Uiteraard, helemaal mee eens maar vind niet dat je het hier alleen vanaf moet laten hangen. Ik dacht dat je tegenwoordig sowieso wel bij ieder winkel centrum ofzo van die gemeenschappelijke vuilnisbakken hebt, dan zou ik dus bij mijn wekelijkse bezoekje aan de supermarkt gewoon even die zakken mee nemen en daar deponeren.
Wij hebben 4 afvalbakken in onze kleine keuken. 2 in een la voor plastic en papier. En 2 losse voor rest afval en groen afval. Glas gaat naar de garage als we er heen lopen.
Niet alle reacties gelezen, maar hier: papier groen rest blik plastic/melkpakken Voorheen ging het glas, blik en melkpakken (en frisdrankpakken enzo) in het zwarte krat. Maar nu zijn die melkpakken enzo bij het plastic gegaan. Ik ben er maar druk mee vind ik. Ik heb binnen geen bakken staan. Op het aanrecht heb ik een plastic bakje staan overdag voor de koffiepads enzo. Buiten bij de deur staat mijn restafval bak en daarbij een kleinere afvalemmer voor het groenafval. Het plastic heb ik in de berging hangen aan een spijker. Dat had ik eerst in de schuur, maar ik vond dat toch onhandig met dit weer. Papierbak staat gewoon buiten en de grote groencontainer staat er naast. Dit is tot nu toe de meest handige oplossing. Ik hoef alleen de keukendeur maar open te doen en ben het belangrijkste kwijt. Als de kleine groenbak vol is, dan kiep ik hem leeg in de grote. Papier verzamel ik per moment. De ene keer heb ik na drie dagen een pak, de andere keer ligt het een week. Ik blijf een beetje zoeken naar het "eureka" idee qua handigheid, maar dit werkt. Blikjes heb ik haast niet. Ik ben wel fanatiek met afval scheiden, maar het levert wel wat op. Waar ik voorheen het restafval om de week echt propvol had, kan ik nu soms zes weken zonder lediging. En dat zie ik weer terug in mijn portemonnee.
Denk dat we toch gaan voor ern 3-vaks inbouw afvalbak. Duur maar wel netjes weggewerkt en geen rotzooi in de keuken.
Wij moeten per 1 januari betalen per keer voor de grijze bak. Hebben 4 kliko's: GFT, PMD, papier en rest. GFT wordt elke 2 weken opgehaald, de anderen eens in de 3 weken. Dat zal vooral voor het papier wel krap worden. Gaan dan ook verhuizen, en brengen de luiers in een container bij het KDV op 100 meter lopen, dat scheelt enorm. Hoe we het binnen gaan doen weet ik nog niet precies, moeten eerst nog een nieuwe keuken laten plaatsen
Wij hebben hier 3 containers. Blauw voor papier. Groen voor GFT. Grijs voor restafval. Je mag een extra container hebben óf speciale zakken hebben om plastic in te verzamelen. Wij doen het laatste en brengen de volle dan naar het milieupark. Daarnaast verzamelen we glas voor de glasbak, frituurvet en lege batterijen gaan in speciale bakken bij de supermarkt. Oude, nog goede kleding/ stoffen in de humanabak. Wij vinden goed scheiden erg belangrijk en het mag wat mij betreft nog wel uitgebreider. Statiegeld op blikjes bijvoorbeeld. In landen waar ze dit hebben zie je niet op straat liggen...
hier is het al 2 jaar betalen per leging, nu kun je per 2 weken de container aan de weg zetten maar per volgend jaar 1x per 4 weken. Nu zetten we 1x per 6 weken de container aan de weg dus kijken hoe het volgend jaar gaat nu met flink opruimen gooi ik alles gewoon in zakken en gaat het zo naar de stort, kunnen dit jaar 300 kilo gratis storten en dat is nu gewoon wat makkelijker
Hier gewoon naar buiten lopen zodra ik iets heb. Melkpakken mogen bij de plastic net als blik. Wij hebben hier een groene bak, papier en plasticbak. In de groenbak zit een tussenschot voor restafval en GFT dus ik heb maar een halve container voor 2 weken restafval en na de kerst wordt er ook nog eens een week overgeslagen(erg handig met gourmetspul etc) dus kan je 3 weken doen met een halve container.... We hebben 500 meter verderop ondergrondse containers dus dan lopen we daar steeds heen met een volle vuilniszak.