Inderdaad kan echt komen door het merk. Ik klop wekelijks slagroom op en lukt altijd.. je moet niet te lang kloppen en in het begin niet op de hoogste stand. Ik had vorige week toevallig een pakje van de Liddl en daar kreeg ik ook klontjes in.. heeft ook met vetgehalte te maken.
Heb nu ook niet te lang geklopt, het zag er nu dus uit alsof je veel te ver door had geklopt, net alsof het ging schiften ofzo, je zag dat de slagroom zich scheide van het vocht wat er in zit. Denk gewoon idd dat het het merk is, was de eerste keer dat ik die van de aldi had, en je snapt hem al, het was ook gelijk de laatste keer '
Dat is bij mij nog niet voorgekomen en ik heb zowat alle merken gehad, a merk, huismerk, aldi, liddl, lukt altijd Wel neem ik altijd de lang houdbare slagroom, niet die in het koelvak ligt maar ik denk niet dat dit een verschil maakt. Succes
Aldi en Lidl lukken nooit bij mij. Die blijven heel lang dun en dan opeens zo'n geschift prutje. Meestal heb ik gewoon de goedkopere merken van de AH of Jumbo, die lukken wel altijd.
kom ontvetten en voorkoelen, slagroom koel héél voorzichtig kloppen, niet te snel dus niet op de hoogste stand e.d.
ben je overigens ongesteld? gek maar waar, daar kan het ook aan liggen! Ook als er onweer in de lucht hangt ik kan hier verder alles gewoon normaal opkloppen {manlief is bakker}
kloppen voor de open koelkast klinkt stom maar door het warme weer word ie niet stijf. ik ben zo drie dagen bezig geweest met mijn vulsel van mijn taart toen kreeg ik deze tip en het lukte.
gewoon die moorkoppen weggooien haha het is een teken van boven nee grapje Ik pak altijd de mixer en heb eigenlijk nooit problemen, mijn man is nog luier en die pakt een beker met kant en klare slagroom
Beetje zonde van de energie en een beetje onhandig om zo staand te kloppen. Dan kun je beter even de gootsteen vullen met ijskoud water, daar de kom inzetten en dan kloppen...
Ontvetten voor het kloppen van slagroom heb ik nog nooit van gehoord en heeft geen zin, want slagroom is vrij vet. Je kunt ook beter een pakje met een hoog vetgehalte gebruiken voor slagroom. Vetvrij maken doe je voor het stijfkloppen van eiwitten.
Van slagroom kloppen en soezen bakken is nog nooit iemand dik geworden en er staat nergens dat TS ze zelf gaat eten.
Ontvetten van de kom doe je bij eiwit opkloppen niet bij slagroom. Slagroom is zelf vet. Als het boter wordt klop je te lang door. Soms in het voorjaar als de koeien net in de wei gaan is de slagroom anders van samenstelling waardoor hij snel boter wordt. Ongesteldheid heeft er weinig mee te maken.
Wou nog reageren dat het bij mij nog nooit is mislukt Nou gister toch wel was blij dat ik 2 bakjes had,de eerste is namelijk gaan schiften (overigens nog nooit gehad) En de 2 de ging net aan goed! Alleen was het meer als de helft al gesmolten toen we de taart aansneden Had het aan me schoonmoeder gevraagd en die zei dat het te warm is en niet verstandig is om nu slagroom te gaan kloppen.
Ow joh.. Sorry, tis weer maandag Ik heb ook 3x de slagroom van de Aldi meegenomen. De eerste keer lukte het niet, dus toen direct maar 2 nieuwe pakjes opgehaald. Weer mislukt. De andere merken lukken hier wel in 1 keer, dus het zal daar vast aan liggen.
Die houdbare pakjes zijn inderdaad een drama!!! De bekertjes verse slagroom lukken meestal wel. Ik gebruik die van Melkkan (dekamarkt). Vetvrij maken slaat idd nergens op. Ik klop de slagroom meestal met de ballongarde van de staafmixer, dit gaat beter dan de dubbele kloppers van de mixer. Ook doe ik het in zo`n rechte beker ipv in een kom. succes!!!
ik koop altijd aldi pakjes en die gaan vanuit de winkel direct in de koelkast tot ik ze nodig heb. ik mix met vanalles en ik gebruik vanalles als kom en het mislukt enkel als ik te lang doorga. Misschien idd. het warme weer? nog nooit op gelet eigenlijk.