Hoe slaapkamerverdeling op te lossen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dotjes, 9 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik zou dan ook de oudste twee bij elkaar leggen denk ik..

Dotjes vindt dit leuk.
  2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik zou beginnen met baby bij jullie tot die 1 of 2 jaar oud is. Tegen die tijd ben je alweer een paar jaar verder en dan is de dynamiek in jullie gezin waarschijnlijk weer heel anders dan nu. Ik zou er dus nu verder niet teveel over nadenken ;) ik denk wel dat jongen en meisje samen op de kamer prima kan hoor, zolang ze nog niet gaan puberen.

Dotjes vindt dit leuk.
  3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hier slapen 3 jongens samen op 1 kamer. Zij zijn 10, 6 en bijna 3. Gaat prima. Zal moeten ook, er zijn niet meer slaapkamers;)
    Die zijn bezet door de tieners.
    Hier merken we wel dat als ze een jaar of 10/12 zijn toe zijn aan of een eigen kamer of in ieder geval geen kleintjes er meer bij.

Als je weet dat ze later sowieso een eigen kamer kunnen, kun je prima de oudste 2 voorlopig samen op één kamer doen hoor.

Dotjes vindt dit leuk.
  4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij ons sliepen de kinderen altijd op een eigen kamer (inmiddels 4 en 8). Totdat de jongste steeds bij grote broer in bed kroop. Beiden bleken ze dat ook wel prettig te vinden. We hebben toen een steigerhouten bed laten bouwen. Met hoogte verschil, zodat ze bij elkaar slapen en toch een eigen bed/plekje hebben. Voor nu werkt het perfect zo.

Dotjes vindt dit leuk.
  5. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik kan mijn ervaring delen:

Onze zoon van 15 maanden en dochter van 2j10m slapen samen op een kamer, dochter slaapt in een groot bed en zoon nog in ledikant.
    Baby gaat bij ons op de slaapkamer tot we verhuisd zijn. (Hopelijk december)

De kinderen slapen al sinds ze gewend zijn met elkaar dus ze weten niet beter hier en dat gaat echt goed.
    We bereiden onze dochter wel voor op het feit dat ze straks alleen moet gaan slapen in het nieuwe huis in haar nieuwe kamertje maar ze zegt zelf dat ze dan haar broertje gaat missen.

(Het zal wel los lopen :)

Dotjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina