Hoe schoon is jullie huis en doen jullie samen het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben de coördinator haha. Dat klinkt heel gek maar daar bedoel ik mee dat als we mijn man zouden volgen ik in een zooi zou wonen en aangezien ik nogal clean ben gaat dat niet gebeuren ;) Maar omdat we beide 32 uur werken kan ik niet alles alleen doen dus heeft hij bepaalde taken die hij doet: de vuilnis, op zijn vrije dag stofzuigen en dweilen en tuinwerkzaamheden. Daarnaast doen wij koken om en om of wie het eerste thuis is (maar ik doe dan weer de week boodschappen en stel het menu samen) en de was ophangen/vouwen en de vaatwasser doen we ook samen.

Ik doe stoffen/schoonmaken/de planten/ramen zemen/deuren schoonmaken/keuken schoonmaken/strijken/badkamer/extra stofzuigen en wc's/bedden verschonen etc. En eigenlijk houd ik alles in de ''smiezen'': administratie/wanneer er kaartjes moeten worden gestuurd, dat ons zoontje er aangekleed bij loopt. Mijn man zegt altijd dat ik gewoon een goede projectmanager ben haha.

Ik ben daarnaast vrij perfectionistisch en ook in mijn huis dus ja, mijn huis is heel schoon en eigenlijk zou ik dat af en toe juist meer moeten loslaten. Daarom krijg ik per half september één keer in de twee weken een hulp die de ''grote klussen'' gaat doen. Dan kan ik het alsnog bij houden maar hopelijk geeft dit wat meer ademruimte :)

2. mumija

mumija Niet meer actief

Hahaha...hier helemaal precies hetzelfde :D:D

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn man werkt en ik ben volledig tbm.

Toch doen we samen het huishouden. Ik ben van mening dat je samen een huis hebt en er dus ook samen voor moet zorgen. Ook al werkt de ene meer dan de andere. Zo doet hij altijd de was en ik nooit, hij is ook van de tuin, we wisselen elkaar af met de vaatwasser in en uit ruimen, over het algemeen doe ik de rest maar hij is ook echt de beroerdste niet om ook eens de stofzuiger te pakken en te stofzuigen. We hebben hier niet echt een vast schema, de ene keer is het namelijk viezer dan de andere keer.

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik ben thuis, ik doe zoveel mogelijk in huis indien niet mogelijk springt mijn man bij.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vriend werkt fulltime, ik ben thuis. We hebben een schoonmaakster die elke week 4-5 uur komt. We hebben een hondje dus zuig elke dag beneden. Verder doe ik eigenlijk alles in huis. Behalve strijken, dat doet m'n vriend.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben tbm maar afgekeurd dus kan het niet allemaal alleen, man helpt waar hij kan maar werkt gemiddeld van 04.30 tot 19 uur ;) ...ach, het is voor het zicht schoon en hebben net zo'n oud huis als @Sydneys en @Islah :D

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij werken allebei, ik momenteel 3 dagen, mijn man 4, maar ik straks ook wel weer 4 als het weer drukker wordt op mijn werk.
    3 kinderen, geen huisdieren.

Ons huis wordt heel snel vies. Het is erg open, dus het lijkt ook al heel snel rommelig daardoor. We proberen het samen schoon te houden. Echt heel vies is het bij ons daarom nooit, maar wel vaak een rommeltje.

Ik doe de slaapkamers, woonkamer en keuken. Man doet de WC en badkamer. Alles 1 keer per week. Stofzuigen elke dag wel, doekje door de WC en de keuken uiteraard ook vaker, maar echt schoonmaken maar 1x per week.
    Koken doen we allebei, net wie (het eerst) thuis is. Boodschappen doe ik meestal de grote weekboodschappen en hij de dag erna de dingen die ik vergeten ben.
    De was en strijk doe ik.
    De tuin doet hij.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier TBM en fulltime werkende en daarnaast ook nog studerende partner.
    In principe bekommer ik mij om het huishouden. Vind ik ook geen probleem, heb er de tijd voor.
    Maar ML springt geregeld (spontaan) bij, omdat hij vindt dat TBM zijn "hard werken" is. En dat waardeer ik heel erg;)

Nu ik zwanger ben, komt er veel meer op ML neer helaas.
    Ik had met 10 wk al BI, kreeg later ivm harde buiken rust voorgeschreven en heb een HG zwangerschap... Dus ML moet even dubbel hard aan 't werk, en daar hoor ik 'm nooit over.

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Vriend houd de auto's bij, de voor en achtertuin, klussen, koken verdelen we, en als de een kookt, doet de ander de keuken.

Ik maak schoon, doe de was, de bedden, de boodschappen, enz.
    Als ik hem vraag een keer te stofzuigen doet hij dat zeker!

Volgens mij is het hier wel schoon, vind het zelfs leuk om het huis schoon te maken/houden. De taakverdeling bevalt me ook goed.

Opgeruimd is het ook, soms zelfs te, al ben ik met de komst van de kleine man wel makkelijker geworden. Een opgeruimd huis, geeft een opgeruimd gevoel in mijn hoofd.

Vriend werkt ong. 48 uur per week, ik 24, beiden onregelmatig.

10. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik hou van schoonmaken dus het huishouden doe ik zo goed als in m'n eentje.

Man kookt bijna altijd; ik heb er een bloedhekel aan!
    En hij sopt regelmatig de badkamer uit; meestal tegelijk met de schoonmaak van de kattenbak.

