hoe schoon is schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nana86, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Maar ik zeg toch niet dat alle oudere mensen zo zijn.
    Laat ook maar, dat heb je als je dingen typt en elkaar
    niet recht aan kan kijken hoe iemand wat zegt.

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Dat is idd het gevaar van typen. De één weet zich wat beter te verwoorden op "papier" dan een ander waardoor het anders overkomt. Maar als je iets anders bedoelt kun je dit natuurlijk ook weer uitleggen in volgende reactie in plaats van boos te worden;)
    En smilies doen ook wonderen om te laten zien hoe je iets bedoeld:$:(;):D8):(:):);) ....... :p

3. Marijke B

Marijke B Actief lid

20 jul 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Zo gaat dat bij ons ook. Weet je wat het is als je laat zeggen 6 klanten in de week heb. En je moet bij ieder alles van z'n plaats halen dan hou je geen lichaam meer over na een aantal jaren. Ik zie het aan collega's waarvan sommige meer als 30 jaar dit werk doen. Allemaal rugklachten last van handen etc. Dat wil je toch ook niet. Ben blij dat die regels er zijn.

groetjes,
    marijke

4. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Kijk haha daar gaat het weer mis!
    Ik ben niet boos geworden! Kijk maar::D:D:D:D:D

haha nee maar echt, het is idd net hoe je het leest.
    Ik ga hier echt niet boos worden hoor,
    dan heb ik wel wat beters te doen haha

Vind het gewoon jammer dat er weer zo raar gereageerd wordt,
    anders lees ik het altijd vaak op anderen en nu mag ik het pispaaltje zijn?
    nou ja als ze nu maar gelukkig zijn,
    hier is het mooi weer dus ik laat echt mijn dag niet verpesten :p

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

LOL helemaal duidelijk....hmm we moeten roch maar eens een cursusje volgen; hoe kom ik over op papier;)
    Geniet van je mooie dag! en idd niet laten verpesten door zoiets "doms" :D

6. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ik werk sinds kort ook in de thuiszorg.
    Tot op zekere hoogte pas ik mij aan de klant aan. Je komt in iemands zijn of haar prive leven en dat is geen luxe verhaal.
    Ze krijgen namelijk niet zomaar een hulp voor de huishouding.
    Sommige mensen zijn héééél schoon en verwachten dat ook van jou. (thuis verwacht ik ook van mijn vriend dat hij de handoeken opvouwt zoals ik dat doe;):D)

Maar ik heb ook een inval-adres gehad, waar het heel vies was en ook heel rommelig, zodat ik eerst moest opruimen om iets te kunnen doen. Sommige slaapkamers duwde ik tot een kiertje open om vervolgens weer snel dicht te trekken........
    Ze had al jaren hulp, maar ik denk dat dat was om koffie te zetten;)

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Even voor alle duidelijkheid. Ik leef me op niemand uit. Ik geef alleen aan dan ik je reactie een beetje overtrokken vond. No hard feelings. Gewoon mijn reactie op jouw reactie. ;)

Ook ik heb bij de thuiszorg gewerkt en weet hoe het gaat daar.;)

8. 4days

4days Niet meer actief

Herkenbaar!
    Ik heb gewerkt in de thuiszorg, en de meeste mensen waren gewoon tevreden. Maar af en toe had je ook wel eens iemand waarbij je echt niets goed kon doen. Zo heb ik een vrouw gehad die maar bleef zeuren over het feit dat ze liever had dat ik de grond met de hand zou dweilen ipv met zo'n dweil-stok. (ja hoor, en over een paar jaar geen rug meer over hebben zeker...) En een andere vrouw wilde dat haar parket elke maand in de olie werd gezet, en vervolgens dan zeuren als de rest van het huis niet helemaal af was... (en ik had in totaal 3 uur...)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Heel herkenbaar! Mijn mening? Toen ze vroeger fulltime huisvrouw waren, deden ze zelf gewoon TE veel in de huishouding ;) Logisch dat dat tempo niet bij te benen is.

Ik moest van een vrouw iedere week de ramen zemen, terwijl ik daar maar 2 uur per week kwam. Daar was dus simpelweg geen tijd voor, bovendien waren die ramen echt niet vies! Een andere vrouw bekritiseerde werkelijk alles wat ik deed. Ik heb 1 keer een aanvaring met haar gehad doordat ze iets onduidelijk op een boodschappenlijstje had gezet, ik daardoor het verkeerde had gehaald en ze mij vervolgens de schuld gaf. Ik had het echt helemaal gehad met haar.

Dus ja, af en toe zitten er echt complete zeikerds tussen ;) Maar gelukkig was het merendeel wel lief :)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik haal thuis trouwens nooit mijn meubels van hun plek, behalve de eettafelstoelen ;) Ik zuig er altijd omheen en onderdoor.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oeh jakkes, ik heb net de slaapkamer grondig gedaan, maar wat een stofbende!! We wonen hier nu iets meer als een half jaar en ik stofzuig altijd wel op 't zicht, doe stof af enzo, maar nu heel de boel aan de kant gehaald en *kuch* dat was wel nodig...

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Bah Jeem! ;)

Ik doe precies hetzelfde :D

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is mijn hulp van de thuiszorg weer geweest.
    En bij deze, hulde aan de thuiszorg!:D
    Het is idd heel moeilijk om je huishouden uit handen te geven maar wat ben ik blij met de hulp die ik nu krijg.
    En nee ze doet het niet zoals ik het zou doen maar ik ben echt helemaal weer happy. Mijn huis is aan kant en ze heeft ook de ramen gedaan. Heerlijk!!

Deel Deze Pagina