Hoe slaapt jullie 2-jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Mijn 2,5 jarige slaapt nog in zijn ledikant. Sindskort wel zonder slaapzak, maar onder een laken en een deken. Ik ben wel van plan de zijkant er nu af te gaan halen, maar uit luiheid is dat nog niet gebeurd ;) Op vakantie heeft hij twee nachten in een gewoon eenpersoonsbed geslapen, zonder kussen, maar wel onder een dekbed. Hij sliep op zich wel goed, maar is er wel een keer uitgerold. We gaan binnenkort verhuizen, ik denk dat hij op zijn nieuwe kamer wel een groter bed krijgt.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Zoon van 2 jr en 3 mnd slaapt in een slaapzak in een ledikant. En dat ga ik zo houden zolang hij op die manier lekker slaapt.

3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Onze middelste slaapt vanaf voor ca 23 maanden (nu 2 jr en 9mnd) in een groot bed met dekbed. Dat ging eigenlijk gewoon meteen goed, ze kwam er nooit uit. Ze heeft pas later een periode gehad dat ze dat deed maar dat was ook snel weer over. Onze jongste was toen zij overging 8 maanden overigens dus niet echt een jonge baby meer.

4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik gewoon nu vast eens een kinderkussen en dekbed probeer en als m’n dochtertje hopelijk over een paar maanden goede nachten maakt, gaan we denk ik ook maar over op het peuterbed als dat bij veel kinderen vrijwel probleemloos gaat!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Vanaf 2 jaar in een peuterbed met deken. Nu op vakantie in een campingbed met laken. Kussen heeft ze ook maar die gebruikt ze niet echt. Vanaf moment 1 bleef ze netjes in bed en nog. Ook al is ze al wakker ze geeft geen kick en chillt lekker in bed.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Kussens worden niet aangeraden door kinderfysiotherapeuten kreeg ik te horen van de kinderfysiotherapeut van mijn jongste.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké voor de nek/rug ofzo?

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Klopt inderdaad omdat dit nog volop in groei is. Ook hele dunne kussens zoals de Ikea voor kinderen heeft schijnt volgens haar niet goed te zijn. Dit kreeg ik ook van haar collega en een andere kinderfysiotherapeut te horen.

Deel Deze Pagina