Hoe schoon is jouw huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Behoorlijk schoon. Ik ben niet dag en nacht aan het poetsen, en er wordt hier natuurlijk geleefd met 2 kinderen 2 katten en een hond. Maar ik ben elke ochtend wel een uur bezig met alles weer netjes te maken. Ik stofzuig meerdere keren per dag. Badkamers, bedden etc. doe ik 1 keer in de week.
    Wc's ( het zijn er 3 😑 ) elke dag. Keuken, koelkast neem ik mee in mijn dagelijkse poets rondje. Net als de deuren, trapleuning.
    Ik heb het er voor vandaag alweer op zitten. Vaatwasser draait elke dag.

Alleen waar ik hopeloos slecht in ben, en waar ik een gruwelijke hekel aan heb, is de was. Er liggen nu ook weer 2 schone manden die ik op moet vouwen en de nieuwe zit alweer in de machine.
    Ik heb nooit volle vieze wasmanden, maar wel volle schone haha. Oooh wat vind ik dat een pokke klus.

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gisteren superschoon! Vandaag huh..
    Kon ik maar de hulp voor elke dag betalen..
    Want ja, 2 honden, een peuter, een puber en een man in huis.
    Pff..

3. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Tja... Wat is schoon?
    Het is niet vies, maar het is wel altijd een rommeltje.
    Ik werk 45 uur en partner 60 uur dus na het werk word de afwas en de was gedaan.
    Om de dag gestofzuigd en de keuken wordt na het koken schoongemaakt.

Al het overige gebeurd alleen in het weekend en dan is het ook erg netjes maar op woensdag ligt de tafel weer vol en liggen de stoelen weer vol met kleding....
    Ooit komt er een dag dat ik een schoonmaakprinses zal zijn haha.

4. penseel

penseel Niet meer actief

Eerlijk.

Het is opgeruimd voor het oog maar er moet altijd wel iets gedaan woorden en waar heb ik een hekel aan echt een hekel het huishouden dus. Maar het is ( schoon)

Maar met twee kinderen je draait je om en het is weer een bende de een laat zijn sokken liggen de ander eet een boterham en die kruimels vallen weer op de grond de ander gaat naar de wc en vergeet de bril om hoog te doen( zoon)

Ja ze moeten het zelf op ruimen maar elke dag is het ruim je sokken kleding op doe de wc bril om hoog jongste trek niet alles uit de kasten om te spelen en leg het daarna weer terug.!!!

Dus ja schoon maar haha pffffffffffff wat zal mijn huis leeg zijn als ze de deur uit zijn geen speelgoed meer geen rotzooi meer whaha pfff..

Ach ja dan maar een gezellige rommel.

Nu kijk ik de woonkamer in en denk van het ziet er wel goed uit hebt geveegd de was op gehangen moet er zo nog een gaan vouwen vanmiddag kindje te spelen aansluitend pannekoekenbakken.
    Daarna met de kinderen zwemmen daarna zoon mee naar mijn zusje die een weekendje weg gaat zijn kleding nog klaar maken ( hij mag zelf zijn rugtas in pakken)

Dus nu heb ik even tot 12 uur voor mij zelf en gaat eerst genieten de wc doe ik als ik terug kom van af een afspraak komt toch kindje spelen ( dan moet het schoon vanmij)

Een gezellige boel dus hier.

O ja de kasten moeten nog op geruimd woorden de douche moet ook nog schoon en ja de ramen zijn al weer even geleden bed vorige week verschoond deze week ongesteld geworden morgen hopelijk klaar kan dat bed weer de was in.!! Ga zo maar door.

Werk dan wel niet maar pfff haha genoeg te doen en o ja nog een zak speelgoed van school mee om schoon te maken!!

Is het al vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!

5. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ik hou van een schoon en opgeruimd huis :) Sowieso dagelijks stoffen/nat afnemen (alles), stofzuigen en dweilen (dweilen niet het hele huis overigens, op de keuken, wc en badkamer na). Vaat natuurlijk, wc schoon, badkamer dagelijks, bedden opmaken. Bedden verschonen 1x per week.. De was doe ik als de wasmachine vol is.

