Ik draag gewoon pantoffels, dan voel ik dat ook niet Hier dus een schoolgaande peuter in huis, een zandbak in de tuin, en veel drukte. Maar no way dat ik elke dag stofzuig. Een keer per week komt de poetsvrouw, en dan nog een paar keer extra de keuken uitkeren met de borstel. Dat moet maar voldoende zijn. Ik heb wel wat beters te doen.
elke dag. stofzuigen en dweilen (moet wel met een bruine lieve haar monster (labrador) elke dag. afstoffen en tafels. 3x in de week. de wc's 1x in de week de bovenverdieping en de douche. elke dag. een wasje en vouwen. en de keuken elke dag schoonmaken. gasfornuis, aanrecht en de tegels.
Ik krijg twee keer in de week de schoonmaakservice. Dan komen er twee personen voor twee uur schoonmaken. Ik heb een groot huis (350m2 met vier badkamers/wc's). Kruimels veeg ik bij elkaar met een bezem en dan met de stoffer en blik in de vuilnisbak. De rest van de week doe ik alleen de was en de keuken En de wc's in geval van nood. Klaar.
Ik maak iedere dag schoon. Sowieso stofzuigen/aanrecht/wc Iedere week de badkamer en de wc's grondig. Iedere week 2-3 dweilen na het stozuigen Elke maand de koelkasten/keukenkastjes en lades Een keer in het half jaar de kledingkasten, buffetkast en de gordijnen. In de lente zomer lap ik iedere week de ramen. In de herfst en winter eigenlijk niet
Ik werk 40uur, dus meestal is het weekend bij ons schoonmaakweekend Dan doe ik de was,verschoon de bedden, stofzuigen,dweilen, toiletten.. Ramen lap ik als ik een x een dag vrij ben,net als stoffen, de keuken.. badkamer 1x in de 2 weken. Door de week swiffer ik beneden een x, doe ik de trappen (gelakte witte trappen en 2 katten met donker haar, doekje over de wc beneden, chloor d'r in, en ik maak elke dag het aanrecht schoon.
Leuk om te lezen! De meeste hebben hier echt een vast schema voor zie ik. Ik heb nog geen kids dus poets een stuk minder dan de meeste hier... Zie het nut niet ervan in om elke dag te stofzuigen als we een hele dag niet thuis zijn geweest. Ik heb ook voor niks een schema en ode alles wanneer ik denk dat het nodig is maar het zou er ongeveer zo uit zien: Stofzuigen beneden: 2/3 x per week. Stofzuigen boven: 1x per week De badkamer: 1x per 2 weken grondig. Als het nodig is tussendoor ff de wastafels De wc's: 1x per week Beddengoed: 1x per 2/3 weken Ramen lappen: 1x per 2 maanden Dweilen: 1x per 2 weken Lijkt heel weinig vergeleken met anderen maar het is hier best schoon hoor we hebben ook geen huisdieren dus dat scheelt ook..
Elke dag stofzuigen stoffen wc en keuken. Om de dag dweil ik en stofzuig ik boven en de trap. Bedden 1x per week verschonen badkamer haal ik altijd na get douche een doek over de tegels heen.
Mijn huis is schoon genoeg vind ik, maar in vergelijking met wat ik hier lees erg vies Ik dweil wanneer er vlekken op de vloer zitten, ik stofzuig wanneer er kruimels liggen, ik was de ramen wanneer ze vies zijn en ik stof dingen af als er daadwerkelijk stof op ligt. Wc, badkamer en keuken hou ik netjes bij, bedden verschoon ik 1 x per week, maar soms gaat er ook wel eens anderhalve week overheen. Geen schema's hier, niks voor mij. Ik vind schoonmaken noodzakelijk kwaad, doe liever andere dingen.
Ik denk dat het wel meevalt hoor. Als ik geen hond zou hebben zou ik ook niet elke dag dweilen en 3x stofzuigen
Klopt de dagen dat ik 2x per dag stofzuig komt puur door de verschrikkelijke hoeveelheid haren van de hond. Zonder hond zou eens in de 2-3 dagen voldoend zijn
ik vind mijn huis niet vies... ik maak regelmatig schoon.Voor mijn werk als gastouder ook wel nodig. Maar zo grondig als de meesten hier..ahum. Echt niet.
Niet zo schoon, bedden verschonen 1x in de 3/4 weken, uiteraard bij heel warm weer wat vaker. Handdoeken gebruiken we zo 3 x Toilet om de dag even bleek en doekje erover Stofzuigen iedere dag moet ook wel met een kat en 2 kids. Dweilen doe ik meestal om de dag heb een heel fijn ding . Boven doe ik alles 1x per week. Gemiddeld 3 of 4 wassen per week (inclusief wasbare luiers )
Ik doe niet aan schema's. Het is mijn eigen huis dus dan ga ik niet moeilijk doen door me aan schema's te houden. Ik maak schoon wanneer iets vies is, en anders wanneer ik er zin in heb.
Ik ben miet zo'n poetser maar het is wel schoon. Stofzuig, dweil , meubels af doen iedere dag. Wc iedere dag ( chloor in de pot en doekje over bril) Douche iedere keer naar douche even doekje erdoor. Bedden iedere week schoon. Ramen 1x in de week (nu al een maand niet gedaan krijgen aankomende week nieuwe kozijnen) Bank / gordijnen wassen 1x in de maand ofzo.. Afwassen doe ik 2x per dag..smiddags en savonds
Schoon en opgeruimd maar niet obsessief. Over het algemeen ligt er geen rommel maar de post ligt wel eens op een stapeltje op de eettafel en er staat wel eens wat vaat op het aanrecht. Dat soort dingen. Ik stofzuig om de dag (bovenverdieping eens per week en zolder nog minder vaak), dweilen eens per week, soms minder vaak als ik echt geen tijd heb. Zal wel anders worden als onze zoon gaat experimenteren met eten, haha! Verder houd ik de badkamer wekelijks bij en poets ik hem eens per maand goed, ontkalken enzo. Bedden verschonen eens per twee weken, tenzij het erg warm weer is, dan zo vaak als nodig is. Toiletten twee keer per week. Ramen wassen kom ik amper aan toe. Dat doe ik tot ergernis van mijn moeder eens per vier maanden ofzo. 😝