Hoi, mijn dochter van 1, wil sinds twee weken niet meer overdag slapen. Ze is gigantisch moe en valt als we rustig samen op de bank of op mijn bed liggen een boekje lezen of babytv kijken uiteindelijk binnen een kwartier in slaap. Ook in de auto slaapt ze gewoon, maar zodra ik haar in bed leg, wanneer ik merk of zie dat ze moe is (elke dag vaste tijd) gaaf ze echt niet slapen. Ik heb al geprobeerd haar eerder in bed te leggen of juist te wachten, niks helpt. In haar eigen bed gaat ze staan, rommelen, jammeren wat al snel overgaat in huilen. Uiteindelijk tot hysterisch aan toe en dan slaapt ze dus helemaal niet meer. Erbij zitten helpt ook niet. Ze gaat dan alsnog staan en huilen, of ik nou zing, of als ik haar negeer. Tot slot heb ik ook nog geprobeerd om haar kamertje donker te maken... En ze is zo moe! Iemand nog tips? Neem aan dat ze haar slaapjes echt nog wel nodig heeft.
Hier was het vaak een combi van dingen als DL niet wil slapen. Vaak had ze honger of dorst, of wilde ze nog perse een bepaald boekje of spelletje. naarmate ze ouder werd werd ze veeleisender
als ze binnen een kwartier slaapt als je naast haar ligt, zal ze wel behoefte hebben aan je nabijheid. Ik zou daar dan voor kiezen.
Herkenbaar. ZL van 13 maanden heeft daar ook moeite mee. Wel valt hij bij je op de bank in slaap komt dan kroelen en valt in slaap. Hij is wel heel moe. Nu is zijn slapen sowieso niet altijd even fijn gegaan. Sindskort zijn we met slaaptraining begonnen, iedere 5 min troosten in bed. Dat helpt wel maar overdag lukt het nog niet Soms kunnen we hem wegleggen in bed maar slaapt dan meestal maar 45 min.
Ik zou wel wat meer met mijn kindjes willen knuffelen, alleen willen zij dat niet. Mijn dochter slaapt niet bij mij, dan wil ze alleen maar stoeien..
hier slaapt ze opeens 1x en nog steeds maar 30-60 min (meestal niet langer dan 45min). terwijl ze wel moe wordt wil ze geen tweede keer slapen. niet in dr bed, niet bij mij (heeft ze alleen als hele kleine baby gedaan), niet in de auto en niet in ons bed..