Wel eisprong, maar toch Clomid??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dushi1980, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hallo dames,

Gisteren weer bij de gyn geweest, na mijn miskraam eind mei. Had een traag dalend HCG, en op dag 41 na miskraam weer ongi geworden, volgende cyclus duurde 43 dagen en op CD33 positieve ovulatietest. Erg laat dus.....nu heb ik Clomid voorgeschreven gekregen en gisteren gelijk moeten beginnen. Was helemaal nog niet thuis in de wereld van Clomid en zit nu vol met vragen. Zo lees ik overal dat je Clomid voor geschreven krijgt als je helemaal GEEN eisprong krijgt van jezelf, maar die krijg ik nu juist wel gewoon, alleen veel later dan normaal zou moeten, wat ik van gyn begreep krijg ik nu Clomid om hier meer regelmaat in te krijgen, maar ben nu bang dat er een soort ei explosie optreed ofzo, ik krijg ook geen follikelmeting moet alleen op CD21 bloed prikken om te kijken of ik eisprong heb gehad. Ook wordt ik helemaal zenuwachtig bij het idee dat de kans op meerlingen verhoogd is, is me gisteren helemaal niet verteld maar dat lees ik in bijsluiter, tuurlijk is er ook een kans dat je op de normale manier zwanger wordt van een tweeling maar acht ik toch kleiner. Ik heb al een dochter van 2,5 en tuurlijk heb ik de wens voor een tweede, maar weet niet of ik het trek nog 2, 3 erbij!! Lichamelijk en financieel gezien. Omdat ik al gewoon van mezelf een eisprong heb, ben ik nu bang dat ik met Clomid dus veel meer eitjes krijg en daardoor dus nog meer kans op meerling, pfff heb er zo slecht van geslapen vannacht!!!

Hier mensen met ervaring, ik weet het even niet meer!!!

XXX Dushi

2. jazz

jazz Niet meer actief

Hi,
    Ik heb wel ervaring. Teneerste is je waarschijnlijk clomid voorgeschreven om je cyclus te verkorten en je eisprong toch meer te stimuleren. Want wellicht heb je wel een ei maar verloop het proces niet helemaal goed. Maar de voornaamste reden is de lengte van je cyclus denk ik.

Ik heb 2 kinderen en beiden zijn clomid kinderen. 1 kuur gelijk raak. In in die tijd deed men nog geen foliek meetingen.
    De meeting doen ze juist om te kijken hoe je reageer op de medicijnen, om je baarmoederslijm laag in de gaten te houden en om te kijken of je niet te veel eitjes rijpen. Als dit wel het geval is dan kunnen ze ook adviseren om de ronde over te slaan. Dus ook geen kans op meerlingen.

Ik zelf begin als het deze ronde niet raak is ook weer met clomid (heb een nieuwe vriend en wil graag een kindje samen met hem). Ook ik heb een eisrpong, en mijn cyclus is niet schrikbarend lang. Maar gezien mij goede reactie in het verleden heeft de gyn besloten mijn 3 kuren voor te schrijven. Bij de 1e zal ik ook een meeting moeten doen. Als dat er allemaal goed uit ziet hoef ik voor de eventuele 2e/3e niet meer in de gaten gehouden te worden.

Ik zou me er niet zo druk om maken want bij de meeting zie je of er meerdere rijpere eitjes zijn en je meer kans heb op een meerling.

Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb;)

3. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Jazz,

Bedankt voor je reactie, wow twee clomid kindjes en beide in de 1e ronde raak??? Maar was geen tweeling toch??

Probleem is dus dat ik geen meting krijg alleen wordt op CD21 m'n bloed geprikt, en dat is alles, vind het best eng allemaal!!

4. jazz

jazz Niet meer actief

hahahaha neeee geen tweeling.
    Oh dan heb ik het verkeerd gelezen geen meting hmmm. Misschien kan je dat dan nog even navragen bij de Gyn. Bij mij andere twee hebben ze ook geen meting gedaan hoor. En ik heb ook gelezen op internet dat de kans op meerlingen wel mee valt.

