Stofzuigen boven 3 x per week, dweilen boven 1 x per week, badkamervloer 2 x per week, bedden verschonen 1 x per week, wc's elke dag, beneden stofzuigen elke dag en dan nog een paar keer per dag bij de vogelkooi... dweilen beneden elke dag, ramen komt de glazenwasser voor elke 6 weken, hij buiten ik binnen, keuken elke dag bijhouden, 1 x in de 3 maanden alles uit de kastjes enz, wassen 3 x per week, strijken doe ik niet aan.
Nou, mij zou het echt niet boeien hoe vaak jij schoonmaakt als gastouder zijnde. Ik vind het veel interessanter wat jij allemaal met mijn kinderen onderneemt. En ik geloof ook niet dat de leidsters van het kdv van mijn jongste zoontje 4x per dag stofzuigen.
Denk wel schoon al kan de badkamer wel vaker maar vind ik een rot klus. Stofzuigen elke dag dweilen om de dag. Wel kat en hond in huis dus cht nodig. Stoffen om de dag. Wc elke dag. Keuken elke dag en 1x per week uitgebreid. Boven stofzuigen 2 x per week (badkamer,slaapkamers) En 1 x pr week poetsen. Bed jelmer 2 x per week Ons bed 1 x per week en met dit weer soms vaker
Ben ik de enige die geen energie heeft om zoveel schoon te maken? Ik zou graag hebben dat ik dingen meer schoonmaak en opruim maar ben kapot naar het werken. Ben al blij als ik eten gemaakt heb en vaat heb opgeruimt. En ben ik vrij dan word ik moe van schoonmaken en opruimen. Of neem de tuin.. er komt geen end aan die onkruid.
ik neem aan dat als jij een baby die bijvoorbeeld kruipt bij je gastouder brengt, je ook graag wilt dat die veilig rond kan kruipen en niet overal kruimels en fruitresten in zn mondje kan steken met alle gevolgen van dien? of dat je je kind ophaald en het helemaal onder de hondenharen zit omdat de gastouder maar weinig stofzuigt? ik denk dat het je wel degelijk uit maakt. en over het kdv: de leidsters stofzuigen niet nee, maar ze gaan er wel een paar keer per dag met de bezem door het lokaal. tenminste, hier wel. na het eten is het echt een slagveld aan kruimels en hageltjes die op de grond liggen. kids moeten zich dan even zelf vermaken. helemaal niks mis mee. ze hoeven niet de hele dag de kinderen te entertainen.
Ja ik heb het met deze warme dagen ook hoor vanmiddag vaat ingepakt en aanrecht schoongemaakt. Moet dan echt even weer stoppen anders gevoel dat ik van mijn stikkie ga 😁 vandaag ook niet meer gedaan dan de bedden, stofzuigen, aanrecht schoonmaken en de vaatwasser in/uitpakken.
Jeetje wat maken wij weinig schoon 1x per week stofzuigen is al veel, dweilen 1x per maand en dan alleen de keuken en de badkamer. Verder elke week badkamer en 2x per week toiletten. Althans, daarnaar streven we. Maar er worden wel eens dingen niet gedaan...
Als ik het zo lees is mijn huis niet erg schoon in vergelijking met sommige anderen. Toch durf ik wel te stellen dat mijn huis echt niet vies is. Scheelt misschien ook dat wij beiden voltijd werken (ik nu iets minder), geen huisdieren hebben en geen schoenen dragen in huis. Daarnaast heb ik sinds jaren al niet veel energie. Ik zou soms wel wat meer in huis willen doen, maar ik heb ook echt mn rust nodig. Helemaal nu ik zwanger ben merk ik dat. Dit is ongeveer wat ik per week doe: Dagen dat ik werk: boodschsppen indien nodig, koken, vaat, kruimeldief bij de tafel langs, doekje over de tafel, opruimen, aanrecht en gasfornuis. Als iets vies is doe ik dat er extra bij. En ik probeer of een was te draaien of een was op te ruimen s avonds. Op de dagen dat ik niet werk: Stofzuigen boven en beneden, wc's, badkamer, stoffen boven en beneden, gootsteen extra goed, bedje van zoonlief verschonen, kinderstoel afnemen en strijken dit alles 1 x per week. Tussendoor de was, een stuk of 4 per week. En verder eens per 2 weken beneden dweilen, keuken grote beurt, deuren afnemen, ons bed verschonen en stofraggen. En minder dan eens per 2 weken, maar wel regelmatig (vaak net wanneer ik tijd heb) de ramen, dweilen boven, wasmachine en droger grondig schoonmaken, koelkast, oven, vaatwasser en magnetron reinigen. En alle overige dingen sporadisch.
