Hoe schoon is jullie huis en doen jullie samen het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ons huis is schoon maar sochtends en smiddags ligt er veel speelgoed 😬 dat is savonds en tussen de middag allemaal opgeruimd.

Qua huishouden doe ik bijna alles, mijn man doet: vuilnis aan de weg zetten, vaak de vaat in of uit pakken, klussen in/om huis, reparaties aan de auto, auto buitenkant wassen.
    Alle overige dingen doe ik, aangezien ik tbm ben ook meer dan logische 😉

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn huis is over het algemeen schoon,stofzuig elke dag soms 2/3 keer op een dag alle grote dingen elke week.
    Wc etc 3/4 in de week.
    Wassen bijna op alle vrije dagenn
    Ik werk 3 dagen en man werkt er 5 en doet naar mijn inzien veeeeel ste weinig af en toe eens stofzuigen,soms afwassen en vuilniszakken buiten zetten. Koken doet degene die het eerste thuis is, de rest doe ik alles.
    Boodschappen is verschillend.
    Het is hier een terugkerende discussie ml zegt dat hij het niet ziet....
    Zl mag met alles spelen,maar wanneer die naar bed gaat Word alles weer opgeruimd overdag en avond.
    Administratie,en zorg van zl komt het meeste op mij.

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ons huis is behoorlijk schoon en we doen het huishouden samen. We werken ook allebei evenveel.

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hier is het schoon
    ik doe het meeste werk parttime
    man werkt fulltime doet ook "dingen" ;) maar het meeste doe ik

5. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ons huis is netjes schoon. Ik doe wel alles zelf. Mijn man doet de klussen in en om huis. We hebben een oud huis dus daar heeft hij zijn handen vol aan

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Een collega zei ooit tegen mij: het huis is er voor jou, jij bent er niet voor het huis. Ging over schoonmaken en dat ik niet zo'n poets ben. Kan me helemaal vinden in die uitspraak!

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier is het schoon, Ik ben afgekeurd en zit dus thuis maar probeer het grootste gedeelte van het huishouden te doen... Man springt bij als het niet gaat of het even teveel is..

Ik zeg hier altijd: het is schoon maar je ziet dat er geleeft word

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We deden alles samen maat eigenlijk is hij na de geboorte van de eerste steeds minder gaan doen.... Ik werk 24 uur en hij 38.
    Ik baal er zelf van dat ik nooit eens niet hoef te doen op mijn 'vrije' dag. Zoals hij dan niks doet. Her huis kan schoner... Ik kies er vaker voor om wat te doen met mijn meiden op momenten dat ik driftig zou kunnen poetsen.... Zeker als het mooi weer is!

9. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier vind ik het voor mijn eigen maatstaven schoon genoeg. Mijn vader wil echter wel eens zeuren als hij hier is dat het een zooi is :D
    Voor het oog vind ik het gewoon schoon genoeg, maar plinten en kozijnen of randjes waar ik niet vaak kom enzo wil ik nog wel eens vergeten mee te nemen met de schoonmaak, dus ja daar zit soms genoeg stof op....
    Stofzuigen doen we elke dag (konijnen en vogels binnen) en de keuken en vaatwas opruimen ook, net als het speelgoed eind van de dag opruimen. De overige klussen beneden op mijn vrije dagen (werk 3 dagen) en in het weekend. Boven wordt iets minder bijgehouden moet ik eerlijk toegeven.
    De meeste klussen doe ik in het huis, deels omdat ik minder werk dan mijn vriend, deels vanuit gemak vanuit mijn vriend, het is er ingeslopen. Wel heb ik hem inmiddels zover dat hij op zijn papadag minstens de vaatwas uitruimt ;)

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier is het wel schoon, leuke maak ik elke avond schoon. Wc elke dag, die zit namelijk in onze badkamer.. En badkamer zit in onze uitbouw beneden (huis van 100 jaar oud) visite moet daardoor standaard naar het toilet in onze badkamer. Woonkamer dagelijks stofzuigen en dweilen, nu alleen om de dag dweilen. Ik werk zelf 3/4 dagen (9tot4 baan)in de week en partner 5 dagen. We hebben hier vaak discussies, partner 'ziet het biet' volgens eigen zeggen en stapt over speelgoed en rommel heen. Gooit z'n was neer naast z'n bed en stofzuigen ho maar... Heel irritant!

11. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ons huis is schoon niet overdreven maar zeker niet vies.

Manlief heeft wat taken
    - vaatwasser in en uitruimen
    - vuilnis buiten zetten

De rest doe ik maar manlief werkt 40 uur en ik ben huismama dus vind dat niet meer dan logisch

Deel Deze Pagina