En als je een edammer hebt aan welke kant begin je dan ??? Ik kan prima aan de platte kant schaven maar ja ik ben dan ook opgegroeid met edammers . Als je aan de smalle kant schaaft zijn de plakken vaak dikker en dat vind ik niet altijd lekker.. ik doe allebei maar zorg altijd voor een mooie afwerking Man alleen aan de smalle kant en dan nog maakt hij er een zooitje van.
Haha hier precies hetzelfde. Ik heb al zo vaak gezegd hoe onhandig hun manier is, maar ze blijven het zo doen.
Geprobeerd vrouw uit te leggen dat haar manier toch niet zoveel gedaan wordt maar ze blijft erbij dat het zo hoort. Achja, dan doe je het toch lekker zo
Smalle kant. Over de brede kant krijg je ongelijke plakken qua dikte. Of je snijd in een kuiltje. Niet fijn om vast te houden. Niet te doen dus.
Dit wij hebben (en hadden vroeger thuis) altijd een puntkaas. Bovenste stukje worden blokjes en dan daar vandaan naar de korst toewerken
Hahaha dit dacht ik ook Maar hier ook de smalle kant. En het laatste stukje snijden we op in blokjes.
Bij de kaasboer vragen ze altijd of je een punt of een plat stuk wil. Ik dacht dat mensen die van de bovenkant schaven een plat stuk kiezen en mensen die aan de zijkant schaven een punt. Wij schaven aan de bovenkant. Meest efficiënt.
Smalle kant Ik doe het alleen als het echt nodig is want ik verpest de kaas altijd. Kaasschaven is niet mijn ding zeg maar...