geen knuffelbaby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sydneys, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

zijn er hier nog dames die een kleintje hebben wat niet graag knuffelt?

2 maandjes geleden konden we hem bij ons op de bank leggen en bij wijze van spreken uren blijven liggen maar nu niet meer

ik heb nu al niet meer het gevoel dat we een babytje hebben maar een klein jongetje

als hij wakker is wil hij constant bezig zijn,hij kan goed alleen spelen in de box,zit graag in de sitter,onder de babygym en als hij bij mij is wil hij ook spelen, handje klap en kiekeboe vind hij helemaal geweldig, verder wil hij gek doen en hoe wilder hoe liever

wil ik hem lekker bij me op de bank nemen dan wil hij zitten, buigt dan constant naar voren of wil hij staan of met een speelgoedje bezig zijn maar gewoon lekker liggen of dan rustig met een speeltje spelen zit er niet meer in

ik vind het heerlijk dat hij zo actief is maar toch mis ik de knuffelmomentjes:p

nog mensen met zulke actieve kleintjes en komt het knuffelen ooit weer terug? :p

2. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een bezig bijtje gehad,wilde altijd maar spelen en niet met mama knuffelen, maar nu heerlijk soms zelfs uitzichzelf komtie knuffelen en/of een kusje brengen!

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Hier wel een beweeglijk boefje wat verschrikkelijk nieuwsgierig is, maar ook eentje die haar heil heel graag bij mama zoekt. Ze wil er graag bij zijn vooralsnog. Ik geniet er flink van, want met haar temperamentje en ontdekkingslust zou het zo over kunnen zijn :D.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hier juist een heel aanhankelijk jongetje dat na een half uurtje zelf spelen echt weer even behoefte heeft om lekker bij mamma te zitten.:) kan soms ook lastig zijn want er zijn momenten op de dag dat hij ligt te miemelen omdat hij wil worden opgepakt als ik net druk bezig ben.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, hier zo'n meiske dat nogal ondernemend is. Tijgert inmiddels al, blijft sinds deze week zitten als je haar neerzet, zit al klaar in de kruiphouding, trekt al op tot staan....
    Maar tegelijkertijd begint nu het knuffelen ook wat terug te komen. Ze geeft kusjes sinds een paar weken, (mondje open en op ons gezicht aanvallen, dus een lekkere kwijlboel, maar toch... ;) :D).
    Dus hier komt het nu toch een beetje, dat knuffelen :)

6. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,163
    3,043
    113
    Nederland
    Ons neefje was ook zo. Is nu 1,5jr en knuffelt nog steeds niet graag, behalve als die ziek is geloof ik..

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik vrees dat hij dat van mij geerft heeft, ik ben ook niet zo knuffelig en aanhankelijk maar wel met mn babytje
    hij word graag opgepakt maar moet dan of over mn schouder heen kunnen kijken of spelen en gek doen

8. SharonR

SharonR Actief lid

Jan 17, 2012
    468
    0
    0
    Ik herken het wel hoor, maar het lijkt me ook logisch. Je kleintje ontwikkelt zich en wordt zich langzaamaan steeds bewuster. Logisch dat hij wil spelen en ontdekken. Mijn mannetje is ook zo en ik voel me er nu hij acht maanden is soms wel schuldig over. Ik knuffel hem erg graag, maar hij wil dat alleen als ik hem draag of als hij moe/ziek is. Inmiddels tijgert hij, dus laat ik hem zijn gang gaan. Helaas dat de acht maandensprong eraan zit te komen, want hij krijgt last van verlatingsangst. :(

Hij wil dus alleen spelen, maar ik mag de kamer niet verlaten, haha..