Nu we volgende maand gaan verhuizen ben ik meer bezig met het inpakken dan met het spik en span houden van het huis; loop overal om spullen vandaan te sprokkelen..

Man werkt 5 dagen, ik 4.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn huis is schoon maar wel rommelig. Vooral overdag wanneer de kinderen wakker zijn door al het speelgoed. Wanneer ze op bed liggen en het speelgoed is opgeruimd heb ik ineens een heel ander huis.
    Ik zit nu in de laatste week van mijn zwangerschapsverlof en al die weken dat ik thuis ben is het enige waar ik continue mee bezig ben het huis in orde maken. Alleen is het nooit in orde...
    Ik vind het ook altijd zo knap hoe mensen hun huis zo strak hebben want mij lukt dat niet en dat terwijl ik vrijwel de hele dag in de weer ben.
    Nu hebben wij best een kleine woning (flatje 70m2) dus het oogt ook allemaal snel rommelig terwijl dat dat lang niet altijd zo is.

Ik doe het trouwens wel alleen, ik werk maar 12p/w dus ik vind het onzin dat mijn man van alles moet doen terwijl hij meestal pas na 6 uur thuis is.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ons huis is schoon en overdag rommelig maar als de dames slapen dan is het ook netjes. Wij doen veel samen in het huishouden. Ik kook en mijn man ruimt dan 9 van de 10 keer de vaatwasser in. Ik ruim op en hij wilt altijd stofzuigen, vloer stomen doe ik daarna zelf. De rest van het huishouden (wassen, bedden verschonen, wc en badkamer soppen) doe ik ook allemaal aangezien mijn man werkt en ik nu tbm ben.

13. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Man werkt 4 dagen, 1 dag school en dus 's avonds vaak nog druk voor school. Ik werk 2.5 dag als gastouder. Bij ons komt het huishouden voor een groot deel op mijn schouders. Mijn man ziet weinig dingen (zoals de meeste mannen) en heeft gewoon geen idee wat er moet gebeuren. Dus geef ik af en toe opdrachten, als ik zelf tijd tekort heb.:D Bijv. de container buiten zetten, een keertje stofzuigen of een wasje ophangen. Meestal gaat het ook nog eens een stuk sneller als ik het zelf doe, dus eiegnlijk doe ik veel.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    In ons huis wordt geleefd zeg ik altijd maar.. het is dus niet opgeruimd en ook zeker niet het schoonste huis van Nederland ;)
    Mijn man werkt 60+ uur in eigen bedrijf, ik werk 32 uur buitenshuis.

Er komt iemand 3 uur per week schoonmaken, zij doet het meeste werk. Ik haal af en toe een extra doekje over het toilet, stofzuig als er teveel kruimels onder de eettafel liggen.. dat soort dingen.

15. wachtend

wachtend Niet meer actief

Euhm laten we het erop houden dat ik niet echt toe kom aan het huishouden. Door een hele zware tijd de afgelopen jaren ben ik oververmoeid geraakt en kom dus serieus nergens aan toe. Verder net een halfjaar geleden verhuisd (en de jongste is 5 maanden) dus overal staan nog dozen.
    Ben ik er happy mee, nee absoluut niet. Doe ik wat ik kan absoluut ja!

Het is netjes en gasten kunnen altijd langskomen maar boven is het nog 1 chaos.

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Ons huis is schoon maar kan op dit moment wel schoner. Omdat we boven nog bezig zijn met de babykamer word de bovenverdieping momenteel overgeslagen. Ik stofzuig even met de Franse slag en de badkamer doe ik wel gewoon, maar het uitgebreid afstoffen etc doe ik als alles klaar is.

Ik doe normaal gesproken bijna alles in huis maar als ik iets vraag helpt mijn vriend me wel.

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.921
    5.179
    113
    Ik vind wel dat ons huis schoon is. Natuurlijk zijn er momenten dat het wat rommelig is maar ik probeer alles in de avond, op mijn vrije dag en op zondag weer netjes te krijgen. Als je het bijhoud, scheelt het echt heel veel. Man werkt fulltime en ik 3,5 dag.
    Qua verdeling vind ik ook dat wij het aardig doen. Ik doe wel meer wasjes, verschoon de bedden en maak de badkamer en keuken schoon, maar hij kookt weer vaker, doet de tuin, vuilnis. De rest (dweilen, stofzuigen, boodschappen, vaatwasser, strijken etc) verdelen we

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Grappig om te lezen. Lees veel ik werk partime dus doe alles

Nou ik werk ook parttime en mijn man meer dan fulltime en die staat savonds gewoon af te wassen hoor!
    Niet werken een dag maar wel de kids betekend niet dat ik uit me neus zit te eten

Maar t is hier nooit schoon genoeg voor me gevoel

19. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Mee eens, maar afwassen is maar een klein ding natuurlijk. Mijn man helpt na het eten ook wel met de vaat, stofzuigt misschien een x maar dat is dan ook het enige. En vind de vaat ook wel wat anders dan de badkamer helemaal poetsen. Vind het ook niet meer dan normaal dat ik het huishouden doe. Manlief werkt gemiddeld 50-60 uur in de week en ik 24.

20. tuc

tuc Niet meer actief

O mijn man ruimt ook de vaatwasser in hoor of ruimt een was op bv. Maar het echte poetsen doe ik...niet alleen omdat ik altijd thuis ben...maar ook omdat ik het gewoon liever zelf doe.

Deel Deze Pagina