Nou, volgens mij ben ik best erg als ik alles zo lees... Maar het is gewoon wat ik gewend ben van thuis uit. Ik doe de wc 2x per dag, en stoffen, stofzuigen en dweilen elke dag. De boven verdieping 1x per week, en de wasmachine draait hier zo'n 2x per dag. Ik ben echt niet de hele dag aan het poetsen hoor, want dat denken er heel erg veel....(oa mijn schoonfamillie, die zijn zo helemaal niet) En dan ook nog 2 kinderen Bartje van 3 en Romy is 2 weken.....
Ik houd het gewoon goed bij. Elke week alles boven en beneden. Toiletten 2x per week. Bedden verschonen 1x per week, nu wel eens 2x i.v.m. warme weer. Heb al wel een tijdje last van de zwangerschapshormonen . Dus nu moeten ook ineens alle kastje schoongemaakt worden, de ramen lappen, elke dag de strijk wegwerken. Ongeveer elke week de auto was en van binnen schoonmaken. Word af en toe moe van mezelf, ben gewoon klusjes aan het zoeken. M´n vriend zei al, goh bleven die hormonen maar hangen , leuk hoor! Silly
Effe denken; 2x/week stofzuigen en dweilen(heb geen huisdieren ofzo) 2x/week toilet en badkamer 1x/week afstoffen elke dag afwassen en ook meteen aanrecht en vuur en elke dag ongeveer wel een beetje opruimen wassen zo'n 2-3 keer per week,maar dat zijn meestal wel meestal een machine of 2,3.
Sjee ik voel me wel een luie muts vergeleken bij velen van jullie zeg. Ik stofzuig 1 a 2 keer per week met dit warme weer (wel een hond), maar normaal gesproken wel iets meer als de hond veel binnen is. Wc's en badkamer 1 keer per week en verder zorg ik voor een nette, opgeruimde keuken. Verder maak ik me niet zo druk.... forummen is toch veel leuker???!!!
Oh gelukkig, ik ben niet de enige! En eerlijk gezegd kan het mee ook niets schelen wat bezoek ervan vindt.
Ik ben best een poetser.. Ook nu ik door Djurra veel minder tijd heb, alhoewel ik een stuk minder poets dan voor haar geboorte. Djurra "helpt" trouwens gewoon mee, dan vind ze het prachtig en zo heb ik tijd om her en der wat te doen (geef haar bijvoorbeeld een schone poetsdoek als ik poetsen ga, een plastic serviesje als ik de vaatwasser in of uitruim en een afwasborstel (wel een nieuwe hooor!) zo vermaakt ze zich prima) Maar goed, ik stofzuig twee keer per dag, doe de wc elke dag uitgebreid, stof het hele huis elke dag. De keuken (koelkast en kastjes uitsoppen) doe ik elke dinsdag. en de badkamer een grote beurt doe ik op donderdag. Dweilen gebeurt om de dag. Omdat ik alles zo bijhoud kost het me maar een uurtje of anderhalf uur per dag. Het hoort echt bij het ritueel dat ik met Djurra op de dag heb, leuk dat ze met alles mee wil "helpen!!" (enge schoonmaakmiddelen gebruik ik niet als ze er bij zit hoor!)
Ik voel me ook een viespeuk bij sommige van jullie en mijn huis is echt geen vuilnisbelt hoor! Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en willen ook nog wat leuke dingen doen in onze vrije tijd en dan schiet het huishouden er weleens bij in. Wc schoonmaken, stofzuigen, wassen en opruimen doen we natuurlijk iedere week, maar dweilen doe ik alleen als het nodig is, de ramen lappen hebben we allebei een gruwelijke hekel aan, dus doen we alleen als het echt moet en strijken doe ik pas als ik het nodig heb (mijn werkblouse strijk ik 's morgens voor ik m aandoe). De keuken en de badkamer doe ik tussendoor als het vies is. Ik heb nog geen klachten van mensen gehad en het ziet er schoon en gezellig uit bij ons, dus we doen niet meer dan nodig is!
Ik ook! Als ik lees dat er mensen zijn die een a twee uur per dag schoonmaken dan vraag ik me echt af waar zij de tijd vandaan halen (of hebben die geen baan?)....Ik sta 's ochtends op om 7 uur op en kom om 19.00 uur thuis. Borreltje, koken en na het eten (20.30 uur) vaak weer aan het werk...Ook in het weekend... Dus wanneer soppen al deze mensen???
Precies dat vraag ik me ook af. Ik ben 's avonds pas om 18.30 uur thuis en als je dan even gezellig wilt eten en nog wat leuks wilt doen is de avond al weer om! Pim
Ik werk drie dagen in de week. dus dan laat ik het vaak ook voor wat het is, andere dagen doe ik alles zo`n beetje en dan ben ik een uurtje bezig.
