Even een vraagje over Deet

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.570
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgende week gaan mijn oudste kinderen een week op kamp naar Brabant.
    Nu had ik vorig jaar voor de oudste een stick van de kruidvat met 20% deet en dit is ook werkzaam voor teken want daar koop ik het voor.
    Nu heb ik er vorige week ook een voor mijn dochter gekocht en toen ik goed ging lezen zag ik dat het niet mag worden gebruikt bij kinderen onder de 12 jaar.
    Ze zijn 9 en 11 jaar.
    Nu stond ik daarstraks bij de drogist en vond ik een lotion met 40 % deet maar dat mag dan weer vanaf 6 jaar en dat geldt ook voor sommige sprays.
    Ik kan dus niet verklaren waarom en bij de drogist keken ze alleen maar wazig.
    Ik vind zo 'n stick juist veel gebruiksvriendelijker dan een spray of lotion omdat je het niet hoeft uit te smeren en dus niet op de handen komt.
    Ik ga de sticks gewoon gebruiken mits iemand hier er een onderbouwende reden voor kan geven om ze niet te gebruiken.
    Iemand de er verstand van heeft?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  3. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    20% kan gewoon. Zeker als je gewoon in NL blijft. Beetje gek dat de stick vanaf 12 jaar is, want waar het voornamelijk om gaat is dat ze dat spul niet in de ogen gaan wrijven. Neem aan dat ze dat met 9 en 11 jaar ook niet zullen doen ;)

4. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    De eu richtlijnen voor deet zijn veranderd. Daarom ook de wisselende teksten nog op verpakkingen.

5. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.037
    113
    Voor zover ik weet mag je als zwangere en jong kind zijnde tot 30% deet veilig gebruiken. Gebruik zelf muggenspray met 9,5 % deet omdat ik anders zelf 1 grote muggenbult wordt ;) me eerst laten informeren door de huisarts en zij zei dat dit ook voor jonge kinderen geldt.

6. damnflamingos

7 jul 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt idd aan eu richtlijnen.

Eerst hadden we de Nederlandse richtlijnen op de verpakking, die van de eu zijn strenger. En nu worden alle verpakkingen langzaamaan vervangen door nieuwe. Op dit moment worden beide varianten naast elkaar verkocht in de winkel.

Overgangsperiode.

Deel Deze Pagina