9. Yaraa

Yaraa Actief lid

May 3, 2013
    289
    1
    16
    Female
    Zoetermeer
    Hier ook.. Heel druk en bewegelijk! En knuffelen wanneer het haar uitkomt ;) En dan geniet ik er extra van, want het duurt nooit lang haha

10. noensje

noensje Bekend lid

Jul 25, 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hier wil hij wel knuffelen af en toe maar ik krijg geen kus :(

11. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wisselt het erg. Rond de 4 maanden wilde hij niet meer zoveel knuffelen. Hij wilde alles kunnen ZIEN! Over mijn schouder heen kijken of naar voren buigen op schoot, als er maar wat te zien was (en later ook iets kunnen pakken)

Nu met 6 maanden is hij weer veel aanhankelijker geworden. Misschien is het de sprong, ik weet het niet. Hij wil nog steeds alles zien maar pakt mij wel lekker vast en hangt soms lekker tegen me aan.

Dus wie weet verandert het weer :)

12. Humava

Humava Niet meer actief

Hier ook niet echt een knuffelig kindje. Tara wil ook de hele dag bezig zijn en van alles goed zien. Als ik haar op schoot zet vind ze het goed zolang ik liedjes zing of kiekeboe speel. Maar zodra ik ff lekker rustig wil zitten met haar gooit ze zichzelf naar voren of probeert ze zich van mijn schoot af te wurmen.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

7nov12 en tara2012 zo is het hier precies! :)

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Heel herkenbaar. Onze oudste had dat ook heel erg. Die vond al die spelletjes ook niet zo bijzonder. Het heeft even geduurd, maar het is allemaal goed gekomen. Ze kan inmiddels heerlijk knuffelen en wil als ze tv kijkt ook nog wel eens lekker tegen me aan komen zitten. Dubbel genieten dus. :)

De jongste is wat dat betreft heel anders, die komt af en toe zelf echt even een knuffel halen en die vindt alle spelletjes prachtig. Stil zitten doet ze niet, maar dat lijkt me kindeigen. :)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een ondernemend en beweeglijk dametje. Ze wil inderdaad veel staan, aan de hand lopen, tijgeren, zich optrekken... ze kan ook heerlijk zichzelf bezig houden. Maar als ze behoefte heeft aan mij komt ze naar me toe en dan gaat ze op haar rug liggen. Meestal wil ze dan drinken. Daarom geniet ik zo van de bv, dat zijn de momenten waarop ze een knuffelig en aanhankelijk meisje is.

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,063
    2,557
    113
    Limburg
    Ik heb vorig jaar ook zo'n topic geopend, mijn zoontje is ook absoluut niet van het knuffelen. Kusje geven mag ook niet. Hij is veel liever bezig met vanalles en nog wat. Kreeg toen nog wel reacties dat het later nog wel komt, maar ben nog steeds aan het wachten :D
    Als hij ziek is komt hij wel op schoot zitten, maar anders blijft hij nog geen minuut zitten.

17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Hier wilden ze allen rustig bij ons zitten en knuffelen als ze moe waren en zijn.

Ze zijn nu 6 en 3 en het is nog steeds zo, ze kunnen niet stil zitten, constant in beweging. Alleen bij ziekte of als ze heeeeel moe zijn dan willen ze wel bij ons op schoot. En dan ook nog eens het liefst bij papa ;)

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook niet echt een knuffel kont. Super ondernemend en gaat haar eigen gang sinds ze 6 maanden is. Maar, steeds vaker komt ze inmiddels wel een knuffel halen en zit ze graag op schoot. Gelukkig mag ik haar nog iedere dag in de draagdoek dragen, voelt ook als knuffelen :)

19. Bri

Bri Niet meer actief

Onze kinderen waren als baby geen enorme knuffelaars. Dat lees ik ook wel terug uit de verslagen van het kdv uit die tijd, dat ze erg zuinig waren met knuffelen.
    En nu? Meneer van 5 is de grootste knuffelkont die ik ken! En ook zijn zusje van 3 deelt de fijnste knuffels van de wereld uit. Oudste houdt er alleen niet van om gekust te worden.

Het kan dus zeker terug komen, houd moed!

20. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Herkenbaar, maar tegenwoordig (net alsof ze al heel oud is haha) vindt ze het wel leuk om op schoot te zitten. Vooral als ze naar iedereen en alles kan gluren.

Share This Page