Hier kan ik de nachten dat hij in zijn leven heeft doorgeslapen op 1 hand tellen. Zijn er max rond de 5 geweest. Inmiddels alle strijd opgegeven. Hij slaapt in op zijn eigen kamer en is altijd tussen 22.00 en 02.00 ergens wakker. Waarna we hem overtillen in het camping bedje op onze kamer. Waarna hij direct verder slaapt tot een uur of 7. Hebben alles al geprobeerd en vinden dit nu wel even prima zo. Op deze manier krijgen we allemaal slaap. We kijken over een tijdje wel weer.
Als baby was slapen een drama, inmiddels hebben we al maanden een ritme erin en gaat het slapen prima. Tenminste 9 van de 10 keer. Met periodes wil ze 's avonds niet slapen of wordt ze 's nachts wakker. Ach, uiteindelijk gaat ze vast elke nacht doorslapen. Ik denk dat we niet mogen klagen, meestal slaapt ze door dus die enkele keer kan me niet uitmaken. Overdag is eigenlijk nooit een probleem. Er zijn weinig redenen waar ze wakker om wordt, meestal is dat buikpijn/ziek zijn, tandjes of een nare droom. Een heel enkele keer is het omdat ze gewoon even troost nodig heeft.
Oudste sliep door met 15 maanden, daarvoor elke avond huilen tot 22.00 en daar elk uur wakker voor speen om vervolgens 05.00 eruit te willen met 15 maand ging hij in een groot bed omdat ik 20 weken zwanger was ( hij sliep Alleen als ik in zijn ledikant ging liggen) , na de 15 maand nooit meer een nacht wakker geweest behalve door onze jongste dochter, hij zei toen hij het grote bed zag,. Dag dag mama, hij wou alleen in zijn bed, sindsdien is hij is echt een geweldige stevige slaper. De tweede sliep prima tot ze in het ziekenhuis kwam te liggen met 6 maand, daarna niet meer tot 1,5 ze weer goed begon te slapen en toen met 2 jaar weer slecht elke nacht wakker, snotneuzen oorpijn keelpijn, tussen de 2 en 3 jaar 3 operaties gehad en het ging een stuk beter, nu is ze 4,5 en word nog 3 keer per week wakker in de nacht. Onze jongste sliep heerlijk tot 8 maand, daarna oorpijn keelpijn neus ontsteking, vaak verkouden etc etc, elke nacht de hele nacht krijsen, wat je ook maar deed,elke nacht was het echt oor verdovend geschreeuw waar we allemaal van wakker werden en om 04.00 allemaal in de kamer zaten beneden, met 15 maand is ze geopereerd aan neus en oren en het ging 1 maandje goed, nu alweer een maand niet, weer oor ontsteking last van tandjes kiesjes elke nacht weer wakker, de ene keer slaapt ze wel weer als ze bij ons komt te liggen a deze keer blijft ze spoken door de nacht
Hier heel erg wisselend maar meestal word hij rond 4.30 wakker en slaapt dan nog tussen ons in verder. Maar op het moment is het vaak al veel vroeger tussen ons in slapen eerst waren het de kiezen en toen was het een hoge luchtweg infectie. Dus ik hoop alleen maar dat het snel weer over gaat en we weer meer slaap krijgen.
Dl slaapt door sinds ze 3 maanden was. Vanaf 6 maanden klokje rond. Ik denk dat ze vanaf toen nog maximaal 10 keer wakker is geworden 's nachts. Ze is nu bijna 2jr3mnd. Zij is echt een hele goede slaper. Zl daarentegen......die is natuurlijk nog maar 6 mnd maar die komt nog elke nacht 1 keer, soms 2 keer. Ben heel benieuwd wat hij doet als hij 1 is.
Pas jij in een ledikant van 1.20 meter? Ik probeer het te visualiseren Hier van 6 mnd t/m 17 mnd doorgeslapen. Ik had mezelf al wel een beetje (te) rijk gerekend, niet helemaal bedacht/gerekend dat het ook nog weer terug kon veranderen... Laatste 3 maanden namelijk regelmatig uren achter elkaar aan het huilen 's nachts. Eén keer zelfs op een punt gezeten dat ik dacht ik doe mijn kussen over mijn hoofd heen, ik wil het niet meer horen! Toch elke 5-10 minuten heen en weer lopen (in mijn bed slaapt ze absoluut niet). Nu gaat het weer beter gelukkig (een fase, een fase, een fase...), al is ze nog wel regelmatig kort wakker wat voorheen niet zo was. Toen sliep ze als een blok, gegarandeerd rust tussen 19:00 - 7:00. Ze slaapt tegenwoordig wel uit van 19:30 tot 8:30 soms wel 10:00. Heerlijk, dat compenseert die paar keer mijn bed uit
Op zich slaapt hij vaak wel 6 uur aaneengesloten (wat bij baby's de regel is), maar toch regelmatig of om middernacht of om 3 uur of om half 6 wakker.. Ach ja..
