Mijn dochter is nu 20 maanden. Ze is te zwaar. Ik wacht er nog steeds op dat ze het babyvet er af loopt. Ofwel ik maakte me geen zorgen, maar begin nu toch wat zorgen te krijgen. Ze liep overigens met 14 maanden. Ze is 2 kilo zwaarden dan het gemiddelde. Je kan ook aan haar zien dat ze echt mollig is hoor. Mijn vraag is of ik me idd zorgen moet gaan maken? Of duurt het bij haar wat langer voor het babyvet er af is? Aan haar eetgedrag hoef ik volgens mij niet veel te veranderen. Ze eet goed, brood en avondeten. Ook groente. Ze lust veel. Verder krijgt ze eigenlijk alleen de gezonde dingen. Ik heb geen snoep enz. in huis. Ze krijgt gezonde dingen op brood, nooit hagelslag of iets dergelijks. Ze drinkt alleen wel diksap, maar dan een heel klein beetje. Verder drinkt ze ook melk en thee. Eerder at ze echt heel veel, wel 4 boterhammen per dag. Nu sinds een week of 2 wil ze niet meer zoveel eten. Gelukkig, dacht ik al. Het enige wat ik zo kan bedenken is om wat vaker rijst of iets dergelijks te geven ipv aardappels. Ze krijgt nu 1x per week rijst of couscous. 1x per week vis. Misschien kunnen we daar ook 2x van maken. Meer mensen die dit herkennen? Tips? oh, tussendoortjes krijgt ze dus niet echt. Ze vraagt wel vaak om eten, maar behalve haar 3 maaltijden en 2x tussendoortje krijgt ze eigenlijk niks. Ze moet ook echt op tijd eten, anders is het oorlog in huis, ze kan bijv niet om 18 uur pas avondeten, is ook niet erg hoor, wij eten uiterlijk half 6. Maar om aan te geven dat ze altijd wel hongerig is. En wat mij opvalt is dat ze steeds meer naar de speen vraagt, ze krijgt hem alleen met slapen, maar ze wil steeds vaker overdag de speen. Zou dat een verband hebben met eten? Wil ze dan eten ipv speen, als afleiding of zo? Hoor graag van jullie
Hier nog net goed met haar gewicht maar we moeten opletten. Wij eten elke week wel een keer pasta of bami en ze eet ook meestal 4 boterhammen. Nu begonnen met cracottes volkoren en ze vindt het lekker. Pasta en bami zetten meer aan dan aardappelen volgens mij. Dus we proberen dat nu tot 1x te beperken. Couscous is volgens mij hetzelfde idee als pasta toch? Rijst is hier zilvervlies dus beter dan witte rijst. 2 kilo teveel is best veel ja. Misschien anders advies van een diëtiste inwinnen? De dochter van een vriendin is een kilo te zwaar voor haar lengte en als ik haar mag geloven is dat erg veel voor een kind.
Hier twee 'dikke' kinderen. De tweede is nu 2,5 en wordt zienderogen dunner. Maar feit is wel dat hij een stuk zwaarder is dan zijn leeftijdsgenoten. Hij is zelfs zwaarder dan zijn broer . Mijn dochter is ook een poemeltje. En toch verdwijnt ook daar al wat babyvet. Ja, ze krijgen ook wel gewoon zoet op brood. Zou niet weten waarom niet. Diksap krijgen ze ook, water met een kleurtje. Ik was vroeger ook een tonnetje. Door de jaren heen is dat verdwenen. Als ik dan nu de sprietjes uit mijn klas zie, die moeten nu allemaal om hun gewicht denken. Snoepen gebeurt hier ook bijna niet. Een keer met een verjaardag of feestje. Zolang ik maar weet dat ze een gezond voedingspatroon hebben en dat ze voldoende bewegen, maak ik me geen zorgen. Als ze steeds dikker zouden worden, zou ik mezelf misschien eens achter het oor krabben, maar zolang het volume ten aanzien van de lengte afneemt gaan we lekker zo door!
