Hoe en wat maken jullie voor baby 6 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by Linda88, Jan 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

Mar 9, 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Mijn dochtertje van 6 maanden is toe aan uitgebreider avond eten. Ze kreeg nu alleen 1 soort groente, wat ik meestal zelf maakte. Maar nu zie ik in de winkel potjes van olvarit met veel producten in 1 potje.
    Nu is mijn vraag:
    Wat maken jullie? en hoe? Ik wil het graag zelf koken maar ik weet even niet hoe en wat.
    Alvast bedankt!

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier is het de bedoeling dat ze met de pot mee-eet. Maar ivm verhoogde kans op allergiën bouwen we het rustig op.
    Tot nu toe heeft ze broccoli, bloemkool, wortel, spinazie en aardappel gehad. Die groentes wisselen we nu af met aardappel en gaan we langzaam uitbreiden.
    Vanaf 8 maanden ook pasta en rijst erbij en dan zal ze waarschijnlijk ook wat geroerbakte groentes krijgen.
    Vlees en vis geef ik pas wat later.

Ik vind het het belangrijkst dat eerst pure smaken leert kennen en waarderen.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook eerst veel pure smaken geproeft en nu wat aardappel of zoete aardappel er doorheen.
    Avondeten is niet favoriet en het zijn steeds maar een paar hapjes en dan gaat het mondje op slot.
    Ik snap die potjes ook niet zo goed, 5 of 6 dingen door elkaar heen. Lijkt me echt goor.
    Ik maak ook graag pompoen voor mijn zoontje, dat vindt hij wel lekker.
    Vis, vlees en ei wacht ik ook nog even mee.
    Ik kook trouwens gewoon alles en prak het dan.

4. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    pure smaken vanaf 5,5 mnd ...maar niet per se 1 groente per x...gaf al snel bijv en courgette en wortel en aardappel...ofzo

sinds deze week krijgt hij al wat kipfilet en rijst, vanaf nnu ook vis en pasta..maar alleen als het zo uitkomt...ik vind elke dag vlees of vis nog niet nodig , maar variatie wel

eigenlijk eet zoon mee met de pot, geef alles in stukken of een stamppotje voer ik

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,820
    2,678
    113
    Ik haal mijn inspiratie uit het Opperdepop kookboek van AH. En ik zag inderdaad ook dat er bij de potjex Olvarit meestal tomaat of wortel wordt toegevoegd (en nog veel andere dingen). Ik heb vorige week een bos wortels gekookt en geprakt, en daarna in ijsblokjesvormpjes ingevroren. Zo kan ik een klein beetje wortel ontdooien en toevoegen aan wat meer maakloze groente zoals sperciebonen. Gister heb ik vier tomaten kort (1 min) in kokend water gedaan, ontveld, pitjes eruit gehaald en het vruchtvlees geprakt. Dit heb ik in vier porties ingevroren om door pasta of rijst te doen.

Mijn dochter is nu 6,5 maand en eet sinds 2 weken groente, vlees en aardappels/rijst/pasta. Alles grof geprakt. Dez week stond op het menu:
    - Aardappel, witlof (1 stronkje), kwart appel en heel klein beetje kip
    - Rijst met courgette en 1 klein blokje varkenshaas
    - Aardappel met bloemkool en brocolli en klein beetje beetje roomboter
    -Tagliatelle met 1 tomaat en spinazie, en lepel griekse yoghurt om het smeuig te maken.
    - Macaroni met 1 tomaat en avocado.

Volgende week iets met witvis proberen.
    -

6. Koon

Koon Niet meer actief

Wat een lekkere dingetjes, ik ga er een paar opschrijven :D

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Onze dochter eet zo veel mogelijk met de pot mee.
    Zo heeft ze afgelopen week gegeten:

- kabeljauw met aardappel en worteltjes.
    - risotto (zelf gemaakt dus zonder pakje enz) met kip en courgette
    - rundvlees met couscous en verschillende groenten
    - pasta met zalm en groenten
    - rijst, doperwtjes en kip

Share This Page