Hongerige baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Luuz, Feb 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hallo,

Onze dochter is nu ruim 5 weken oud en lijkt met de dag meer honger te krijgen.. Ze woog bij haar geboorte 3030 gram en weegt inmiddels 3550 gram.. Volgens de verpakking mag ze 5 flessen van 135 cc hebben.. Omdat ze 's nachts gewoon voor een voeding komt zit ze dus op 6 flessen.. Alleen de laatste dagen laat ze er hooguit 3 uur tussen zitten.. Daarna is het krijsen van de honger.. Daarnaast is het zo dat ze ook na de fles niet tevreden is.. Ze heeft echt honger daarna. Als ik een klein flesje maak van zo'n 30 cc is het prima.. Die drinkt ze leeg en gaat na een paar minuten lekker slapen.. Ik heb 2 dagen geleden een fles gemaakt van 150+5 en die gaat tot de laatste druppel op.. Daarna is ze tevreden en laat er zo'n 4 uur tussen zitten..

Maar eigenlijk mag ze dit pas hebben bij een gewicht tussen de 4 en 4.5 kilo.. Dat is ze nog lang niet..

Ze krijgt overigens gecombineerde voeding.. de helft Friso standaard en de helft Friso Comfort i.v.m. gevoelige darmen (niet kunnen poepen) Omdat de voeding aangemaakt moet worden met water dat net van de kook af is, vullen we de rest aan met bronwater (haar darmen reageren direct als we gewoon kraanwater of geheel afgekoeld gekookt water gebruiken)

Maar nu? ze drinkt met gemak 6 flessen van 150+5 weg.. Alleen lijkt me dit ook niet super gezond met haar gewicht..

Rekken is geen optie, dat hebben we een paar dagen geprobeerd en ze blijft huilen tot ze een flesje krijgt.. Speen wil ze niet, die tuft ze uit en krijst zo mogelijk nog harder..

Alvast bedankt,
    Roeltje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Qua leeftijd en gewicht zou 6 flessen van 165 ml (150 ml water + 5 schepjes voeding) inderdaad voor nu teveel voeding zijn. Gemiddeld 700 ml per 24 uur kun je aanhouden, voor haar leeftijd en gewicht. Deze hoeveelheid kun je dan verdelen over het aantal voedingen dat je geeft. Verder is het voor het gevoel van verzadiging goed om het drinktempo in de gaten te houden. Dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Evt. kun je tussen de voedingen door een kleine hoeveelheid water geven, 10-20 ml per keer. Dit helpt voor een tijdelijk wat voller gevoel. Mocht dit allemaal niet voldoende helpen kun je Friso Comfort nog combineren met Friso Extra (snel honger en lekker slapen) in plaats van Friso Standaard.
    Groetjes Angelique

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Tussendoor water hebben we al geprobeerd maar dat wil ze niet.. ze doet er zo'n 20 a 30 minuten over inclusief boeren..

Bij onze zoon hebben we nutrilon gebruikt en na 3 maanden overgestapt op voeding voor hongerige babys.. ook hij dronk ontzettend veel.. zal daar eens naar kijken deze week.. met een fles van 150+5 slaapt ze weer genoeg en is hartstikke tevreden.. dus het is echt puur honger waardoor ze zoveel huilt tussendoor..

Bedankt voor je antwoord, ga me er deze week in verdiepen..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Misschien je in plaats van water rooibosthee proberen? Dat mag ook en dan zit er een beetje een smaakje aan. Vinden sommige kinderen net wat lekkerder. 20-30 minuten is prima. Dat gaat in ieder geval niet te snel. Het extra water kan je in plaats van tussendoor geven ook in het flesje doen, maar dan wel met 4 schepjes. Geef je wel al wat meer maar nog niet meer voeding.
    Groetjes Angelique

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Rooibosthee heb ik wel in huis.. probeer ik eerst dat..

Bedankt

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Helemaal goed, graag gedaan!
    Groetjes Angelique

Share This Page