Hoe schoon is jullie huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door malou, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hier ook iemand die niet zo poetserig is.

Nu m oe tik zeggen dat ik Fibromyalgie heb en voor mij heel veel energie kost. Na een halve kamer stofzuigen benik al helemal stuk voor de rest van de dag.
    Ik laat dus bijna alles door mijn mannetje doen.
    Daardoor is het soms minder schoon dan ik zou willen maar het is niet anders.

Stofzuigen 1xpwk
    Afstoffen 1xpwk
    Dweilen 1x p2wk
    was elk weekend
    afwas/keuken elke dag, soms gasstel minder of niet.
    Ramen 1xphalfjaar (lijken nu wel van matglas.)
    Bed wanneer we het nodig achten.

We hebben wel 3 katten. Maar dat gaat goed.
    Hopelijk kunnen we ons straks een schoonmaaksters veroorloven.

2. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wij hebben gelukkig hulp in de huishouding maar nu ik verlof heb houd ik het natuurlijk zelf ook wel wat meer bij, maar....bij deze hitte....geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan poetsen hoor!

3. sim

sim Niet meer actief

ik stofzuig sowieso elke dag en dweilen ook, twee honden :) verder heb ik geen vast schema, ik loop alles gewoon langs wanneer ik aan de gang ben, boven doe ik één keer in de week (behalve dan de wc die doe ik elke dag, er komen ook dagelijks kinderen over de vloer)
    tips: ajax professional (die paarse) gebruik ik dagelijks (kranen waar kalk op zit? twee minuutjes en het is er zo af, dit is echt het enige wat ik goed vind werken, glas in de douche? zeepresten en kalk alles verdwijnt als sneew voor de zon, ff achterop lezen hoe en wat, maar dit produkt maakt schoonmaken bijna leuk 8) )
    en voor de ramen? beetje dreft in heet water en een scheut ammoniak, streeploos schoon!
    een nieuwe tennisbal mee in de droger en je was komt er bijna gestreken uit, t-shirts ed hoef ik niet meer te strijken, scheelt enorm veel werk!
    vitrages of witte gordijnen? achfawit van biotex of ... niet lachen: een tablet voor kunstgebitten mee wassen 8)

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm...

nu als hoogzwangere en met deze hitte, kom ik eigenlijk nergens meer aan toe...

de standaard dingen als: afwassen, was draaien en opruimen doe ik elke dag.

zuigen doe ik wanneer het moet, das meestal om de dag, maar daar heb ik niet altijd zin in en kan dus ook om de 2 dagen zijn.
    dweilen 1 keer per 2 weken.
    de wc ook standaard 2 x per week.
    de badkamer 1 keer per maand(grondig)

maar wij zijn gelukkig ook niet echt troepmakers.. als ik troep maak, ruim ik het vaak gelijk weer op.

ik hou niet van rommel... vooral nu niet ( nesteldrang)

5. Niet meer actief

Herkenbaar! Had ik het laatst nog met een vriendin over, die merkte dat ook al!

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ons huis is eigenlijk nooit echt helemaal schoon.
    Als ik beneden de boel een grondige poetsbeurt heb gegeven heb ik al geen zin meer om boven ook nog eens aan de gang te gaan.
    En tegen de tijd dat ik boven aan de gang ga is het beneden alweer vies ;)

Ben een beetje lui wat schoonmaken betreft, ook omdat ik door m'n fibromyalgie al heel gauw moe word en hoofdpijn/spierpijn krijg van inspannende werkjes.
    Afwassen/afstoffen en wasjes draaien en dat soort kleine dingetjes doe ik wel weer regelmatig.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik hoop maar dat ik dat ook ga krijgen :)

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    trsut me, u will ;)

ik ben zelf ook helemaal neit zo schoonmakerig..
    maar nu moet het toch echt allemaal schoon zijn... :)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Geweldig! Als die nesteldrang nou ook nog eens blijft hangen na onze zwangerschap ;)

10. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    :oops: :oops: Waar haal je de tijd vandaan??? Ik neem aan dat je geen baan hebt.....??

11. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    :) :) :) Neem aan dat je dat cynisch bedoeld? Ben niet langer dan een uur per dag hiermee bezig hoor 8) euh... meestal een stuk korter, zeker als je koken niet meetelt. De vaat doet mijn man trouwens meestal :p

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    De laatste weken wil ik alles schoon en netjes hebben, gelukkig blijft het nog wel binnen de perken ;).

We ruimen tussendoor gewoon alles op dat scheelt al een boel. Verder doe ik 1x per week de badkamer + wc, 1x per twee weken keuken, slaapkamer en woonkamer. Verder stofzuig ik als het nodig is, dus dat varieert van 1x per week tot 1x per dag. We wassen elke dag af en doen dan meteen het fornuis en aanrecht mee. Wassen als de wasmand uitpuilt ;). En strijken.... ik of manlief strijken alleen voor een bruiloft oid. Met de was goed uithangen kom je ook wel een eind.

13. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Leuk om te lezen hoe iedereen het huishouden bijhoudt. Ik maak 1 x per week het huis schoon met een heet sopje. Maak 1 x per week de wc's goed schoon, stofzuig 1 of 2 keer per week, ligt eraan hoe erg de kat heeft uitgehaard ;), na het koken ff snel het fornuis meenemen en het aanrecht. Dweilen 1 x per week, strijken 1 x per week (het minimale, dus broeken en shirts, maar echt geen tshirts van mijn vriend of beddegoed, om maar wat te noemen, die paar kreuken laten mij niet beter slapen ;) Opruimen e.d. gebeurt hier tussendoor. Sinds ik met zwangerschapsverlof ben heb ik achterstallige klusjes gedaan, zoals ramen wassen, en de badkamer een grote beurt geven. Voor mijn verlof werkte ik 4 dagen en deed ik het zo, nu nog steeds, alleen met de hitte en gezien het feit dat ik veel thuis ben nu, verspreid ik het meer over de week. Het beroerde van schoonmaken is dat het steeds terugkomt en helemaal schoon heb je het nooit.

14. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    in het begin kon ik me erg druk maken om het schoonmaken; doe ik het wel goed en vaak genoeg? stel dat er plotseling visite komt en het is niet schoon enz enz...
    maar nu maak ik me er minder druk om, heb wel wat beters te doen dan de hele dagen poetsen!
    aangezien we 4 katten hebben ga ik er wel vaker met de stofzuiger door maar dweilen, wc en badkamer schoonmaken hou ik op 1 x per week...(of er moet al veel visite komen, dan doe ik het voor die tijd ook nog ff snel)

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Pff poetsen..dat is niet mijn sterkste punt en ook niet die van mijn man helaas. We ruimen meestal alles wel netjes weg.

Eigenlijk zouden wij wel een poetshulp willen :)

16. Niet meer actief

hahaha, wij zijn ook niet zo netjes als ik het zo lees...
    Ik stofzuig om de dag, ruim wel iedere dag op en de rest doen we als we zin hebben. dweilen eens in de drie weken... ramen lappen als ik zin heb en stoffen doe ik eens per maand ofzo....

het oogt wel schoon.... ;)

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik werk fulltime, en probeer daarom alles zoveel mogelijk bij te houden, we hebben 2 katten dus dat is ook iets meer werk ( vooral als ze aan het verharen zijn)
    stofzuigen: 3x p/week
    dweilen : 1x per maand
    ramen :1x per 2 maanden
    bed verschonen: om de week
    vitrage wassen: 3x per jaar
    badkamer : 2x per maand
    wc's : 1 a 2x per week
    wassen : zaterdag ( hele dag)
    afnemen : beneden 1x p/week, boven 1x p/2 weken

tja en nu moet ik echt hoognodig de klerenkast eens uitmesten, wordt hoog tijd.
    Heb mijzelf wel voor genomen het niet te gek te maken, er zijn nog meer dingen in het leven dan schoonmaken,maar als ik eenmaal bezig ben, ben ik ook niet te stoppen

18. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb het geluk dat ik een werkster heb voor 8 uur in de week, zij doet alles grondig, ook ramen etc.Verder hou ik het alleen netjes, stofzuig wel iedere dag, en wc's om de dag.Hou van schoon!Maar ik heb het dan luxe ,hoor. Ik heb dan ook een hekel aan huishouding.
    Tuin hou ik ook bij, maar grasmaaien op een zitmaaier is ook niet echt vermoeiend.We hebben wel een grote tuin, bijna 4500 m2.
    Twee keer per jaar komt de tuinman voor het grote onderhoud, snoeien etc.
    Maar goed, ik heb ook nog een baan voor 12 uur per week, en mijn man is weinig thuis. Dus alle rompslomp komt op mij neer, zoals administratie, kinderen, boodschappen en noem maar op. Mijn dagen zijn gevuld.

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb een makkelijk schematje opgezet die ik elke dag en dus ook week afwerkzo word alles op tijd en elke week gedaan en is t hier redelijk schoon ondanks n harige bouvier, n niet zo nauw kijkende man en 2 nog minder nauw kijkende kinderen (die wel steeds nauwe gaan kijken nu...ze moeten wel :evil: )
    Huiskamer opruimen en wasje draaien doe ik elke dag
    Afwassen als er gebruikt is (dus na t ochtend middag en avond eten..heel soms t avond eten smorgens. licht er aan of we een leuke film gaan kijken) En bij mij hoort het fornuis, het aanrecht en de voorkant van de keukenkastjes bij de laatste afwas (dus savonds of smorgens als t savonds niet gebeurt is) We hebben n open keuken en vind t altijd zo vervelend als de keuken n zooitje is.
    Wc's 2 x p week
    Douche en keuken 1 x p week
    oven en magnetron 2 x p maand
    dweilen 1 x p week
    stoffen 2 x p week
    stofzuigen 3 a 4 x p week beneden en boven want mn man heeft allergie.
    Ramen lappen vind mn vriend leuk...zegtie..merk er doorgaans weinig van :p
    Bedden verschonen 2 x p maand
    en om de week doe ik dan nog t hout in de gang en de deuren nat af. Hout in de gang doe ik doorgaans omdat we n hele luie bouvier hebben die als hij in de gang even moet wachten tot de jas aan is tegen de muur gaat hangen...en na verloop van tijd krijg je dan n vieze plek tegen de muur omdat bouviers nogal n vettige ondervacht hebben (tegen de regen is dat fijn...maar tegen mn muur stukke minder :p)

Meestal heb ik dan benede alles netjes aan kant en kom ik soms dankzij mn rug of andere dingen die tussendoor komen niet helemaal aan alles boven toe. En dat doet mn man dan in t weekend.
    Koken doet hij ook net zo vaak of misschien wel meer als ik...helaas knoeit hij daarbij ook meer als ik...maarja kan niet alles hebben heh :p

20. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Het toilet en de badkamer maak ik elke week schoon. Verder stofzuig ik om de dag ivm me huisdieren. Afstoffen doe ik ook elke week en de ramen lappen 1x per maand. Fornuis schoonmaken elke dag en ongeveer 3x per week staat de wasmachine aan. De vitrage was ik trouwens 1x per maand.

Deel Deze Pagina