Maar nu ik met bi en rugklachten loop is het allemaal wel wat minder... Stofzuigen mag ik niet meer dus dat doet mijn vriend, bedden verschonen ook. Ik kan het steeds meer loslaten merk ik nu, dus als het een keer een dagje niet gebeurt is het (voor mij) geen grote ramp meer. Ik had altijd in mn hoofd dat er dan direct allerlei rampscenario's zouden afspelen :) ziekte en ongedierte enzo :') Dat valt dus reuze mee haha.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bovendien willen die kinderen ook wel eens zonder supervisie spelen :D

Wat ik me wel afvraag bij het elke dag stofzuigen: zijn er ook vrouwen die werken (dus meer dan een paart uurtjes) die dit echt elke dag doen?
    Aan het eind van de dag ben ik soms zo afgedraaid dat ik al blij ben als ik nog een beetje fatsoenlijke maaltijd op tafel krijg en daar de troep van heb weggewerkt.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik ben ook schoon. heb ( helaas zou ik bijna zeggen) een erg groot huis waardoor ik niet altijd overal elke dag aan toe kom. maar het liefst zou ik elke dag alle ruimtes in huis even aanpakken.

wat ik wel elke dag doe is meerdere keren stofzuigen ( moet echt met drie kinderen) dweilen om de dag. wc s elke dag sowieso met een doekje en chloor/wc eend in de pot. badkamer meerdere malen per week met een doekje en eens per 2 weken grondig. stoffen elke dag. boven om de dag stoffen en zuigen. de was hou ik elke dag bij. bedden verschonen eens per 1,5 2 weken. keuken is altijd schoon en netjes opgeruimd.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik werk gemiddeld 30 uur maar niet buitenshuis dus dat scheelt wel. Als zorgt het werk er juist voor dat hier 4/5 keer op een dag gestofzuigd moet worden;)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Niet schoon genoeg naar mijn zin. Ik houd van een schoon en opgeruimd huis, maar dat schiet er momenteel toch teveel bij in, maar daar komt waarschijnlijk wel verandering in als er een huishoudelijke hulp komt.

Stofzuigen en keuken elke dag. Dweilen veel te weinig (heb ook niet echt een handig systeem kunnen ontdekken nog, dus tips)?
    Wc elke dag een doekje erover heen, in keer in de 2 week grondig.

Boven 1 keer per week bedden verschonen, stoffen en stofzuigen.

Ramen was ik in keer in de 2 week ongeveer.

De badkamer poetsen vind ik een ramp, dus dat gebeurt echt te weinig. Daar gaan we de huishoudelijke hulp ook voor vragen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik werk 24 uur per week en stofzuig nagenoeg elke dag, niet omdat ik het zo leuk vind, maar omdat het hier eigenlijk echt wel nodig is, zeker na het eten. Daarna plof ik altijd lekker op de bank haha. Man ruimt de keuken op en ik stofzuig.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nou dit eigenlijk :p

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Normaal gesproken is het hier wel schoon maar door rug en bekkenklachten kan ik niet zo veel meer. Ml werkt ft of meer en is erg druk. Gisteren heeft een vriendin gezogen maar dat moet eigenlijk nu weer en dat kan ik niet. (2 honden in huis)

Een geluk bij ongeluk is dat we heel klein wonen, normaal ben ik in een uur bijgewerkt :).

13. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ja daar sluit ik mij bij aan.

Na al die verhalen van elke dag of zelf meerdere keren per dag stofzuigen en dweilen, durf ik niet eens te vertellen hoe schoon mijn huis is.

