Mijn zoontje is nu bijna 9 weken en heeft al tijdje last van krampen denk ik. Ik vind het alleen zo moeilijk te zien. Miss dat jullie dit herkennen in de avond wil hij alleen maar drinken/speen hebben. cina baby, infactol, venkelthee, warm bad, fiets beweging en op de buik liggen, lijkt allemaal niet te helpen (cina baby een beetje, maar ook niet gek als er alcohol in zit) Loopt constant met zijn beentjes te trappelen en is echt heel erg boos. Het is bijna elke avond raak na de fles van 19.00 uur. Hij wil dan ook echt niet gaan slapen (terwijl hij toch echt moe is) Doet over zijn fles 30/35 min over, dus echt gulzig drinken doet hij ook niet. Het enige wat beetje helpt. Dat als hij in zijn wippertje ligt (met tril functie) en de speen er in, dan wil hij slapen zo voor zo'n 30/45 min. Zijn dit nu darmkrampen? Ik heb gelezen dat Sab-simplex goed schijnt te werken, maar wil eerst jullie mening of dit echt darmkramen zijn.
kijk eens op deze site bij het stukje kenmerken darmkrampen. Kan best goed zijn dat hij daar last van heeft. Darmkrampjes bij baby het is lastig die darmkrampen, maar het gaat een keer over. Weet nog wel dat wij ook 's avonds (want dan was het vooral het ergst) alleen maar rondliepen met haar. Dat is het ook een van de weinig wat je kunt doen. sterkte!
als ik het zo lees zijn het wel darmkrampen. hij krijgt fles om 19.00 uur is om 19.30 ongeveer klaar en leg hem om 20.00/20.30 op bed en dan is het huilen huilen tot volgende fles. meestal haal ik m na uur weer naar beneden, omdat ik het niet kan aanhoren. ga vanavond rooibos proberen... iemand ervaring mee en met sab-simplex
Hier hadden we dat ook wel, maar hier was het(kan natuurlijk ook niet voor jou situatie spreken) een combinatie van krampjes en een huiluurtje(wat hier meer een huilavondje is) en door het huilen wordn de krampjes ook weer erger... Ik heb nooit echt medicijnen gebruikt dus geen ervaring mee... Ik geloof wel dat de ergste krampjes rond de 12 weken over, Heb je al geprobeerd in een draagdoek te dragen? Door de baby er recht op in te zetten(in de M houding) kan dat de krampjes ook verminderen tegen jou warme buik aan! Succes ermee! Ohja hier kon ik ook altijd merken dat het krampjes waren door m'n hand op haar buik te leggen en dan voelde ik het een beetje borrelen!
Klinkt idd als krampjes. Rooibosthee hielp hier wel! Ik heb ook goede verhalen gelezen over sab-simplex maar het zelf uiteindelijk niet nodig gehad. Hier werkte infacol met dus rooibosthee door de melk wel, en lekker in de draagdoek bij mij....
bIj ons werkt infacol en lekker tegen je aan houden. Of met de klok mee rondjes om zijn naveltje. Ik merk t bij hem als hij met zijn.beentjes gaat trappen en zijn buik gespannen houdt, is dan hard.
Infacol is rotzooi, cb is daar op terug gekomen en ook de meiden in de apotheek raden het ter zeerste af. Bij onze oudste heeft het dan oook nooit geholpen, was een veel blijere baby toen we stopte. Bij de tweede gebruiken we nu abc dolphin. Zitten alleen natuurlijke dingen in. Wel duur maar je diet er een eeuw mee. Het werkt echt super. Daarnaast kan je je baby omgedraaid over je arm heen laten hangen, zodat je hand op zijn buikje druk geeft. Sterkte, nog een paar weekjes gaan ze weg.
Dat zijn inderdaad krampjes en met 3 maanden is het ergste eraf. Ik zou hem dan ook echt niet laten huilen, als ik lees dat je hem na een uur weer naar beneden haalt? (een uur huilen is voor 9 weken veel te lang!) En thee geven of andere medicijnen, wij hebben dat nooit gedaan terwijl mijn dochter echt wel hevige avondkrampjes had. De oplossing: wij lieten haar nooit ergens liggen huilen, maar waren continu met haar in beweging. Of in de banaanhouding (buikje rust op je onderarm) met haar rondjes lopen, of rechtop tegen je aan klemmen en dan wiegen of in de draagdoek. Het hoort erbij dat ze in de avond er last van hebben.
huu ga wel in de tussen tijd naar boven voor een speen, maar blijf niet op en neer lopen!!! Op een geven moment weet je het niet meer! Maar ja ik spreek uit ervaring misschien
Infacol idd rotzooi... Werkt gewoon niet. Cb verpleegkundige was er ook niet over te spreken, maar ik heb het toch geprobeerd je weet ten slotte maar nooit abc dolphin nog nooit van gehoord. Waar haal je die?? Ik heb nu sab-simplex besteld, maar nu komt pas over 3-5 dagen binnen. Nu maar even voor de tussen tijd rooibos proberen.
En zoals ik had geschreven spreek ik ook uit ervaring. Je hoeft ook niet steeds op en neer te lopen, als je hem gewoon bij je draagt is het een stuk rustiger, zowel voor hem als voor jou. Des te eerder is deze lastige periode voorbij.
Nee dan hou je hem gewoon beneden toch? Gewoon bij je op schoot. Misschien heeft hij naast krampjes ook mamahonger? Ik zie geen reden om hem eerst een uur te laten huilen... Is toch zielig? En zinloos als het niet helpt. Hij wil gewoon bij je zijn, zeker als hij niet lekker in z'n vel zit vanwege de krampjes. Een warm kruisje op z'n buikje al eens geprobeerd? Hier hielp het als ik haar op schoot had in een borstvoedingshouding, maar dan met haar hoofdje in mijn elleboog. Haar buik dicht tegen mijn buik.
dragen kan ik niet ivm bekken en rug klachten. middelste heeft in het ziekenhuis gelegen ivm reflux en heeeeel veel huilen/krijsen uren lang. daar werd ons geleerd om vanuit zijn bedje te troosten en hem zelf standing te laten slapen. om nietnog meer onrust te geven. hier sta ik ook achter! maar wat ik al eerder aan gaf dat ik om de 10 min naar boven ga om te troosten en als hij dan nog huilt dan leg ik hem in zijn wippertje beneden en zit dan constant zijn speen te geven, want constant naar boven lopen schiet ook niet op. jullie doen net of ik mijn kind iets te kort doe, thanks! ieder doet op haar of zijn eigen manier en wat zij beste vind! Ik kan nu wel beetje pist om worden eerlijk gezegd! Maar goed ik vraag om advies om darm krampjes te verminderen en niet hoe ik mijn kind moet opvoeden!! maar kruik werkt niet ookal geprobeerd
Jammer dat je hem niet kan dragen, dat werkt juist bij krampjes heel erg goed. Kan je man hem niet dragen als hij krampjes heeft en rondwandelen? En fietsen met de beentjes al geprobeerd?
Fiets beweging werkt opzich wel, maar dan valt hij niet in slaap..haha Maar hij wordt er wel lekker rustig van (gelukkig) @steffiegeorge Buik vind hij niks (komt denk ik door de reflux die hij heeft) Al mn drie kids hebben het niks gevonden (vaag)
Ja het is ook gewoon zo lastig om iets te vinden war werkt! Hier is het vaak de ene dag het ene wat helpt en het ander wat niet werkt en visa versa... Frustrerend van beide kanten! Nog een paar weekjes en dan zijn de ergste buikkrampjes wel voorbij volgens mij! Sterkte, voor beide(mama en baby)!