Op het kinderdagverblijf zie ik geen honden lopen! Sterker nog.... als mijn gastouder een hond zou hebben dan zoek ik een ander. Dus dat Tuc vaak stofzuigt vind ik niet meer dan normaal! Het is gewoon hygiënisch.
toen ik nog geen kinderen had rondlopen hoefde alles ook veel minder vaak Geniet er nog even van @all wat een vermakelijk topic om te lezen, over verkruimelend fruit en wel of niet stofzuigen
precies dat is het. En hier vinden de baby/dreumes ouders maar ook van de andere kinderen het heel fijn. En daarbij er blijft zeeën van tijd over om dingen met de kinderen te ondernemen...daarover hebben ze ook niet te klagen. En dat doen ze ook niet...het tegenovergestelde zelfs.
ik ben echt wel veel aan het stofzuigen/vegen/afpoetsen hoor. Met name tijdens de werkuren. Onze hond verhaart als een malle en alles zit constant onder. Dus ik loop echt heel regelmatig met mijn bezem en stofzuiger rond. Omdat anders ALLES onder de haren zit en ik dat gewoon vies vind. Ik woon in een geleefd huis waar alles eerder scheef dan recht staat maar ik zorg wel dat de kindjes die ik opvang in schone ruimtes kunnen verblijven.
OOOO jee, ben maar een smeerpoets... We hebben elke 2 weken wel een poetshulp in huis, maar toch... Als onze poetshulp is langsgeweest die het hele huis onder handen neemt, dan gaan we nog maar 1 keer per week met de stofzuiger er doorheen. In de badkamer staat wel een swiffer, daar gaan we elke dag wel mee door de badkamer. De toiletten worden ook maar 2 keer per week gedaan, de douche, het bad en wasbakken 1 keer per week. De keuken wel elke dag het aanrecht hoor, maar door de week moet ik niet koken, enkel in het weekend. En de kruimels die op de vloer vallen, tja die neem ik natuurlijk wel weg... Het scheelt natuurlijk dat ik 4 dagen werk en mijn man 5 dagen. We maken dan thuis niet veel smerig en we lopen trouwens ook niet met schoenen rond en hebben ook geen dieren...
Vanwege BI kan ik niet zoveel meer, als ik zou willen. Dus doet vriend het, maar ik voel me bezwaard om elke dag te vragen of hij wilt zuigen en dweilen😄. Nu wordt er 2 x pw gezogen en 1 x pw gesopt en gedweild. En de bovenverdieping wordt 1 x pw gedaan (incl bedden verschonen en badkamer soppen) Elke dag wordt er afgewassen en elke dag toilet afnemen. Wasmachine draait hier minimaal 1 x pd en strijken wanneer er wat ligt, dat kan ik gelukkig nog wel. Ik gruwel namelijk van ongestreken kleding😂. Mijn moeder zeemt de ramen wanneer ik erom vraag. Huis is vaak rommelig (wel schoon) maar wat wil je met 2 kinderen.
Wij werken allebei nog vrij veel, manlief fulltime en ik gemiddeld 4 of 5 (soms halve) dagen per week... Ik ga op mijn vrije dagen echt niet alles lopen poetsen, haha De wc's houdt ik schoon, elke dag even een lapje over de bril, 1 x per week ook alle tegels. Dweilen en stofzuigen 1 x per week, de keuken elke dag even met de kruimeltjesdief. Stoffen 1 x per week, tegels/wasbak badkamer en douchecabine gemiddeld ook 1 x per week. Verder ben ik wel van het netjes opruimen; aanrecht netjes en het bed strak opgemaakt. 1x per 2 weken bed verschonen, 3x per week ongeveer de wasmachine aan. Grote klussen zoals ramen lappen/kasten uitsoppen enzo schieten er nu gewoon bij in, dat is wel vervelend. Voor de vakantie ga ik proberen dat maar weer eens te doen