Wow Carmen, jij bent een super sopper !! Heb jij ook nog een baan dan ?? Als ik een vrije dag heb doe ik alles even goed (stoffen, wc grote beurt, keuken enz alles uitgebreid) dat is vaak 1x per week. Tussendoor doe ik alles ff snel, hoevaak dat hangt ervan af hoe vies of het is of als we visite krijgen vlieg ik er ook vaak nog ff snel doorheen. Was probeer ik wel bij te houden.
Stofzuigen doe en moet elke dag doen, heb 4 katten en die komen niet buiten en nu.........de haren vliegen door het huis. Afstoffen doe ik elke 3 dagen zoiets, nu elke dag ff snel want de plafondwaaier staat aan en de kattenharen liggen dan overal. De wc enzo doe ik 1x per week en voor de rest bijhouden, is ie vies, snel gloor erdoor heen... De ramen doe ik alleen als het nodig is, vaak maar 4x per jaar. Strijken doe ik helemaal niks.
ik doe alles verschillend ik heb een keertje zo'n schema gemaakt maar daar hield ik met toch niet aan maar stofzuigen en de katten bakken doe ik vier of vijf keer per week en de rest verdeel ik een beetje (vooral met dit warme weer)
Afstoffen, badkamer en toilet schoonmaken doe ik in het weekend, standaard op zondag. Want dan kan ik op zaterdag lekker shoppen Fornuis schoonmaken doe ik na het eten, dan geeft het tenminste geen extra werk dan wanneer ik een paar dagen zou wachten. En dat stofzuigen moet wel om de dag vanwege me huisdieren.
Ik doe elke dag stofzuigen en stoffen. Dweilen om de dag (moet wel met een hond en 2 parkietjes). Elke dag even met een stofwisser boven over de laminaat. W.C 2 keer per week, Badkamer 1 keer per week. Keuken elke dag na het koken en 2 keer per jaar haal ik alles uit de keukenkastjes en sop ik alles af. 1 keer per week sop ik alle binnendeuren af. Ramen wassen 1 keer per 3 maanden, wassen en strijken ongeveer 4 machines was per week en ik strijk echt alles op de handdoeken na dan zelfs het beddengoed strijk ik (voorheen als ik de 2 losse dekbedovertrekken gestreken had en ze waren opgevouwenn, maar niet precies hetzelfde patroon was zichtbaar, begon ik met 1 opnieuw om op te vouwen, maar dat doe ik niet meer. Zo, ik geloof dat het dat was. Max
Jeetje, ik ben echt niet zo'n schone huisvrouw hoor. De was, de vaat, het toilet en de vuilniszakken houden we aardig bij en we stofzuigen iedere week wel een keer (nou scheelt het wel dat onze vissen weinig troep maken), maar verder... Ja, nu het zo warm is verschoon ik het beddengoed wel iedere week, maar verder is ons appartement altijd een beetje chaotisch. Mijn lief werkt fulltime en ik werk 32 uur in onregelmatige diensten, dus ik ben blij als we een keer samen thuis zijn. Dan ga ik liever iets lekkers koken en gezellig samen een filmpje kijken dan samen poetsen. Het voordeel is dat mensen niet bang zijn om hun schoenen uit te trekken en lekker met hun voeten op de bank te gaan zitten als ze langskomen. Zoals mijn zusje zei: "Jullie wonen tenminste in een huis, niet in een showroom."
Normaal werk ik 40 uur per week en dan komt er 's avonds eigenlijk niks van. Ik heb ook nog een paard waar ik na het eten naar toe ga. Nu zit ik in de ziektewet én is het zo warm. Je wil mijn huishouden niet zien nu. Overal ligt zooi en ik doe echt helemaal niks! Toevallig vond ik vorige week de energie om het hele huis te stofzuigen, maar meer heb ik dan ook niet gedaan. Owja, iedere dag moeten de kleren in de was met dit weer, dus ik was wel. Maar de schone was ligt op een grote hoop. Ik zal blij zijn als het weer wat meer mee gaat werken en ik het huishouden weer wat op orde heb. Aan de ene kant heb ik al wel last van nesteldrang en wil alles spik en span. Aan de andere kant gaat het nu echt niet en dus heb ik me er maar bij neer gelegd dat het een zooi is en ik hoop op betere tijden. Overigens werkt mijn hubbie nu 4 dagen in de week en wil ik ook 4 dagen gaan werken. Mijn hubbie is vrijdag vrij en ik wil graag woensdag vrij zijn. Dan kunnen we mooi iedere zondag samen het huishouden doen, ik woensdag en hij vrijdag. Lijkt me ideaal. Wij hebben drie katten en de kleine moet straks gewoon over de grond kunnen kruipen zonder meteen een haarbal te zijn.