Hoe vaak water geven aan hortensia’s?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 9 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vorige week woensdag zijn er hortensia’s en margrieten in onze tuin geplant. Bij het tuincentrum werd als advies elke dag water voor de hortensia’s en 2x per week water voor de margrieten meegegeven. Echter beginnen ze slap te hangen zag ik vandaag dus volgens mij gaat er iets nu al niet goed... Kan iemand mij vertellen of ik ze te vaak of juist te weinig water geef? Of eventuele andere adviezen? Ik heb namelijk totaal geen verstand van tuinieren :roflmao:

6B0CA3AE-2B9C-4AE0-841F-378F88CEC2E1.jpeg

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hortensia's zijn echte zuiperds!Gelukkig herstellen ze goed omdat het ook behoorlijk sterke planten zijn maar ze hebben echt veel water nodig!
    De hortensia's die een hele grote bloem hebben gaan wel eens hangen omdat de bloem te zwaar is.

SDonya vindt dit leuk.
  3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hortensia's kun je goed zien dat ze dorst hebben, dan gaan ze een beetje inkrullen. Maar idd wel een sterke plant!

SDonya vindt dit leuk.
  4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Hortensia's verzuip je niet snel. Extra water geven dus.

SDonya vindt dit leuk.
  5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ow... Ik geef hortensia 's nooit extra water en ze doen het prima.....

wishfulthinking en SDonya vinden dit leuk.
  6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oei! Oke dan ga ik ze morgen extra water geven. En wat betreft de margrieten die nu hangende koppen hebben? Is daarvoor 2x per week sproeien te weinig? De margrieten staan tussen lavendel maar de lavendel ziet er gewoon nog steeds mooi uit.

7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ook even extra water geven ,ze staan er net en de wortels moeten nog groeien.Het is erg droog weer dus extra water kan geen kwaad.

SDonya vindt dit leuk.
  8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Die van mij werden gisteren opeens ook een beetje depri.
    Vanochtend meteen water er op gegooid.
    Meestal helpt dat wel.
    Langdurig te weinig water daar houden ze niet van.
    Vorig jaar was het op een gegeven moment klaar.
    Daar heb ik dus wel van geleerd.

SDonya vindt dit leuk.
  9. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Jonge planten die je dus net geplant hebt kun je in de zomer als het een dag niet heeft geregend het beste elke dag water geven dus tot ong half sept.
    Gewoon de wortels sproeien met de tuinslang en af en toe wat mest of koffie dik jaja;).
    Er tussen gooien.

En dan als de plant wat ouder is hebben ze niet elke dag meer water nodig maar in het begin zeker wel.

HappyRabbits en SDonya vinden dit leuk.
  10. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Het beste is ook om de wortels van de planten water te geven.

SDonya vindt dit leuk.
  11. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Die worden echt prachtig over een tijdje!

SDonya vindt dit leuk.
  12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik geef juist bij de wortels water. Ze zeiden dat als ik de hortensia’s van bovenaf besproei met water, dan kan de bloem gaan rotten? Dus die geef ik alleen water onder de bloem bij de wortels en de Margriet en lavendel besproei ik met water. Dat is dus goed? :)

sannever en 86Elise vinden dit leuk.
  13. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Ja,heel goed!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het ligt er aan of ze nieuw geplant zijn of al 10 jaar staan bij wijze van.

In het begin mag je ze echt flink wateren om zich vast te kunnen zetten en te groeien.

Als ze wat ouder zijn kunnen ze meer hebben.

Gewoon water geven dus.

15. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Het ligt eraan of je ze in de grond heb gepland of gewoon in een pot laat. Als je hortensias in de grond plant hoef je vrijwel geen water te geven hoor. En in een pot met heel veel aarde erbij ook niet veel. Overigens moet je ze niet in de volle zon zetten, misschien is dat het euvel?

16. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hortensia's in de grond kunnen bij droogte ook echt wel water gebruiken! Zoals hierboven al beschreven, je ziet het ook als ze een beetje gaan hangen. Inderdaad bij de wortels water geven en niet op het blad zelf, door de waterdruppels op het blad kunnen er brandplekken op het blad ontstaan als de zon er vol op staat.

SDonya vindt dit leuk.
  17. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Nou die van ons waren mooi verzopen dus :roflmao: (maar dan moet ik eerlijk zeggen dat geen enkele plant mij overleefd :|).

Maar je tuin ziet er wel super mooi uit zo, hopelijk blijven ze het bij jou goed doen!

SDonya vindt dit leuk.
  18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze zitten in de grond en ze staan niet in de volle zin maar in de schaduw (alleen het ochtend zonnetje staat er 2 uur op).

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben ook heel erg slecht met planten dus dit zou mij ook kunnen overkomen :roflmao:. Ja hoop ik ook, bedankt!

Deel Deze Pagina