Mijn favoriete combi: Sla ( elke soort kan wel...ik doe zelfs ook wel andijvie) Komkommer Gebakken uitjes Dressing: Mosterd Olijfolie zout, peper, knoflook Beetje kip kruiden De sla, komkommer en uitjes in een kom mengen Daarna de dressing erover.
Ik doe tegenwoordig, sla(ijsbergsla) met tomaat, komkommer, rode paprika, en basilicum kruiden Heel simpel maar erg lekker. Ik doe er dan wel wat mayonaise op en heel soms een zakje met sla dressing(knoflook)
maar stamppot is winterkost voor mij dus ondanks dat de smaak misschien anders is - vind ik het heerlijk deze periode!
Sla, halve komkommer in stukjes, een appel in stukjes, cherrytomaatjes, cashewnoten en geroosterde pijnboompitten. Dat met zelfgemaakte honing-mosterd dressing is de lekkerste manier die ik ken.
Ik pak altijd slasaus peper zout, beetje honing, klein beetje suiker, mosterd, scheutje olijfolie en mengen maar, dan cherry tomaatjes erbij en een klein uitje erdoor.
sla, mozzarella, tomaatjes, klein uitje, gebakken uitjes, croutons, slasausje, pitjes en een beker drinken.. ik doe meestal niet alles, dan is het gezonde effect van sla weg maar is wel erg lekker zo!
Ik eet meestal ijsbergsla met Yogo tuinkruidendressing, gefrituurde uitjes en het liefste ook nog een gekookt eitje. Hmmmm, zelfs de kleine man vindt het zo lekker.
Wat paprika, rode ui, cherry tomaatjes, courgette en champignons met een flinke scheut balsamico en peper grillen in de oven (200 graden ong 30 min.) Af laten koelen, rucola erbij. Geitenkaas blokjes erdoor en dan smullen! Het is weer eens wat anders...en vreselijk lekker
Hier maak ik slasaus met yoghurt ,schepje mayo Suiker en azijn ( naar smaak) gemalen peper en soms En gesneden lente uitje . Mmm krijg gelijk zin in sla haha
1 flinke lepel mayonaise ketchup theelepel mosterd. Wat citroensap. mespuntje knoflook uit een potje gedroogde peterselie wat paprikapoeder peper en zout. uitje snipperen augurkjes snipperen 3 gekookte eitjes in kleine stukjes 10 cherrytomaatjes in partjes (in vieren snijden) beetje knor aromat even roeren kropsla erdoor en smullen maar. Ik doe het ook wel eens met witlof
Ik snipper alles en snij alles in kleine stukjes omdat ik niet zo van grove stukken houd. Dus het hoeft niet perse gesnipperd
Ik eet veel salades in de middag. Ik hou van ijsbergsla met: - rauwe uien (gesneden) - croutons (naturel of met knoflook) - cranberry's - walnoten (gepeld gekocht) - Mix culinair (pijmboompitten mix) - Calvé halfvolle slasaus - zout en peper, soms een heel klein scheutje sambal er bij of... - blokjes kaas (gesneden) - cervelaatworst (gesneden) - croutons (naturel of met knoflook) - Thousant Island saus (AH merk) - zout en peper
Ik houd wel van ijsbergsla lekker knapperig en fris. Ik snijd dat in dunne slierten kleine blokjes komkommer dunne ronde plakjes wortel dun gesneden rode kool verse dille erdoor en dan yogurtmayo erdoor. Of zonder saus maar met blokjes feta of geitenkaas en kidbeybonen erdoor (kan ook met tonijn erdoor). Heerlijk salades.