Gelukkig zijn we net niet dom genoeg hiervoor, maar dit is wat ons is overkomen. Een tijdje terug werd ik aangesproken of ik interesse had in een bijbaantje. Nou aangezien we toch minder gaan werken als Blub er is, leek me dat wel geinig. Van de week zijn er twee mensen bij ons geweest. Een heel mooi verhaal, wat erop neerkomt dat je spullen aan mensen verkoopt, maar eigenlijk dat je moet zorgen dat andere mensen spullen gaan verkopen en dat jij dan (een deel van de) winst opstrijkt. Hoe langer de ketting hoe meer geld. Tijdens het gesprek zat het me al niet lekker. Wel hebben we (heel dom) twee kaartjes voor een soort meeting gekocht, met in ons achterhoofd dat we daar toch meer onderzoek naar zouden willen doen, voordat we ja zeiden. Een kleine zoekpoging (met hulp van bekenden) vertelde ons dat het foute boel was, gewoon een piramidespel dus, wat ik al vermoedde Het bedrijf heet Amway. Dus mensen pas hiervoor op, dit is waar je het schip mee in kan gaan. Morgen komen ze weer langs om wat spullen op te halen die ze hadden uitgeleend aan ons en dan zeggen we dat we er niet aan mee doen. Ik zit er nog over te denken om de politie te bellen voor informatie. Volgens mij is dit in Nederland illegaal. Linda
Dit soort dingen gebeuren al jaaaaaren! Het lijkt leuk maar ondertussen... Volgens mij is dit niet verboden in Nederland, want in theorie kun je er geld mee verdienen en verkoop je gewoon iets, toch? (misschien heb ik het helemaal mis hoor)
Heel verstandig van je, volgens mij heb ik laatst bij Kassa of Opgelicht een docu gezien van dit bedrijf !
Jeetje wat ben ik blij met m'n volle verstand. Natuurlijk heel dom om die mensen in huis te halen, maar ja het had ook iets heel leuks kunnen zijn. Nou ben ik wel zo wijs dat ik mijn ouders voor een etentje heb uitgenodigd zondag rond de tijd dat ze komen. Ze weten het ook hoor (heb er speciaal om gevraagd). Ik ben dan te lief, wil niemand kwetsen. Mijn vader kan als het uit de hand loopt wat harder zijn dan wij twee bij elkaar. Linda
Slimme zet Linda. Die zal ze wel snel kunne bonjouren, zodat ze niet alsnog later terugkomen. . Succes
Mijn god zeg, die idioten komen nog uit MIJN dorp ook ! Ik neem aan dat het hier om kapsalon Hamida gaat, een louche uitziende kapsalon waar je niet graag naar binnen stapt !
Dit is geen pyramide spel maar netwerkmarketing. En netwerkmarketing mag dus wel in Nederland. Ik vind het ook helemaal niets, ben al paar keer door andere bedrijven hier voor benaderd maar nee, ik pass. Herbalife werkt trouwens ook op dit principe.
Net belde die of we nog vragen hadden en ik heb gelijk gezegd dat we het niet doen. Hij wilde onsnog wel overhalen enzo maar ik heb (ik ben zo trots op mezelf) voet bij stuk gehouden. Nou komen ze morgen nog wel die spullen op halen, maar goed we zijn voorbereid. Linda
Ik heb dit een poosje gedaan voor Kleeneze, maar het levert weinig op en is veel werk. Het mag wel hoor, het is netwerkmarketing. Maar t levert alleen op als je veel mensen ronselt.