Haha ja hoor, gewoon de benen optrekken en je baby ertussen met het hoofd op mijn elleboog neusjes tegen elkaar en de beentjes tussen mijn opgetrokken knieën, heerlijk vond die dat, anders ging hij gewoon niet slapen, wij hebben 6 weken lang hem alleen maar laten huilen, het patroon moesten we door breken want wij leerden hem hierdoor dat hij niet zonder ons kon slapen volgens het cb, en het zou ongeveer 3 weken duren dan zou hij wel alleen kunnen slapen, nou mooi niet ! Na 6 weken zei ze zet nog maar even Door, nou echt niet, ik vond het wel goed, arme vent sliep gewoon nog niet om 02.00 in de nacht, elke 5 minuten en 10 minuten naar boven etc etc, nee ik ben er weer bij gaan liggen tot de 15 maanden zodat ik er fatsoenlijk in kon liggen maar bij het grote bed wij hij het niet meer, en zei dag dag mama, sindsdien is hij een geweldige slaper
Sinds geboorte slaapt ze niet door. Ritme is heel verschillend vaak paar x per nacht wakker. Vreselijk.
Heel goed! Ze wordt alleen wakker als er echt iets is. Afgelopen week heb ik er wel vaak uit gemoeten omdat ze verkouden is geweest. Als ze niet ziek is slaapt ze meestal zo'n 12 uur achter elkaar.
Onze dochter slaapt in principe (al vanaf dat ze 1 maand is) door. Soms word ze door haar doorkomende tandjes wakker (jengelend huilen), dan geven we haar daar wat voor en gaat het de rest van de nacht in principe goed. Rond haar eerste verjaardag waren het 3 weken echt drama (huilen, krijsen, brullen, overstuur), maar daarna gaat het tot nu toe goed: ze slaapt weer met gemak het klokje rond...
Onze 4 jarige is zelfs nog meer nachten wakker als dat ze doorslaapt. Als ik om 8 uur wakker word en ze nog slaapt en in dr eigen bed ligt, dan ga ik snel bezorgd kijken of ze 't nog wel doet Mn 2 jarige slaapt eigenlijk bijna nooit door. Een goede nacht is als hij voor 23u wakker is geweest en daarna tot de ochtend doorslaapt.
Onze jongste (1.5 jaar) komt vaak rond een uur of 11 nog voor een fles. Vaak slaapt hij daarna wel lekker door tot een uur of 8.
Onze kleine meid slaapt eigenlijk altijd als een roosje. Tenzij ze ziek is of er, zoals nu, tanden en kiezen door komen.
Doorslapen bij een dreumes vind ik wel min 10 uur hoor. Ons meisje heeft als baby weinig doorgeslapen (<6 uur) door (bleek achteraf) Kiss en neusamandel en oor problemen. Met 3 maanden aan kiss geholpen en met 13 maanden door KNO geholpen aan buisjes en het verwijderen van de neusamandel. Een maand later begin ze door te slapen. Zo heerlijk! Niet meer s nachts het bed uit en beneden eindigen ons kind had gewoon altijd pijn s nachts! Nu word ze door hoesten s nachts weer wakker, maar ze wil echt slapen en legt dan haar hoofd op mijn schouder em probeert verder te slapen nadat haar neus weer minder snotterig klinkt leg ik haar probleemloos terug. We hebben nu eindelijk niet meer de schrik als we haar horen. "Oh nee, niet weer... Hoe krijgen we haar nu weer aan het slapen." Nadeel van slapen is dat moeders nu wel continu ziek is
Onze zoon (nu 10 maanden) heeft nog nooit doorgeslapen Vanalles al geprobeerd. Op zoek naar de perfecte oplossing In zijn kamer slaapt hij ongeveer 4 uur. Daarna is het drama en moet ik elk uur mijn bed uit. Omdat voor mij slaap ook belangrijk is, ligt hij gewoon tussenin. Hij komt dan nog wel 1 keer voor voeding, en verder slaapt hij erg onrustig. Ooit zal het goedkomen
Mijn mannetje ook nog nooit goede slaper geweest. Gelukkig overdag wel, maar snachts... Heel heeeel heel af en toe slaapt ie een keer door, maar dat zijn hele erge uitzonderingen. Vaak komt ie rond 11 a 12 uur (op 1 of andere manier ruikt ie gewoon dat wij naar bed gaan) en vaak rond 5 uur. Soms ook maar 1 keer, maar er is geen pijl op te trekken. Ook alles al geprobeerd maar helaas. Dus alle tips zijn nog steeds welkom! 😁 Ondertussen genieten we gewoon Vd nachten dat ie wel een keer goed slaapt 😉
Dreumes van 20 maanden slaapt momenteel de helft van de nachten door van bedtijd tot ochtend. Dat is zo'n 10 à 11 uur. Als ze ons nodig heeft, gaat één van ons naast haar liggen (haar bed is een éénpersoons matras op de grond). Zo kan iedereen hier maximaal profiteren van de nachtrust. Middagdutje is 1 à 2 uur. Ik denk dat de ideeën over doorslapen erg verschillen. Als je er 4x op een nacht uit moet om de speen terug in de mond van je kind te stoppen, heeft je kind dan nog doorgeslapen? Wat als je kindje begint te huilen, maar stopt voordat je zijn/haar slaapkamerdeur bereikt hebt? En dan heb je nog de medische definitie van doorslapen (5 à 6 uur achter elkaar). Sommige mensen hanteren die. En dan is er nog het feit dat heel veel dingen normaal zijn. Er is een grote marge in de leeftijd waarop kindjes gaan doorslapen. Het is ook vaak niet lineair: Een periode van doorslapen kan zomaar gevolgd worden door een periode van niet-doorslapen. En dat zelfs meerdere malen.