongelukje maar nu al maanden gaat het prima!
    Toen hij een maand of wat geleden diarree had is hij snachts meerdere malen zelf naar de wc geweest ( heeft ons wel geroepen). Af en toe als zn luier niet helemaal goed heeft gezeten en hij heeft gelekt dan wordt hij huilend wakker omdat hij "in zn broek heeft geplast". Heel af en toe wordt hij wakker als wij naar bed gaan en vraagt hij zelf nog even naar de wc te gaan. Zn luier is dan nog droog! Net zoals wanneer we hem midden in de nacht verschonen als hij hult vanwege een lekkende luier, dan is zn luier smorgens ook droog.
    Moeten we dit nu verder stimuleren? En zo ja, hoe?
    Ik dacht eigenlijk dat het wel vanzelf zal gaan, dat hij er eens om zal vragen om zonder luier te slapen? Of hebben jullie gewoon eens de luier af gedaan en geprobeerd? Hij is nu net 3 geworden en dus meer dan een half jaar zindelijk overdag.

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ons meisje is al vanaf juni overdag zindelijk en s nachts nog niet. Ik ben er van overtuigd dat kindjes het zelf aangeven en moeten doen. Dus niet uit bed gaan halen voor je zelf naar bed gaat enz. Ik vind dat geen natuurlijk proces wat ik hier boven al schreef en vind dat ook niet zindelijk zijn. Ik heb met het overdag zindelijk zijn ook niks gestimuleerd, haar luier bleef gewoon steeds droger en ze zei zelf steeds vaker te moeten plassen. Zo wacht ik daar s nachts ook op. Ze geeft nu een aantal keer aan geen luier aan te willen s avonds. Ik heb haar uitgelegd als haar luiertje een paar keer droog is s ochtends dat ze dan geen luier meer aanhoeft. Ik zorg er wel voor dat ze goed plast wanneer ze naar bed gaat.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, zo doe ik het ook! Het overdag zindelijk worden heb ik echter wel gestimuleerd, van de zomer zonder luier laten lopen en hem belonen als hij op het potje plaste. Toen hij dat eenmaal snapte pakte hij het zelf goed op. Vroeg me dus af of ik dat voor de nacht ook zo zou moeten doen. Maar denk eerlijk gezegd dat het geen onwil is van hem, een nacht droog betekent wel ca 12 uur niet plassen!
    Ik zal hem er niet voor wakker maken, deel je mening hierover. Ik was van plan er eens te proberen als zn luier een keer of wat achter elkaar droog is gebleven smorgens. Tot nu toe slechts een paar keer gebeurt, maar niet consequent.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja precies als de luier hier een paar keer droog is vraag ik ook wel of we hem uit zullen laten. Wat dat betreft ga ik er wel in mee natuurlijk. Maar hier zijn de luiers nog steeds vol.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ben ik het wel mee eens
    ik ga haar ook echt niet wakker maken in ieder geval
    nu was Amy-lynn snachts al droog toen was ze overdag nog niet 100%zindelijk
    ze had altijd een droge luier smorgens
    dus toen ie overdag afging ook meteen snachts af

7. Alita

Alita Niet meer actief

het is juist het zindelijk worden als ze leren dat ze s`nachts hun plas kunnen ophouden he...
    Hier was ze vaker droog en toen heb ik m uitgelaten...spannend maar ging gelijk goed!

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    TM 7 jaar is het heel normaal. CB vertelde dit mij 2 weken geleden en ja kijk naar die reclame van Huggies (geloof ik) over bedplassen, daar zeggen ze ook dat het tot 7 jaar normaal is. Ik zelf was met 2 jaar overdag zindelijk maar 's nachts was ik laat, was ook niet wakker te krijgen vertelden mijn ouders ;) en mijn zoon is ook niet wakker te krijgen, merk wel dat zijn luiers steeds droger worden nu, dus denk dat hij zelf zindelijk wordt nu 's nachts... zodra die droog is dan gaat de luier ook af ;)

9. Alita

Alita Niet meer actief

oh wist ik dus niet......
    Dan is mijn meisje gewoon snel geweest:D

Deel Deze Pagina