ja, bij mij gaan de alarmbellen onmiddellijk rinkelen als ze bij je thuis willen komen (vind ik over de grenzen van zakelijk) en vaak moet je zelf vantevoren een bedragje 'investeren'. Als je dat hoort: run! Ze gaan proberen je over te halen hoor, reken er maar op. Maar gelukkig ben je er op tijd achter gekomen! Hou het kort en krachtig, geef ze de spullen bij de deur terug en nodig ze maar niet uit om binnen te komen, zou ik zeggen... Vervelend he, al dat gedoe eromheen. Amber
Vervelend hee, dat ze nu nog langs gaan komen. En idd, gewoon volhouden dat je bij nader inzien toch niet geïnteresseerd bent. En als ze vragen waarom niet, moet je zeggen 'dat maakt niet uit'. Anders gaan ze je alsnog proberen te overtuigen. Ik vind verkopers aan de deur ook altijd zo vervelend, ze beginnen hun verhaaltje altijd zo, dat je nog niet weet WAT ze je precies willen aansmeren, dus moet je eerst wel even luisteren. Maar ik zeg altijd dat ik niet geïnteresseerd ben. Laatst vroeg zo iemand 'maar waarom niet?' toen antwoordde ik 'daarom niet' haha Succes!
Wat dacht je van Tupperware en Oriflame, allbei netwrkmarketing hoor. Het valt redelijk mee. Er zijn bedrijven die heel ged werken zo ( zie bovenstaanden , bestaan al jaren en leveren kwaliteit)
Precies Wannabe. Ik werk al jaren voor Oriflame. Nog nooit problemen mee gehad. Linda, als je een bijbaantje zou willen, dan zou ik bij zulke bedrijven(zoals hierboven)proberen. Die hebben vaak wel een goede naam en daar wordt je echt niet opgelicht ofzo.
Vroeger stond het als goed bekend, mijn ouders hebben het ook gedaan, maar hoe het nu is zou ik niet weten... Ik zeg altijd bij twijfel niet doen.... groetjes
Oriflame heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Maar dit verhaal klopte gewoon niet. Ze beginnen zo: Een gemiddel gezin geeft ong. 250 euro per maand aan boodschappen uit. Dat klopt op zich wel denk Dan gaan ze uitrekenen wat je verdiend als mensen bij jou kopen. En als ze (een uur later) gaan uitleggen wat voor producten ze verkopen, zit daar weinig bij wat ik elke week in de supermarkt haal. Dus dan kan je nooit uitgaan van die 250 euro, en zijn de berekeningen dus nep (er wordt je binnen korte tijd 750 euro in de maand extra beloofd, dat klopt dus niet). En ze wilden dat we een lijst maakten van alle mensen die we kenden, ter plekke en ook met telefoonnummers enzo erbij. Dat laatste hebben wij niet gedaan, en dat vonden ze maar zo zo. Het was zo'n papier wat gelijk doordrukt, waarom heb ik dat nodig als ik zelf mensen moet gaan benaderen? Dan kan je toch niet zeggen dat het te vertrouwen is. Misschien het bedrijf wel, maar zoals zij het aanpakten iig niet. Linda
Ja heb ik ook gehad......werd in eerste instanties zelfst verplicht tot het kopen van een heel pakket van 250 euro......... toen had ik al mijn bedenkingen ermee.........ik had geen intresse meer maar ik kwam er niet zomaar vanaf....ik zou ermee kappen hoor, trouwens het spul van Amway is grote troep, had er wat van gekocht maar het afwasmiddel is al grote rotzooi etc.... Die mafketel wilde me metalle geweld multi vit. aansmeren met Vit. A terwijl ik zwanger was....zei dat ik dat niet wilde maar die bleef doorgaan... Echt afkappen en NIET DOEN!
Getver ja, ik kan ook altijd zo moeilijk voet bij stuk houden, hadden een enquetebureau dat steeds belde terwijl ze ook nog eens een fout nr hadden met niet eens onze naam en we staan op de geheime telefoonlijst bij France Telecom....Maar Fred weet het altijd goed op te lossen, die pakt de hoorn over en gaat vieze liedjes zingen, hihi. Het is debiel, maar het werkt wel en ik zou het nooit durven geloof ik, hahaha