Ons mannetje is 22 maanden..en hij slaapt al 22 maanden bijna bij ons in bed.. Onze eigen stomme fout.. maarja hij is zo lief, zo klein, zo schattig.. Eerst om de borstvoeding, toen omdat hij niet in zijn ledikant wou, en tsja.. toen wou hij ook nog eens niet in zijn peuterbed! Alles bij elkaar.. gewoon verwend door pap en mam hihi.. Maar we waren er een beetje klaar mee, we kunnen straks natuurlijk niet met zijn 4'en in een bed liggen! Dus gisteravond gestart.. Ritme gemaakt, en om 7 uur naar bed! Krijsen natuurlijk.. ik elke 5 minuten heen gegaan om te troosten, maar wel ( met pijn in mijn hart) weer weg gelopen! En ja hoor.. om half 8 sliep hij!!! En hij heeft tot half 5 geslapen, toen een slokje drinken, en weer weg gelopen ej hij is weer gaan slapen tot half 7!! Toen mocht hij natuurlijk bij papa en mama in bed donderjagen Nu hopen dat het aankomende nacht weer net zo goed gaat! Ik moest mijn verhaal even kwijt hihi, ben stiekem heel trots!
Goedzo! Vind het knap dat je het hebt volgehouden! En hopen dat het goed blijft gaan... Heb je nog een traktatie als het bijv. een week goed gaat?
Jaaaa vandaag na 10 minuten sliep hij! Ohh we zijn zo trots.. ben benieuwd hoe de nacht verloopt! Ik heb wel zitten denken aan een traktatie oid, maar zal hij dat al echt begrijpen? Wat denken jullie?
Super!! Volhouden! Ik zou niet gaan trakteren.. Waarom? Is toch normaal dat kindjes in hun eigen bed gaan slapen.... Ik geloof niet dat ze het snappen!
Wat fijn dat het vanavond al zo'n stuk beter ging. Hopelijk slaapt hij in no time standaard in zijn eigen bedje. Persoonlijk zou ik een traktatie o.i.d. niet doen. Je beloont hem dan namelijk voor iets dat eigenlijk normaal is en legt er dan misschien juist zo veel nadruk op dat het een verandering is, dat hij weer terug wil naar de oude situatie. Bovendien werkt de psyche van de mens heel vreemd, maar als wij ergens een beloning voor krijgen, denken we dat datgene dat we er voor moeten doen vast niet leuk of juist heel bijzonder is, anders zou het immers niet nodig zijn om er een beloning voor te geven. Hij zou het slapen in zijn bedje dan wellicht minder fijn kunnen gaan vinden. (Daarom laten wetenschappers hun proefpersonen bij simpele onderzoeken vaak niet van te voren weten dat ze een beloning krijgen, want dan doen veel mensen alleen mee voor de beloning en dat kan de resultaten sterk beïnvloeden. Mensen zijn veel meer bereid de tijd te nemen en bijv. uitgebreide, eerlijke antwoorden te geven als ze niet voor een beloning mee doen, maar gewoon om te helpen.) Ik zou wel van het 's ochtends bij jullie op bed (alleen in het weekeind?) een feest maken, zodat hij niet ineens volledig van zijn vertrouwde slaapplaats wordt geweerd.
Ik denk ook dat we het zo moeten houden, geen beloning oid.. We blijven sochtends gewoon zeggen dat we heeel trots op hem zijn dat hij in zijn eigen bedje heeft geslapen. Je merkt ook aan hem dat hij sochtends zo geniet van het samen zjjn, daar verbaasde ik me vanmorgen echt over! Hij kwam knuffelen en kusjes geven aan papa, mij en de baby in mijn buik.. echt heerlijk! Hij is ook al zooo pienter! Je kan al behoorlijke gesprekken met hem hebben, hij praat echt al best veel voor zijn leeftijd! Nouja, voorlopig gaan we lekker zo door! Bedankt voor de complimentjes, stiekem ook trots op mezelf dat ik het volhou, ondanks het huilen!
wat fijn dat zo goed gaat zeg.. ffvolhouden nu he. mijn jongens kwamen altijd sochtends bij ons liggen.. heerlijk is dat die ochtend kroel en kusjes.. liet ze ook echt merken dat ik dat fijn vond wat het slapen gaan makkelijker maakte want ze zagen het als soort beloning om sochtends tussen ons in te kruipen.. en zelfs als ik uit de nacht kwam en alles al in mij bed lag met de tv aan is er niks lekkerder om daar ff tussen te kruipen.. helaas is de oudste er al te groot voor maar heb nu een kleine meid die ik ook sochtends bij me neem hoor. en dan kijkt ze me aan en glimlacht en dan is heel mij dag goed..
@cook; wat een heeeerlijk moment he! En dat vooral met 3 mooie kids! Vannacht is het ook weer super gegaan! Om 00.50 wakker geweest voor een slokje drinken ( logisch ivm patatjes eten) en om 7.10 riep hij mamaaaa maamaaa.. dus toen was hij weer wakker! Ohh wat is dit heerlijk! Eindelijk ook weer een beetje een privé leven hihi.. dat schoot er behoorlijk bij in namelijk..savonds samen op de bank was niet meer samen, maar in bed waren we ook niet meer samen.. Genieten dit !