Wie heeft er verstand van PGB

Discussie in 'De lounge' gestart door Jarina, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Hallo meiden,

Net was ik bij een vrouw, want ze wil dat ik daar 1 keer in de week kom poetsen. Maar nu vertelde ze me dat zij persoonsgebonden budget heeft. Dat wil zeggen dat ze van de gemeente geld krijgt om een hulp te zoeken voor bij haar schoon te maken. Ik heb hier geen ervaring mee en ze wil mij dan 14 of 15 euro per uur geven. Maar ze zei dat ik me moest navragen bij de belasting of ik per jaar dan veel moest terug betalen. Mij lijkt het dat als ik poets bij iemand met pgb, moet staan ingeschreven bij de kamer van koop handel, dit wil ik echter niet omdat ik niet in de problemen wil raken. Heeft hier iemand ervaring mee en kan mij iemand uitleggen hoe dit in zijn werk gaat.

xx

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    volgens mij is het zo dat degene die het pgb heeft loonsbelasting moet afdragen! jij hoeft dit dan dus niet te doen maar zou dit voor de zekerheid even navragen bij de belasting telefoon (is open tot 8 uur)

3. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    ik heb ook via het PGB gewerkt. je moet 1 3e van je loon dat je ontvangt apart houden. Dit is belastinggeld.

4. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Je moet wel belasting betalen. Ik moest 1 maand salaris inleveren elk jaar. En je hoeft niet bij de kvk in te schrijven. Voordat de PGB er was was het precies hetzelfde als je voor een zorgbureau werkte. Het is nu allemaal veranderd, maar PGB werkt precies hetzelfde.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Volgens mij moet jij de gewerkte uren/inkomsten opgeven onder overige inkomsten bij je belasting. Je moet ongeveer 1/3 belasting afdragen van die 15 euro. Voor meer informatie zou ik even bijvoorbeeld de belastingdienst bellen

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    wat de laatste zei:)

opgeven bij overige inkomsten, en dan belasting afdragen.
    je bouwt geen pensioen etc op, denk daar aan! (ook ziekte enzo even goed in de gaten houden!!)

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Kijk even op persaldo.nl

Ik werk er ook mee. Je hoeft geen kvk te hebben. Zolang je niet boven een x bedrag uit komt aan inkomsten. Tot die tijd moet je bij de belastingaangifte bijverdiensten opgeven. Je betaald 33% belasting in het geval van een pgb.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je hoeft niet ingeschreven te staan bij de kvk hoor, wel zal je eens per jaar een belastingaangifte moeten doen en geld afdragen.... zij huurt jou in en betaald zelf al wat over dat bedrag....

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    *ik breek even in*

ik doe het ook,en zet elke maand wat geld opzij.
    wat ik begrepen heb mag je tot 2070,- per jaar belastingvrij verdienen,en va dat bedrag ga je belasting betalen.
    weet iemand ook hoeveel precies....want partime werken is toch minder belast..
    hoeveel zou ik opzij moeten zetten met rond de 400,- euro per maand?

10. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Hoi jarina,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap:)
    Ik werk ook voor mensen met een pgb. Ik laat mijn loon uitbetalen via de sociale verzekerings bank. Dat houd in dat de svb het bedrag van de bankrekening van mijn werkgever haalt en dan alles er aftrekt en dan aan mij betaalt. Zo hoef je zelf niets te regelen met de belasting maar doet de svb dat. Ik moet een loonstrookje invullen daar zetten mijn werkgevers een handtekening op die stuur ik dan naar de sociale verzekeringsbank en die betalen mij uit. Want zij halen het weer van de rekening van de werkgever af.
    Misschien kun je die bellen om te vragen hoe het precies zit.
    Want je werkgever moet zich ook kunnen verantwoorden wat ze met een geld doen aan de gemeente. Zo kan er niets mis gaan en heb je altijd bewijs en draag je belasting af zonder dat je er zelf last mee krijgt.
    Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit gelegd.
    Ik vind dit persoonlijk het beste werken.

Groetjes Draga

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik werk 32uur p/w en wordt uitbetaald met een pgb.
    De svb betaald mijn loon netto aan mij uit, zij dragen voor mij de belasting en sociale premie's af.
    Ik krijg van de svb elke maand een loonstrookje en eens per jaar een jaaropgave.

Ik heb geen kvk nummer nodig en bouw omdat ik 32 uur p/w werk en de sociale premie's betaal wel ww rechten op evenals rechten op een zw-uitkering.
    Dit doe je niet als je minder dan 4dagen p/w werkt. Ga je dat wel doen moet je eerst nog bij de belastingdienst het aanvragen en uiteindelijk krijg je (als het goed gekeurd is) een beschikking dat je verzekerd bent.

Groetjes Manuk

12. noukie89

noukie89 Niet meer actief

nee hoor je moet alleen inkomstenbelasting afdragen 33,..?%
    en je moet in het bezit zijn van een var verklaring volgens mij was deze op te vragen bij de belasting dienst

13. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    kijk anders eens op pgbwerk.com..daar staat ook info op.

14. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    je moet ook de zorgverzekeringswet betalen hoor die komt er ook nog bij...
    Mij is verteld dat je de helft af moet dragen....Of dat nu te maken heeft met de schijf waar je samen invalt...Dus als je man een goede baan heeft is dat volgens mij 42%

15. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het ook een aantal jaren gedaan! We lieten het via de sociale verzekeringsbank uitbetalen, zodat de belasting ed direct al verrekend waren en ik dit niet pas aan het einde van het jaar moest regelen en een deel apart moest zetten.

Via de svb hadden we een contract waarin het aantal uren stonden en kan je aangeven of je recht hebt op reiskostenvergoeding en vakantietoeslag etc

volgens mij is een aantal jaar geleden het belastingtarief voor mensen die via een pgb mensen helpen omlaag gegaan. Maar dan voor mensen die maximaal 3 dagen werken ofzo.

Je hoeft pas de helft van je geld af te dragen als je erg veel geld verdient... De laatste schijf is vanaf €55694
    Inkomstenbelasting 2011 & tarieven belastingen en schijven | Financieel: Belasting

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wat is die zorgverzekeringswet dan???
    ik betaal toch al elke maand ziekenfonds?

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw

Deel Deze Pagina