En nu kan ik me wel verschuilen achter het feit dat ik 32 uur in de week werk. Maar ik weet vrij zeker dat als ik hele dagen thuis zou zitten ik nog steeds niet elke dag zou dweilen. Dan heb je toch geen eer van je werk? :D

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit klinkt bekend hahaha

15. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel opgeruimd! Iedere dag, meerdere keren per dag stofzuigen, dweilen, vaatwasser en aanrecht, de tafels vochtig afdoen, toilet iedere dag, elke dag wel een wasje. Voor de ramen aan de buitenkant laat ik iemand komen 4x per jaar, ramen binnenkant schiet er weleens bij in. Badkamer blijft een rot werk, maar de wastafel doe ik iedere ochtend. Het bad als de kinderen erin hebben gezeten, 2x per week. De douchecabine stel ik regelmatig uit, ik krijg hem niet schoon genoeg mede door het vele kalkaanslag. Ik werk 18 uur per week en heb 3 kinderen onder de 6 jaar. Het is een kwestie van plannen.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ehm tja... hoogzwanger en een man die 7 dagen in de week werkt en een peuter van 2,5 die ik meer achterna poets zodat het niet nóg erger lijkt...
    kan niet wachten tot ik weer wat normaal kan doen!

17. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Niet zo schoon als ik zou willen, maar voel me de laatste weken echt gewoon té moe.
    Elke dag wel stofzuigen, alles afnemen van boven tot beneden.
    Elke dag het toilet, 1 x per week grondig + de vloer
    Elke dag een wasje draaien, ophangen, opvouwen
    Afwassen wanneer er iets staat, al is t een kopje.
    2 keer per week bed verschonen,
    Dagelijks doekje door de keuken na t afwassen + gasstel,
    badkamer gebeurt echt de weinig maar kan ik me gewoon niet toe zetten..

18. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    @ Torrr: Respect voor je discipline in schoonmaken! Mag ik vragen of je al kinderen hebt? Mijn ervaring is wel dat mijn huis veel schoner was toen ik nog geen kinderen had... Ik doe mijn uiterste best, maar die kids met hun kleverige handjes, zand in haren en kleren, enz enz maken het er niet makkelijker op!

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Stofzuigen bijna elke dag. Boven te weinig. De wc's geen idee maar best wel vaak. Dagelijks wel denk ik, soms sla ik een dag over. Dweilen als het vuil is, meestal op donderdagvoormiddag, nu dus. Moet nu dringend gebeuren maar ik doe vandaag helemaal niks buiten de afwas.
    De vakantie samen begint zondag dus zaterdag gaat zoontje naar oma en opa en dan hou ik een grote poetsdag zodat in de vakantie samen alleen het hoognodige moet gebeuren

We hebben geen huisdieren, lopen rond op sokken dus zo vuil word het niet.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een schoonmaakster (2 stuks trouwens, ze komen met zijn tweeën). Zij doen elke week de badkamer, wc, keuken, afstoffen, dweilen, evt. stofnesten verwijderen, etc. Als ze tijd over hebben ruimen ze een kast op, gebruiken ze schimmelspul op de badkamermuur om de voegen/plafond schoon te maken, poetsen de koelkast of doen iets anders waar ik elke keer weer blij mee ben. Het zijn twee toppers!

Verder elke dag de vaat, de was bijhouden en om de dag stofzuigen. Het aanrecht en de gootsteen afpoetsen is echt een tik bij mij. Dat doe ik minstens 8x per dag. Ook omdat de katten er soms op springen (en dan op hun donder krijgen). Ik wil de gootsteen en het aanrecht vrij hebben voor maakt-me-niet-uit. Ik kan echt boos worden als mijn partner bestek in de gootsteen gooit. Doe het gelijk in de vaatwasser; hij is leeg!

Voor de rest natuurlijk het vuilnis buiten zetten, kattenbakken doen, etc. maar dat is op zicht. Dat laat ik mijn partner het liefst doen. Af en toe stofzuigt hij ook. Koken moet ik ongeveer 6 dagen per week doen en gezien mijn soms wisselende roosters kan ik soms om kwart over 8 's ochtends al koken, dus dat varieert. Tijdens elk slaapje wordt het speelgoed van ons kind opgeruimd (2x per dag dus). Kom je in de tussentijd, ligt alles overhoop - jammer dan.

De bedden doe ik om de 2 weken. Sommige mensen vinden dat lang, maar wij stappen schoon in bed :)P) en ik ben niet van de werkverschaffing - genoeg andere dingen te doen. Ik vind dat voldoende.

Dus tja, niet superschoon, maar wel schoon genoeg voor ons ;)

Deel Deze Pagina