Zoontje 15 mnd 1-2per week drama nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje1982, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    #1 saartje1982, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    Dames help, is dit nu een fase? En heeft iemand hier DE tip voor?

Ons zoontje is nu 15 maanden. Slaapt opzich best goed. Van ongeveer 19.30-6.30u.

Nu heeft hij sinds 3 weken 1-2 keer per week een echte drama nacht. Wordt dan laat in de avond/begin van de nacht opeens brullend wakker. En blijft dan eigenlijk huilen, krijsen en gillen tot hij uitgeput weer in slaap valt (uren later), ongeacht wat we doen.

Ik ga altijd eerst bij hem kijken wat er is, leg hem goed, spenen weer in bed en mond etc.
    Als ik dan wegloop is het weer brullen.
    Gooit hij nijdig alles (spenen en knuffels) uit zijn bed en gaat huilend "o-oh" zeggen. In de hoop dat wij alles weer komen brengen. Of ik dit nu wel of niet doe, het blijft brullen geblazen. Hij is nog erg gehecht aan zijn speen voor de nacht.
    Nu dus maar zijn onderweg-speen (met koortje) aan zijn slaapzak vastgemaakt, weinig effect.
    Bij ons in bed nemen werkt ook niet. Alleen als hij uitgeput is slaapt hij, anders is het klieren en spelen geblazen in het grote bed.

Nu krijgen mijn man en ik hier regelmatig, midden in de nacht, in wanhopige toestand, ruzie over. Ik vind hem te hard omdat hij na een tijdje zegt, laat maar brullen. Hij vindt mij te soft en hormonaal ;) omdat ik steeds toch ga kijken bij hem.

Ik snap dat dit een beetje verlatingsangst is. En verder denk ik toch ook uittesten. Dat doet mijn zoontje toch wel de hele dag door. Kijken hoe ik reageer op bepaalde dingen.
    Maar hoe reageer ik het beste hier op?
    (Ik ben niet anti-laten huilen, als ik een paar keer langs ben geweest en er is echt niets aan de hand, dan laat ik hem vaak ook maar, moeilijk, maar kan ook niet de hele nacht heen en weer lopen)

Met mijn huidige zwangerschap breken deze nachten me echt op. Heb alle overige goede nachten nodig om bij te slapen.
    Vannacht is hij wakker geweest van 1-5, ben echt volledig gesloopt.

Iemand tips? Please :(

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Dat hebben wij hier ook gehad met 15 maanden. Hier was het heftige verlatingsangst en duurde het zo'n drie weken. Ik zou je kindje niet zo lang laten huilen: hij heeft angst en als ouder moet je hem dan een veilig en geborgen gevoel kunnen geven. Wij hebben in deze fase een logeermatras op de grond naast het ledikant gelegd, en daar om en om geslapen als onze dochter wakker werd. Zij werd elke keer wakker, zag ons liggen en sliep meteen weer verder. Wij konden doorslapen en hoefden ons warme bed niet uit.

Deel Deze Pagina