Zit hier achter de computer niets anders te doen dan al die muggen van me af te slaan. We hebben ook altijd veel spinnen hier (zitten vlakbij het water) waarom maken die spinnen zich nu niet eens nuttig en vreten ze niet die muggen op ?? Zijn er dit jaar niet gewoon meer muggen ?? Wespen zie ik bijna niet of moet dat nog komen ?
Wij hebben hier, wonen vlakbij het bos, bijna geen tot geen muggen.. Eigenlijk wel lekker... Helaas beginnen we de mieren te ontdekken dat ze naar binnen kunnen lopen.. Af en toe vliegt er hier wel een wespje boven ons terras, maar dat is ook te overleven, nog maar één binnen gehad tot nu toe
Heb hier buiten wel muggen maar ik heb overal horregaas, af en toe komt er toch eentje binnen, ja moet de deur wel eens uit Heb ongeveer maar 2-3 muggen binnen per jaar die snel dood zijn door mij hahaha
wij hebben wel veel muggen binnen ja dat wil ook wel met twee kattenbakken en een hond maar met dit weer verschoon ik die extra vaak en ik heb nou twee van die plakstrips hangen (eentje in gang en de andere in de kamer) en ik heb op zich niet zoveel last van die vliegen mijn vriend daarin tegen wel die scheld de hele bende bij elkaar als er ook maar eentje voor zijn beeldscherm vliegt en ik ga binnen kort ook van die vliegenhorren aanschaffen daar zal mijn vriend vast blij mee zijn
Heb hier ook katten lopen. Normaal vangden die nog wel eens een mug....... maar volgens mij is het hun te heet voor muggenjacht.
ja volgens mij ook ik heb een oudere kat (bijna 2) die gaat echt niet achter vliegen aan en vier kittens van 3 maanden maar die spelen er alleen maar mee maar met dit warme weer liggen ze allemaal diep in coma
Ik heb de hele dag, iedere dag opnieuw, ook 's avonds de schuifpui openstaan. Desondanks heb ik dit jaar nog maar 2 muggen binnengehad. k prijs mijzelf gelukkig...
TIP TIP TIP TIP TIP!!!!! Eerste tip: Wespen op afstand houden: Plaats een of twee schoteltjes met kruidnagels op je terras. Wespen hebben er een hekel aan en zullen op afstand blijven!! Tip Twee: Verwijderen van (vliegende) mieren: Spuit er cillit bang op. Daar kunnen ze niet tegen, je bent er direct van af!! Misschien hebben jullie er wat aan, niks voor de muggen, want dat weet ik niet....ja citronella, maar dit werkt echt!!! Groetjes
Hee Jolanda, dank je wel! Die gaan we echt uitproberen! Mijn moeder gebruikte voor de mieren simpel afwasmiddel en dat werkte ook, maar geeft zo'n troep in de kamer dan is spuiten van schoonmaakmiddel wel praktischer. Maar buiten kan je lekker met afwasmiddel sproeien hihi..
De mieren gaan in een klap dood met cillit bang hoor, ik zag het zostraks zelf, een heleboel vliegende mieren op de camping, en mijn oom spoot dat erop, en weg mieren. Ik had wel gehoord van chloor met kokend water, maar dier kan je je ook niet aan branden. maar doe in ieder geval nooit benzine erin he, of spititus hihi Dan krijg je van die praktijken als hier een paar jaar geleden. Bleek dat het mierennest helemaal onder het koloniehuisje genesteld was, en toen was het dus dag dag want ze hadden het aangestoken, en toen was het dag koloniehuisje !! Oeps.
dat zijn wel makkelijke tips dank je wel jolanda vooral die van de wespen (want mijn vriend is daar allergisch voor)
Ik hoorde laatst van iemand de tip om een tomatenplant op te hangen, zonder de tomaten dan, daar schijnen muggen ook niet van te houden en het ruikt niet zo sterk als citroen. Heb het nog niet uitgeprobeerd.
ik kan niet slapen van die beesten muggen. de ene nacht lukt het me wel met slapen , wordt ik wakker van de kleine schopjes die later weer extra hard aanvoelen. dan is dat even opgehouden tuimel ik in slaap komen die muggen weer ik slaap met een hele dunne lakentje maar ben wel bang en heb geen zin om op mijn buik geprikt te worden. en de benauwdheid niet te vergeten. maar wespen zie ik ook bijna niet (gelukkig maar dames.) hopen dat d ebenauwdheid gauw over is zodat wij zwangere vrouwen en andere mensen die er niet zo goed tegen kunnen gewoon buiten kunnen lopen zonder flauw te vallen. gr loesmari
Wij hebben enorm last van muggen. Ze steken me helemaal lek Ben er namelijk overgevoelig voor, dus als ik gestoken wordt, dan heb ik hele grote plekken die jeuken en pijn doen op mijn lijf. En helaas, ze moeten mij altijd hebben. Mieren daar heb ik er van de week zo'n 50 van doodgemaakt. oeps Liepen mijn huiskamer in. Op het moment is het gelukkig rustig er mee. En vliegende mieren, 2 grote nesten in de tuin. Kokend water erover heen en weg zijn ze. Maar helaas mijn planten ook. Dank je wel Jolanda voor de tip. Ga het de volgende keer uit proberen. En de hitte....ja daar heeft iedereen denk ik wel last van. Zwanger of niet. Suc6 meiden!! Grtzzzz Yvonne
Ik heb normaal nooit last van muggen, ze prikken me ook haast nooit, maar bijna altijd mn hubby... Maar dit jaar moeten ze mij ook ineens hebben. We spuiten de kamers 's avonds met muggenspray en we smeren ons in met citronella spray... de muggen willen niet luisteren en prikken lekker door.. bah!
Ik werd ook gek van de muggen, vooral 's nachts. En vriendje lag helemaal onder het laken, dus die konden ze niet prikken. Mij dus wel! We hebben nu een klamboe aangeschaft. Voor maar 7 euro bij Xenos en we slapen nu dus, heel relaxed, in een "tentje"... en het staat ook nog leuk! XXAnna
Woon ik blijkbaar toch erg goed, nog geen mug gezien en ook niet geprikt Het wespenseizoen blijkt pas in augustus te beginnen, dus dan gaan we wel veel kruidnagels kopen (bedankt voor de tip!!)
Een hele effectieve manier om muggen te weren is het slikken van vit. B supplementen. Mensen met een vit. B tekort zijn zeeeeeer aantrekkelijk voor mugjes.... Voordat het muggenseizoen van start gaat zorg ik dat ik een voorraadje vit. B heb opgebouwd. Ze steken mij dan niet hoor! Daar hoef ik niet bang voor te zijn. Een muggenstick (Autan) werkt ook heel goed tegen de muggen. Succes ermee...