Wow, 4 boterhammen? Hier bij goed eten de helft Maar ik zou me geloof ik niet al te veel zorgen maken. Brood is neem ik aan bruin brood? Rijst en pasta misschien nog even zilvervliesrijst en volkoren of meergranenpasta doen, maar verder zou ik denken dat het er nog wel afgaat hoor Zoet op brood kan gewoon hoor. Kaas en vleeswaren zijn namelijk weer erg zout en vet, dus de afwisseling met zoet is juist wel handig, dan zijn suikers, zouten en vetten doorgaans beter in balans dan als je alleen maar hartig op brood geeft
Mijn dreumes is met haar 13,5 kilo weer te licht,ze is 23 maanden en moet volgens kinderarts tegen de 15 kilo te wegen,dus zal een 1,5 kilo zwaarder moeten zijn. terwijl een neefje van mij met zijn 2de jaar consult 14 kilo woog en weer te zwaar was :s zo zie je dat het dus elke keer weer wat anders is wat ze zeggen. Ik hoor dat mijn dreumes helemaal niet te licht is als ik met die moeders van de dreumesgroep praat,die zijn allemaal rond hetzelfde gewicht als mijn dochter en even oud en die waren zelfs tegen te zwaar aan hihi. Dan denk ik ook,heeft mijn dochter haar kinderarts het dan fout? bij het cb zeiden ze dat ze met haar 13,5 kilo precies gemiddeld was. Ze eet ook erg veel hoor hier thuis,is niets mis mee als ze maar niet teveel krijgen. overal waar te voor staat is ook niet goed. Mijn zoons waren met 20 maanden 19 kilo en 22,5 kilo bij een lengte van 1m02 en 1m dus ook te zwaar,maar dat komt echt wel goed als ze ouder worden en volop in beweging zijn.
wat weegt ze eigenlijk dan? want met 20 maanden horen meisjes gemiddeld 12,7 kilo te wegen en met 24 maanden is dat 13,5 kilo zag ik net op een site.
mijn dochter weegt 14,5 kilo. Lengte weet ik niet precies. De laatste keer was ze 83 cm, dat was begin september. Toen was ze 13,6 kilo. Ze zou nu 85 cm moeten zijn? Maar wel een kilo gegroeid dus in 2 maanden, is best veel toch?
ja is ook best veel,mijn meisje is 2 kilo in 2 maanden tijd gegroeid,maar dat komt omdat ze nu al 2 maanden niet meer ziek is geweest en niet meer is afgevallen . ze was heel lang ziek en aan het jo-jo-en met haar gewicht, nu is ze dus flink aangekomen ook. de cb arts zei ook dat ze in 2 maanden met die 2 kilo te veel was aangekomen,maar ze had dat nog in te halen omdat ze alleen maar erg in de lengte bleef schieten waardoor gewicht niet aan kon komen. mijn meisje is weer te licht voor haar lengte,maar ik denk dat ze wanneer ze 2 is misschien wat minder hard de lengte in gaat. Als je dochter een flinke lengte spurt achter de rug heeft is het goed toch dat ze weer goed aankomt. het kan zijn dat je meisje nu ook een gewichtspurt heeft gemaakt zodat ze de lengte weer goed in kan groeien. ik vind 14,5 kilo juist goed voor haar leeftijd. vooral in de winter als ze ziek worden hebben ze een vooraadje waardoor ze niet op de reserves teert.
Nee joh, maak je niet dik Zie mijn onderschrift, ik heb ook een stevige tante maar ze is ook lang. Ze eet gezond en ze beweegt, wat wil je nog meer doen dan?
Als ze idd gezond eet en lekker beweegt, zou ik afwachten. Mijn dochter was als baby erg flink, als dreumes leek ze ineens te blijven steken qua gewicht en nu is ze super gemiddeld. Maar ze eet nog altijd als een bouwvakker (4 boterhammen vormen hier haar ontbijt ) en is super actief.
Een kilo is voor zo'n klein lijfje veel hoor.... die van mij was met de controle van het cb 85, 5 cm en 12,3 kg. Ik zou toch iemand kritisch naar de voeding laten kijken. Niet om je aan te vallen maar als het zo zou blijven gaan dan blijft ze te zwaar. En je stelt deze vraag niet voor niks.