Maar inderdaad snap je zorg wel...Ik heb er ook over nagedacht van jeetje stel, ook omdat ik ouder ben..Maar heb snel toen gedacht mocht dat het geval zijn dan kom ik er ook wel weer uit.
    Maar bel gewoon je gyn hoor want je zit er echt mee, vraag voor een meting.

Vind het wel leuk als je me op de hoogte hou. Ook over bijwerkingen etc...die had ik overigens helemaal niet.
    Ik slik ook Zwanger worden pillen van Etos en nu zit ik (tijdens mijn werk-----foei----) te kijken of er ladies zijn die clomid slikken en de etos pillen...

Wanneer begin je met de pillen, 3e dag van je cyclus?

5. jazz

jazz Niet meer actief

Oh en deze forum heeft ook een verloskundige aan wie je vragen kan stellen...Misschien is dat ook een idee?

6. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Goed idee Jazz, vind het leuk om elkaar op de hoogte te houden, praat er wel veel met m'n partner over hahaha maar die mannen zitten toch af en toe op een andere planeet, vind al die poespas niet zo nodig hahaha en raakte ook helemaal in paniek toen ik over de kans op meerlingen begon hahaha.

Net ziekenhuis gebeld en hebben telefonisch spreekuur van 8-10uur, dus net te laat, morgen maar bellen met m,n vragenlijstje, neem toch maar die tweede pil vanavond.........

Gisteren zat ik op CD4, moest eigenlijk op CD3 beginnen, maar dagje smokkelen kon volgens gyn geen kwaad, dus gisteren gelijk pillen gehaald en begonnen, 5 pillen 50MG 1maal daags, heb ook clomid voor 3 cyclussen meegekregen.

Hahahaah ik zit ook op m'n werk, niets zeggen hoor hahahaha. Ik slikte ook de etos zwanger worden pillen, maar ook beetje zitten googelen en wordt toch afgeraden om dit in combi met clomid te gebruiken, dus gisteren nog wel gedaan en vandaag alleen trouw foliumzuur genomen.

Verder nog geen bijwerkingen van de Clomid ondervonden, al heb ik natuurlijk nog maar 1 pil op, hoop niet dat ik bijwerkingen krijg, is ook niks, lees over woede aanvallen etc, hmmm niets voor mij!

Morgen dus maar bellen met ziekenhuis!!!

7. jazz

jazz Niet meer actief

Ja joh die mannen als mijn vriend die ovutesten ziet rent hij al weg:$ hahahaha nee hoor valt wel mee...hij moet me horen. Maar ook hij hoeft het allemaal niet te volgen. En ik vind dat prima.

Oooh dan ga ik ook stoppen met die etos pillen. Wel gewoon vitamine en foliumzuur inderdaad.

Goed zo morgen gewoon bellen en lijstje klaar hebben. Mijn vader zegt altijd af en toe moet je zelf voor arts spelen.

Nee een dag smokkelen is geen probleem. Toen met mijn 2 kinderen gaven ze de pillen van dag 5 t/m dag 9. Dat is de laatste tijd naar voren gehaald zodat de eisprong iets eerder plaats vind.

Wat ik ook moeilijk vind in te schatten en dat zal jij wel helemaal hebben is wanneer begin je met de ovutesten. Want moet je nou eerder beginnen met testen of niet? Gebruik jij die? Welk merk gebruik jij?

Ik hoop dat je bijwerkingen weg blijven hoor want sommige mensen hebben echt geen leuke bijwerkingen. Maar het hoort er ook allemaal een beetje bij.

Mag ik even iets vragen. je hebt dushi staan als naam, ben je antiliaan? Ik namelijk wel..halfbloedje:cool:

8. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Chips heel m'n tekst kwijt, te lang gewacht en toen automatisch uitgelogd ofzo....hmmm zo nog maar even typen, was erg lang bericht geworden hahaha!

9. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    In de herhaling.....zwanger worden van mijn eerste ging een stuk makkelijker, in ronde 3 al gelijk raak, toen wel een mooie regelmatige cyclus van 28 dagen, eisprong zou ik niet weten heb toen geen ovu testen gebruikt, na mijn zwangerschap was van een cyclus weinig meer over, eerst aan de primolut gezet omdat ik bleef vloeien na zwangerschap, niet veel maar wel telkens wat bruinverlies, erg vervelend dus, daarna ongetseld geworden en cyclus overgehouden van 22 a 23 dagen met een uitschieter naar 33 dagen, en pas positieve ovu test op CD 17 en bij de ene lange cyclus toen pas op dag 24. Begin dit jaar weer begonnen voor de tweede, was na 4 rondes dus wel alweer raak ondanks mijn korte cyclussen en korte LF, maar helaas dus miskraam geworden met 6w6d, werd eerst nog gedacht aan BBZ, kijkoperatie gehad maar was niet het geval gelukkig, wel heel traject ingegaan omdat HCG heel langzaam daalde, na 6 weken was het pas weg en toen werd ik dus na 41 dagen ook weer ongesteld, laatste cyclus was 43 dagen met op dag 33 een positieve ovu test. Er stond dus nog een controle afspraak met gyn nav heel dat gedoe rondom die miskraam (gisteren), toen laatste twee lange cyclussen besproken en nu dus aan de clomid gezet, vind het aan de ene kant wel vrij snel, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ze je niet nog een half jaar laten aanmodderen.

Ik gebruik de ovu testen van Zwanger & Kids erg fijn en krijg er echt knaltesten mee, maar ben wel grootverbruiker haha, afgelopen cyclus al op dag 6 begonnen en dus pas positief op dag 33, dus reken maar uit.

Nee hihi ben geen antaliaanse, maar half indisch, m'n man noemt me altijd dushi, en hij is verder gewoon nederlands hahaha, en jij???

10. jazz

jazz Niet meer actief

Jeetje een mk vervelend zeg. En dat je hcg zo hoog bleef ja dat is dan inderdaad niet prettig. Ja dan snap ik dat je het allemaal snel vind gaan maar aan de andere kant
    ook wel ok. Gezien je geschiedenis denk ik dat dit wel een goede keuze is. Alleen als het zo snel gaat tijdens je afspraak die eigenlijk ergens anders bedoeld voor was en je komt dan thuis dan heb je allemaal van die vragen he…Gewoon ook morgen zo zeggen dat het een beetje te snel ging en toch nog vragen heb achteraf.

Ook ik hen veel ovutesten deze ronde gebruikt. Want door de Etos pillen is mijn cyclus wel iets korter geworden..ja en weet je wat echt irritant is. Ik gebruik die van sensitest..Maar ze waren op, en het was zondag. Dus toen moest ik die van testpoint kopen maandag…maar dan raak jij echt even in de war. Wanneer test jij op werk?

Ik heb een Antilliaanse/Indiase vader en een Nederlandse moeder….En mijn vriend is Engels.

11. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Mooie combi Jazz!!

Ja ik test gewoon op m'n werk, heb een heel klein toilettasje waar test en potje in zit om in te plassen hihi, in begin vond ik het wel apart maar het is inmiddels zo gewoon geworden, en nog nooit iemand heeft me iets gevraagd watik ga doen ofzo hahaha!

Mijn cyclus met etos zwanger worden dus alleen maar langer geworden, al weet je natuurlijk niet of dat wel door die pillen komt :(:(.

Hoe lang is jouw cyclus normaal en op welke dag heb jij meestal je ei?? En waarom heb je bij je eerste twee kindjes Cliomid gekregen??? hahahaha wat een vragen he!

12. jazz

jazz Niet meer actief

Ik ga vanavond op me gemak je vragen beantwoorden moet nu toch echt effe wat werk gaan verzetten;)

13. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Ja hahaha rustig aan hoor, ik hou het forum wel in de gaten :D:D:D

14. jazz

jazz Niet meer actief

Mijn cyclus is nu rond de 29/30 dagen maar hij is korter geworden volgens mij door die etos pillen maar weet niet zeker.

Mijn ei is rond 14-17e dag en ook hier de laatste tijd zit ik op de 14e/15e dag.

Clomid werd voorgeschreven toen bij mij daar ik toen een hele lange cyclus had en een onverklaarbare onvruchtbaarheid. Ik praat over 7 jr geleden want mijn jongste is 7. Ik heb 2 kinderen met mijn ex-man. En nu kinderwens met mijn nieuwe vriend. De 3e dan voor mij en de 1e voor hem:D

Laat je me weten hoe het morgen is gegaan aan de tel. Ben je zenuwachtig om de vragen te stellen?

15. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Ja ben wel zenuwachtig om te bellen, voel me altijd erg bezwaard, ben altijd bang dat ze me een zeur vinden ofzo!

Maar jij hebt gelukkig twee gezonde kindjes door clomid, hopelijk volgt de 3e ook snel!

Maar nu lijkt je cyclus toch helemaal in orde te zijn, vind je het dan niet eng om clomid te gebruiken met de kans dat je straks heel veel eitjes hebt die springen?

Ik zal morgen even laten weten als ik ziekenhuis heb gesproken, bel om 8 uur gelijk even, net voor m'n werk. Zoals ik er nu in sta wil ik stoppen en de natuur verder z'n beloop laten, weet alleen niet of je na het nemen van 2 pillen zomaar mag stoppen.....nou ja vraag ik ook gelijk wel morgen....pfff hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht.

Weet je wat het is je wordt best overrompeld door info in ziekenhuis, kreeg clomid om cyclus regelmatiger te krijgen, verder nog nooit van gehoord dus ja dan heb je ook nog geen vragen paraat, en dan kom je thuis en ga je lezen,en in mijn geval schietnik dan in de stress haha.

16. jazz

jazz Niet meer actief

Ik vind het helemaal normaal hoor dat je al die vragen heb en herinner daar hebben zij voor gestudeerd.
    Nee zoals ik al eerder zei, tuurlijk meerlingen kansen en vooral ook door mijn leeftijd jeetje jeetje, maar al snel denk ik dan ook welkom. Gyn heeft mijn op clomid gezet vanwege mijn leeftijd ook en geschiedenis. En ik wordt in de gaten gehouden bij 1e kuur. Daarnaast had ik geen bijwerkingen en is het de vorige keren ook goed gegaan. Maar ook dat bied nog geen garantie.

Maar dit is echt voor iedereen anders hoor. Je moet echt doen wat bij jou goed voelt.

17. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Ik zou me er ook prettiger bij voelen als ik beter in de gaten werd gehouden, maar krijg dus geen FM, alleen bloed prikken op cd21, maar dan is het misschien al gebeurd:)

Hoe oud ben je als ik vragen mag, ben zelf 32, dus ja in principe nog tijd genoeg zou je zeggen, vandaar dat ik misschien toch wil stoppen met clomid en kijken wat de natuur verder doet......ben toch snel zwanger geworden van de eersten en de tweede, alleen bij de tweede dus helaas wel misgegaan.

18. jazz

jazz Niet meer actief

Ik wordt volgende week 42...dussss....hahahah vandaar dat mijn gyn snel aan het schakelen is:D

19. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Jazz kan me voorstellen in jouw geval dat ze er wat meer vaart achter willen zetten, spannend hoor!!!

Ik vanochtend zwetend (kwam niet door die pillen hoor haha) het ziekenhuis opgebeld, jeetje wat was ik zenuwachtig, ik voel me zo bezwaard, doen ze er wat aan ga ik zitten zeiken (in mijn ogen dan), gelukkig was ze erg aardig en moest me absoluut niet bezwaard voelen, werd erg gerustgesteld. Kans op meerling is inderdaad wel aanwezig maar in licht verhoogde kans, vooral omdat ik nu lage dosis clomid krijg, maar ja de kans was er wel!! Meer dan twee zou met deze dosis volgens haar zo goed als nooit voorkomen, gaat nu mijn zorgen nog bespreekbaar maken met gyn zelf en wellicht toch volgende week follikelmeting, normaal doen ze dat in dit ziekenhuis pas na 6 weken vanaf 1e menstruatie dat je gestart met bent clomid, ook zou ze bespreken of ik na het nemen van twee pillen clomid mag stoppen en wat voor gevolgen dat evt met zich mee kan brengen en of ze vind of ik wel of niet moet stoppen, vanmiddag wordt ik hier over teruggebeld, dus wacht het maar weer af, maar gelukkig is ergste stress een beetje gezakt!

20. jazz

jazz Niet meer actief

Nou helemaal top...Nog even wachten dan. Wat wil je zelf? Nog steeds stoppen en de natuur zijn werk laten doen?

Deel Deze Pagina