Hoe slaapt jou dreumes/peuter in de winter op het KDV?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ProudMum, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Op Joey's KDV is de regeling dat alle kids in een rompertje in hun slaapzakje liggen. Verder geen dekens en lakens.
    Joey slaapt er heerlijk dus dat is geen probleem verder.

Ik vraag me alleen af hoe jullie kindje slaapt in de winter.

In een winterzak met/zonder mouw met romper?
    In een winterzak met/zonder mouw en een truitje?
    In een zomerzak met alleen een truitje aan?

Aangezien het KDV in een noodgebouw zit kan ik me voorstellen dat het best koud kan worden in de winter.
    Joey komt pas sinds Juli'09 op het KDV dus dit is helemaal nieuw voor mij.

Dank voor jullie antwoord!

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje mina levi ligt in een slaapzakje met een deken en laken en een pyama met lange mouwen en zo in de winter gaat ie in winterslaapzak met dubbel dekentje

3. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    Mijn zoon gaat dan niet naar de KDV, maar hij slaapt nu met een hempje-zomertrappelzak en dan een lakentje.
    En in de winter doe ik een dekentje met een evt een wintertrappelzak of zomertrappelzak. Maar dat moet ik nog bekijken. Mijn zoon heeft ook eczeem, dus dan is het beter dat het allemaal niet te warm wordt.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt altijd in een zomerslaapzakje op het kdv, maar het is er ook nooit echt heel koud. In de zomer alleen in romper en als het erg warm is geen slaapzak. En in de winter met haar t-shirt aan.

Ik zou het even vragen, hoe ze het normaal doen in de winter, of hoe ze het willen gaan doen aangezien ze in een noodgebouw zitten en het misschien wel koud kan gaan worden.

5. ProudMum

Met 6 kindjes op 1 kamertje kan het best benauwd zijn hoor!;)

6. ProudMum

Dankjewel!
    Ik was het van plan te vragen, maar was het weer eens vergeten!:)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook even navragen. Officieel mag de temperatuur in een kdv-slaapkamer ook niet echt laag/hoog worden. Dus dan is het misschien niet nodig om een dikke slaapzak te gebruiken.

Hier mochten alleen ongevoerde slaapzakken. En toen mijn zoontje uit de slaapzak ging, kreeg hij een dekentje.

Deel Deze Pagina