hoi, we zijn aan het twijfelen om over te stappen van het kdv naar de gastouder omdat florian toch moeite blijft houden met zijn huidige kdv. het eerste kdv waren we erg tevreden over, maar na onze verhuiziging kan hij maar niet wennen. erg druk en chaotisch, ik denk dat florian erg geluk gehad met zijn rustige groep op het oude kdv. nu is er hier 4 deuren verderop een superlieve gastouder, die je echt wel semi professioneel mag noemen. het zijn alleen minder kinderen en je moet natuurlijk wat regelen in de vakanties. waar ik nu benieuwd naar ben, hebben meer mensen de overstap gemaakt van kdv naar gastouder en hoe is dat bevallen? de gastouder die ik op het oog heb houdt dezelfde rust en regelmaat en doet naast de kinderen geen andere acitiviteiten op die dagen (huishouden etc.) florian is overigens nu 20 maanden. ik wil nu een beslissing maken voor langere tijd en dadelijk niet alsnog weer over gaan stappen. Moeilijk, moeilijk............
Ik denk dat je gewoon echt je gevoel moet volgen. Iedereen gaat er anders mee om en heeft andere meningen. Ik zelf werk op een kdv, maar ons kindje gaat straks naar een gastouder. Ook omdat het rustiger is, en er meer aandacht voor hem/haar is. (denk ik) En oke, ik vind het ook wat flexibeler wat betreft haal en brengtijden. Onze gastouder is trouwens aangesloten bij een gastouderbureau, en die regelt, als je dat wilt, vervanging bij vakantie en ziekte... succes met je keuze!
bedankt voor je reactie! we hebben de knoop doorgehakt, florian gaat na de vakantie, in september naar de gastouder. we zijn er gisteren nog een keer geweest en we hebben er zo'n goed gevoel bij dat we het gaan doen. Ben er helemaal blij mee. Vanmorgen ben ik met florian even geweest en die ging meteen aan de slag met het speelgoed en mocht een beetje fruit mee eten, het zag er super goed georganiseerd en gezellig uit. Ben blij met onze beslissing, denk dat florian hier zich beter op zijn gemak gaat voelen! groetjes
Fijn dat je de knoop door hebt gehakt! Ik heb ook verschillende kinderen die van een kdv afkomen, maar het daar niet leuk vonden. Als gastouder neem je niet zo vaak vrije dagen op, want je vindt het EN niet fijn voor de ouders En je hebt geen inkomen. Ziek zijn komt ook bij de meeste niet heel veel voor om deze reden. Ik vind het altijd erg naar, omdat je de ouders toch opzadelt met je probleem. Het gob dat vervanging regelt klinkt lleen leuker dan het is, vaak heeft een gob helemaal geen vervangende ouder beschikbaar... Maar ze proberen het natuurlijk wel!
Een vriendin van haar doet exact hetzelfde en kan bij ziekte eventueel 1 of 2 kindjes overnemen. Maar in de 6 jaar dat ze dit nu doet is ze nog nooit ziek geweest of heeft ze een extra vrije dag opgenomen, dus dat komt wel goed. Het zijn alleen de vakanties die je moet opvangen, maar aangezien ik in mijn nieuwe baan de schoolvakanties vrij ben is dit ook geen probleem. Ben echt heel blij met de beslissing, het voelt goed. Of het uiteindelijk gaat werken is natuurlijk de vraag, maar het kdv werkte in ieder geval niet zo goed, dus het kan alleen maar beter gaan.
Onze zoon gaat ook per september over van kdv naar gastouder. Ik vind het wel een prettige gedachte dat hij meer aandacht krijgt en meer rust om zich heen. Ik hoop dat het voor jou goed uitpakt!
wat leuk om te lezen ellenore, dezelfde keuze gemaakt. ik voel me er heel goed bij. op dit moment is het erg rustig op het kdv en dan gaat het meteen een stuk beter met florian. ik wist wel dat het daaraan lag. de klik met de gastouder is er ook, dus ik heb er het volste vertrouwen in. jij ook veel succes, echt leuk om te lezen.
