Het heeft vooral met tekstinterpretatie te maken. De een somt alle kleine handelingen per dag op als iemand vraagt wat in het huishouden doet: 4X stofzuigen, 4x de keuken, 2X de wc enz, terwijl daarmee bedoelt wordt dat plaatselijke kruimels worden opgeveegd, de reguliere afwas gedaan en met een doekje druppels van de wc-bril zijn geveegd. Sommige mensen verstaan gewoon iets anders onder 'mijn huis stofzuigen of de wc doen'. Maar het maakt verder niks uit, deze 2 pagina's zijn wel verhelderend voor de interpretatie van de rest van de topic
Inderdaad. Als mijn dochter gekruimeld heeft met een boterham, dan pak ik uiteraard ook de kruimeldief. Maar dat beschouw ik niet als stofzuigen. Ik reken het dus ook niet bij mijn dagelijkse poetsschema. Dat ik overigens niet heb, want ik poets niet
Dat verschilt per persoon idd denk ik...met de badkamer doen bedoel ik dus de hele badkamer met tegeltjes en al en dat doe ik 2 keer per week. De wc is ook de wc soppen en dat doe ik iedere dag. Stofzuigen is kamer, gang en keuken 4x per dag ongeveer.
Dat zal wel, maar de vraag van dit topic is "hoe schoon is jouw huis". Nou ja en als ik 1x per dag zou stofzuigen ipv de 2x extra die blijkbaar geen stofzuigen zijn en de wc maar 1x per week grondig zou doen en de andere dagen geen doekje erover heen zou halen zou mijn huis toch echt een stuk minder schoon zijn. En hoe lang je ergens over doet heeft er toch niks mee te maken?
Natuurlijk niet. Het ging erom dat sommigen (waaronder ikzelf) dat soort zaken niet meenemen in het lijstje dat ze eerder opsomden. Dus dat dat kan verklaren waarom sommige mama's in mijn ogen absurd veel poetsen: ik ga uiteraard ook met de kruimeldief rond als er kruimels liggen, maar dat definieerde ik niet als 'stofzuigen'. Jij dus wel.
4 keer per dag stofzuigen? Jeetje wat (in mijn ogen) overdreven... Daar heb ik ook echt de tijd niet voor.. En gelukkig mogen er hier wat kruimels en honden haren liggen. Goed voor de weerstand..
Nou kruimels tot daar aan toe...ik hou daar zelf niet van maar het kan. Maar hondenharen zijn gewoon alleen maar vies...niks goed voor de weerstand. En iedereen mag het overdreven vinden...ik voel mij er prettig bij en de ouders van mijn oppaskindjes vinden het superfijn dat alles zo schoon is.
Ik bedoel dit niet aanvallend hoor, maar hoe voel jij je dan tijdens het schoonmaken en stofzuigen, terwijl je gastkindjes opvangt? Ik ben zelf gastouder en stofzuig echt als het hoognodig is, terwijl ik gastkindjes heb. Anders heb ik voor m'n gevoel de kinderen geen aandacht gegeven, omdat ik zelf zonodig schoon moest maken. Nogmaals, niet aanvallend bedoeld, maar ik vind het sneu voor de kindjes om zoveel tijd daaraan te besteden. Nu heb ik een grote woonkamer, dus ben zeker 20 minuten bezig als ik alles goed wil stofzuigen.
Nee, met de kruimeldief 5 ruimels opzuigen vind ik geen stofzuigen. Maar dat is wat anders dan echt de vloer van de benedenverdieping stofzuigen. Dat doe in namelijk wel meerdere keren per dag. Dus ja, dat zet ik op mijn lijstje van wat ik op een dag doe.
ik stofzuig elke dag grondig de beneden verdieping. stoffen, de wc's en de aanrecht doe ik ook elke dag. de bedden verschonen, de keuken grondig, de bovenverdieping (inclusief badkamer) en dweilen doe ik 2 keer per week.
aparte uitspraak stofzuigen houd gewoon ALLES in wat je met dat ding doet. kort of lang, het blijft stofzuigen. 2-3 x per dag kort stofzuigen betekend niet dat je niet goed stofzuigd en dat de helft blijft liggen. zelfs als ik hem "goed" gedaan heb, grote beurt dus, ligt er zo weer zooi met 2 kleine kids, 2 katten en een grote harende hond. en echt geen paar kruimels rond de tafel maar door de hele woonkamer. ik kan mn hele huis zuigen in 15 min. kwestie van bijhouden. en dat kost weinig tijd. maar als dat dat rondzwaaien met de stofzuiger vind, prima toch? zolang mijn huis er schoon van blijft vind ik het best
Ik vind het sowieso niet nodig om de hele dag stijf naast de kindjes te zitten en hen aandacht te geven. Ik stofzuig o.a na het fruit eten...we hebben dus aan tafel gezeten met zn allen...gegeten en gedronken, liedjes gezongen of spelletje gedaan/themakist bekeken. En als zij van tafel gaan ruim in de vieze spullen op en stofzuig daarna. Zij zijn dan lekker aan het spelen. Kost hooguit 10 minuten. Dan is er tijd om te knutselen...naar buiten te gaan...en dan stofzuig ik na de lunch weer...na het 4 uurtje en s avonds ook nog maar dan zijn alle kinderen al weg. Dat is 3x 10 minuten op een dag van 8/9/10 uur. Ik zie het feit dat het schoon is ook als een voordeel naar mijn gastkindjes toe. Baby's kunnen veilig op de grond spelen en de grotere kindjes uiteraard ook.
Hmm, ik heb door dit topic spontaan zin om schoon te gaan maken. Ik ben er zooo slecht in. Ik hou heel erg van een opgeruimd huis, maar ik heb moeite om me er toe te zetten (snel afgeleid, simpelweg geen zin etc.) Niet iets waar ik trots op ben. En nee, het is hier heus geen vieze varkensbende, maar het kan beter.
Ik doe 2x per week het hele huis met sop afnemen incl keuken badkamer en wc. Stofzuigen dagelijkt en dwijlen ook 2x pw. Was zodra de mand vol is. Opruimen 1 a 2x per dag. Heeft zo weinig zin met 3 kinderen in huis maar zodra de op bed liggen is de woonkamer helemaal opgeruimd. Wij wonen in een kleine flat dus ben met een kleine 2 uur klaar.
Takjes van druiven, sinaasappelschillen, pitjes, stickertjes... Geen kruimels nee maar je vloer kan wel ineens vol liggen.
veel te schoon ik zou het los moeten laten en meer bezig moeten zijn met spelen met de kinderen en ze laten kruimelen met een koekje ipv de hele dag achter hun kont aan te lopen om alles schoon te houden