Tja, wat is té zwaar? Ik heb ook een stevig dametje. Weegt denk ik ca. 14-14,5 kg bij een lengte van ca. 87-88 cm? Ze eet niet teveel en altijd gezond. Heb er op het CB ook nog nooit een opmerking over gekregen dus ik ga er vanuit dat het prima is. Hebben ze op het CB tegen jou wel een opmerking gemaakt dat ze te zwaar is? Als dat niet het geval is, zou ik me ook geen zorgen maken. Ze piepen wat dat betreft altijd heel snel.
En binnenkort krijgt ze misschien een groeispurtje en is ze weer te dun? Ik zou het in 't oog houden, maar met diëtisten zou ik toch echt wel wachten tot ze naar school gaat.
Ik heb trouwens eens de groeicurve van mijn dochter er bij gepakt, en zij zit ietsjes boven gemiddelde, maar zelfs als ik daar nog 2 kg bij op zou tellen, valt ze nog net onder de +1 lijn. De range op deze leeftijd is vrij fors, dus ik zou het dan niet als 'te zwaar' bestempelen. Hoe ziet haar curve er uit? Volgt ze mooi haar lijntje of maakt ze bv ineens een flinke sprong in gewicht en niet in de lengte? Kindjes groeien in spurten, dus vaak komen ze wat aan en zijn ze naar verhouding zwaarder dan lang, maar vervolgens schieten ze weer een centimeter of wat omhoog en zijn ze weer in verhouding.
Bij mijn zoon ook nooit commentaar gehad, totdat ie 2 was. Toen was ie ineens veel te zwaar. Terwijl hij toen al beter in verhoudung was dan met 1,5. Ik ga me er echt niet druk om maken. Ze eten goed, gezond en krijgen voldoende beweging.
Aan het eten ligt het niet dus ik zou het maar afwachten. Lekker laten bewegen.Binnenspeeltuin,zwembad ed. Ik ken genoeg kinderen die als peuter flink/mollig waren maar dat zijn nu allemaal hele slanke schoolkinderen.
Het cb vond die 2 kilo die mijn dochter in 2 maanden aankwam ook te veel. maar haar kinderarts zei: ze moet nu 15 kilo wegen om in verhouding te zijn. dan denk ik hoeveel moet ze nu dan in een maand aankomen om dat waar te maken,dan moet ze in een maand 1,5 kilo aankomen nu terwijl ze al zoveel was aangekomen,maar het ligt net hoe de bouw erbij is. als mijn meisje 12 cm kleiner was geweest was ze waarschijnlijk weer te zwaar geweest. 28 november word ze weer gewogen en gemeten in het zh bij de kinderarts ben benieuwd wat ze nu weer te zeggen heeft hihi. als je dochter weer een lengtespurt krijgt dan is ze weer meer in proportie
Wow, ik wou dat mijn zoontje eens af en toe 4 boterhammen zou eten! Hij is nu 23 maanden en zal tussen de 11.5 en 12 kgs wegen bij een lengte van ongeveer 87 cm. Terwijl hij toch ook echt goed eet (alleen iets minder brood)...zo zie je maar dat elk kind gewoon verschilt. Mijn dochter eet ook gewoon gemiddeld maar is ook zo'n dunne spriet. Krijg er bij het CB ook vaker opmerkingen over maar ik ga me er niet meer druk om maken hoor. Elk kind groeit gewoon volgens zijn/haar eigen lijntje en als je toch gewoon gezond eten geeft is er vlgs mij niet zoveel aan de hand.
Dit is mijn middelste zoon 20 maanden oud. hij woog toen 22,5 kilo bij 1m lang en hij was zo te zien wel te zwaar,en werd ook gezegt. Hij kreeg op dat moment nog steeds borstvoeding. daar kwam hij nog steeds hard op aan,en dronk nog zeker 6 keer per dag bij me. een grote stevige dreumes. maar als je hem nu ziet hihi hij is sinds hij op school zit in groep 1 al flink meer in beweging gekomen en toen is hij meer in de lengte gaan schieten. nu weegt hij nog maar met zijn 6,3 jaar 34 kilo en is 1m48 dus echt waar zolang je haar eten in de gaten houdt en haar goed laat bewegen komt het echt goed meid. tot 2 jaar hebben de meeste kindjes nog wat puppyvet zoals ze dat noemen.
Jij hebt zeker slagroom hahaha.... En ik ben vast niet de eerste die dat zegt... Lekker beertje hoor!