Ik ben benieuwd hoe jullie kindje slaapt, in een slaapzak of onder een deken met laken? Ons kindje word begin juni verwacht, waar moet die in slapen? En wat als we een warme zomer krijgen, hoe doen jullie dat dan?
Mijn kinderen sliepen in een pyjama (luier en verder niets), in een dunne slaapzak onder een katoenen deken met laken. Het hele jaar door. Alleen bij heel warm weer gaat de pyjama uit en voor de winter hebben we voor heel koud weer velours pyjama's en mogelijk een extra deken. Zoon is van augustus en dochter van mei (beide eerste 11 weken naakt in de puckababy piep (wel met luier natuurlijk)) Vanaf 2 jaar zijn beide kinderen uit de slaapzak gegaan en slapen ze onder een dekbed
De baby slaapt onder een deken. Ook in de zomer. Als ze ouder worden kan je een 4 seizoenen slaapzak kopen. Vond ik erg makkelijk.
Jep een combi van beide Mijn dochtertje trapte haar dekens steeds van zich af en door de slaapzak koelde ze niet te veel af. En het geeft blijkbaar ook een geborgen gevoel. Gwen werd en word er rustig van. Zonder slaapzak gaat ze woelen en draaien.
ons mannetje slaapt ook onder beide. Nou ja, hij begint onder beide. Meestal eindigt hij onder de dekens vandaan alleen in een slaapzak. Zonder slaapzak gaat hij trouwens echt niet slapen, hij wordt er rustig van.
de eerste weken in haar wiegje in haar zachte kleertjes onder een laken en deken met kruik. toen ze ze rond haar as begon te draaien vond ik een dekentje eng worden en ben ik overgegaan op een slaapzak. toen het zo heel heet was had ik een pyjama setje van de Hennes uit 1 stuk met korte mouwtjes en benen en daar lag ze dan alleen met luier in en ze had sokjes aan, zo had ze haar rugje niet koud. nu wil ze geen deken om, gaat heel hard huilen dat ze het te warm heeft.
Onze dochter slaapt onder een dekbedhoesje met een deken erin. Zo'n hoes is vrij groot en ik vind het ideaal met het goed stevig instoppen. Daarbij is zo'n hoes zo groot dat je hem met gemak goed onder het matras kunt stoppen en het bedje daardoor heel kort en strak kunt opmaken. Dekentje met laken hebben wij ook geprobeerd maar beviel niet zo heel veel... Onze dochter is nogal beweeglijk en schopte haar deken telkens af, daar heb ik met het dekbedhoesje geen last meer van .
Mijn zoontje slaapt nu in een romper met lange mouwen, een winterslaapzak en onder een deken. Hij is van eind juni en sliep de eerste nachten met een rompertje zonder mouwen/pyamaatje/sokjes en een lakentje/dekentje. Al snel sliep hij alleen in zijn rompertje zonder mouwen in de puckababy onder een lakentje/dekentje. Als het buiten bloedheet was lag hij in zijn rompertje/puckababy onder een lakentje.
Dochter is een winterbaby, meter sneeuw buiten. Sliep eerst onder dekentje maar al snel een slaapzak + deken aangezien het zo koud is uit bed met de nachtvoedingen. Zoon is van juli, 30 graden in de kraamweek. Hij sliep tot een maand of 3 onder deken(s) en laken. Nu in slaapzak omdat 't erg koud is boven en 2 dubbele dekens nog te weinig was. Als het erg warm is ( als in 29 graden boven ) Dan slaapt mn dochter in zo'n pyamapak uit 1 stuk zonder deken of slaapzak. Mn zoon sliep toen in romper onder enkel een lakentje in de kraamdagen.
Oke dank jullie wel allemaal voor de reacties! Hier kan ik wel wat mee! Ook een goeie om een slaapzak te gebruiken omdat het idd bij ons boven ook heel koud kan zijn 's winters.
De eerste bij vijf maanden in een slaapzak en nummer twee met vier maanden. De eerste was prematuur dus duurde lang voordat ze de kleinste maat paste maar toen meteen over. Nummer twee paste vrijwel direct in een slaapzak maar ik vind het zo knus met een dekentje en lakentje dus die heeft eerst ook lekker onder een deken en lakentje geslapen. Pas toen ze haar deken van zich af ging schoppen toch overgestapt op een slaapzak. En dat bevalt wederom weer erg goed. Ik vind het ook wel fijn om te weten dat ze nooit koud ligt. Al leek ze er zelf geen problemen mee te hebben, ze sliep gewoon verder zonder dekens. Wij hebben een goed geïsoleerd huis dus ze slapen nu in een winterslaapzak met romper met lange mouw. Ik heb de HEMA en prenatal slaapzakken en vind die erg fijn. De mouwen gaan hier trouwens wel er vanaf.
Ze slapen altijd onder zowel een deken als een slaapzak. In de zomer een dunne slaapzak en een deken of lakentje. In de winter een dikkere slaapzak en 2 dekens.
Dekentjes geprobeerd maar was vanaf het begin aan geen succes, wij hebben een druk mannetje die erg beweeglijk is en dekens lagen dus nog goed en hij lag bij het hoofdeinde elke keer. Ben dus gauw overgestapt op een slaapzak. Dus hier alleen een slaapzak en meer niet. Hij moet niks van dekens weten. Alhoewel hij nu steeds meer de intresse in krijgt, we zullen straks zien als hij naar zijn junior bedje gaat.
Onze dochter slaapt onder een dekbed met pyjama,romper lange mouw... Als het vriest dan heeft ze sokjes aan. Op haar kamertje is het rond de 14 graden en als het vriest 11 graden
in juni is ons zoontje geboren en die heeft afhankelijk van de temperatuur onder een lakentje met kleren geslapen maar soms ook alleen romper met lange mouw en lakentje. Was warm zat. (in wandelwagenbak dus blijft de warmte ook in hangen.)