Hier ook iemand die voor een gastouder is gegaan (nadat we er op nogal vervelende wijze achter waren gekomen dat de wachttijden bij t KDV waar we waren ingeschreven langer waren geworden). In het begin moesten we erg wennen omdat we ingesteld waren op een KDV maar ik ben nu ontzettend blij met onze gastouder. Alleen vervelend dat de vergoeding voor gastouders volgend jaar verlaagd wordt.... :x
Wij hebben afgelopen ook de knoop doorgehakt en zoeken nu ook een gastouder. Totdat we een geschikte gevonden hebben, zal Tess nog naar het kdv gaan. Wij maken de overstap om gezondheidsredenen en het tegenvallen van het kdv. Maandag bellen met het gastouderbureau. Alleen hebben we de pech dat vanaf volgend jaar strengere eisen (opleiding) zijn verbonden aan gastouder en tegemoetkoming in de kosten. Dit al inhouden dat het aantal gastouders zal terug lopen. Hopelijk vinden we een geschikte gastouder.
Hier juist de omgekeerde wereld... Wij gaan per 01-10-2009 over van een gastouder naar het kdv. Onze gastouder heeft naast mijn dochter maar 1 kindje, heerlijk zou je zeggen de aandacht. Maar mijn dochter is nu 2 jaar 2 mnd en heeft zoveel behoefte aan andere kinderen. Ze kunnen hier pas met 2,5 naar de psz. En dan nog blijf ik haar wegbrengen, dus op mijn vrije dagen naar de psz en als ik werk naar de gastouder. Beetje veel, vandaar onze keuze voor het kdv. Moet zeggen toen ze echt klein was, was de bijna 1 op 1 situatie ideaal, maar nu ze ouder wordt is ze toe aan iets anders. Ons tweede kindje gaat ook naar het kdv, ben benieuwd hoe dit bevalt. Als we het idee hebben dat het niks voor 2e is, zal het ws weer naar de gastouder gaan en zal ik 's ochtends moeten racen haha.
Hier ging onze dochter gecombineerd naar gastouder en kdv tot afgelopen week. Nu volledig naar gastouder. De echte reden was het ziek zijn van onze dochter. Regelmatig uit het niets koorts en dan mogen ze niet naar kdv. Wel naar gastouder. En aangezien dat problemen gaf met onze werkgevers moesten we toch iets..... Alleen betaalden we dan wel kdv EN gastouder! Ik ben nu mn eigen fotostudio begonnen dus onze dochter gaat nu naar de gastouder als ik klanten heb.Gastouder betaal je ook per uur en kdv per dagdeel Super oplossing en ze heeft het heel erg naar dr zin daar! In totaal 3 kindjes waarvan 1 baby en 1 kindje van 2. Ze zit er dus tussen in. Ze staat ook bij psz ingeschreven maar daar kan ze pas volgend jaar juli terecht maar dat vind ik helemaal niet erg!
wilde jullie nog even laten weten dat de overstap super is geweest voor florian, helemaal goed! hij huilt nu als hij weer mee naar huis moet . we hebben bewust gekozen voor een gastouder met meerdere kindjes (4 per dag), op de dagen dat hij er is, is er 1 baby en 2 kindjes van ongeveer zijn leeftijd. helemaal super dus. hij heeft het er helemaal naar zijn zin,ik ben blij dat we de overstap hebben gemaakt. maar het kan inderdaad ook best wel andersom werken, dat kindjes juist van gastouder naar kdv gaan. voor elk kindje werkt het toch weer anders.
wij hebben vorig jaar ook de overstap gemaakt aangezien ons zoontje erg gevoelig is voor prikkels. Het bevalt ons erg goed! Let wel op dat de gastouders volgend jaar aan de nieuwe eisen voldoen he anders kan je nog wel eens voor een (financiƫle) verrassing komen te staan. Maar fijn dat het Florian zo goed bevalt!