Hoe slapen jullie aan het einde van je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 14 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ben nu bijna 30 weken en de afgelopen 2 weken slaap ik zo beroerd.
    Op me buik slaap ik allang niet meer, op me rug krijg je het benouwd dus blijft je zij over. Maar ja nu ben ik ieder uur wakker 's nachts want dan doet het allemaal zo zeer ofdat je heupen en bekken in elkaar gedrukt zijn. Je denkt van effe snel omdraaien maar dan heb je eerst 10 min last van het zuur en die kleine word dat ook wakker en begind dan weer even alle rekoefeningen door :)

Dus hoe slapen jullie om zo lekker mogelijk te slapen :(: :(: :(:

2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik ben nog lang niet zover maar ik heb wel eens gehoord dat je dan met een kussen tussen je benen moet slapen... (op je zij). Heb ook ergens gelezen dat dat idd de pijntjes verminderd.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Tegen het zuur kreeg ik van mijn zusje een tip.

Zet je bed een beetje scheef, door onder de voorkant( waar je hoofd is) bakstenen onder de poten te zetten.

Dit had ze geleerd op haar opleiding( kraamverz.) Of het werkt weet ik nog niet. Bij mij is het nog niet zo erg. Maar omdat mijn placenta voor ligt kan je daar meer last van krijgen. Je maag ligt meer in de verdrukking.

Ik hoop dat je weer lekker kunt slapen en dat je een prima manier vind om te liggen.

4. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik slaap al weken niet meer normaal als ik een uur per nacht haal is het veel ook mede door voorweeën ed...ik moet het hebben van de dutjes overdag en de rust momenten op de bank....

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Met extra kussens; 1 onder mn hoofd extra zodat ik minder last heb van maagzuur, minimaal 1 tussen mn benen en als mn voeten erg opgezet zijn dan ook nog 1 onder mn voeten. Verder is er weinig aan te doen...

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    bij mij word het slapen nu ook lastiger... Door een kussen tussen je benen te leggen liggen je knieen even hoog als je bekken, en heb je daar iig minder last van. (heb ik van de fysio, daar loop ik nu een week of drie voor mijn bekken)

En wat het maagzuur betreft, dat is bij een heleboel vrouwen verschillend, gewoon wat tips proberen en kijken of het bij jou helpt!

Succes met slapen!

7. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ah, slapen, wat is dat ook alweer? :)

Idd kussen tussen de benen en hoofd wat hoger leggen. Verder elke mogelijkheid die je hebt aangrijpen om overdag de ogen even dicht te doen ;)
    Soms als ik echt last heb van de heup waar ik op lig, leg ik daar ook een dun kussentje onder.

8. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik lag altijd op mijn linkerzij en dan op 5kussens anders kreeg ik zuurbranden

9. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ik heb ook een tijdje een voedingskussen geprobeerd ruusen mijn benen en op zich hielp dat wel. Maar doordat het draaien gewoon niet makkelijk meer gaat ben ik vaak wakker en moet dan ook meteen plassen. De ene nacht gaat beter als de andere. Sinds ik met verlof ben probeer ik ook tussendoor mijn rust te pakken.

Succes ermee!

Groetjes Sämira

10. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik slaap al 14 dagen niet meer ben net een lopende zombie.
    EEn uurtje op een dag is al veel.

11. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik slaap ook slecht, niet eens omdat ik niet lekker lig, maar als ik eenmaal wakker ben (doordat ik bijvoorbeeld moet plassen) kan ik niet meer in slaap komen. Ik lig dan bijvoorbeeld te piekeren of door de ademhaling en bewegingen van mijn vriend kan ik dan niet meer slapen. Erg vervelend!

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ja kussens! heerlijk dat ze bestaan. Ik heb er inderdaad ook een extra onder mijn hoofd en 1 tussen mijn knieen liggen en dan slaap ik redelijk.Ben nog wel regelmatig wakker, maar niet meer van de pijn...

Karin

13. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik slaap echt als een BLOK! Nergens last van, leg mijn hoofd neer en word in de ochtend wakker. Nergens last van, de baby zal vast wel druk bewegen maar ik heb het te druk met slapen dus merk er niks van!

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Herkenbaar! Slaap nu al slecht (maximaal 4/5 uur per nacht? terwijl ik normaal op 8 zit) dus wat wordt dat straks als ik net als jullie ook nog een dikke buik heb die in de weg zit? :confused:

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nou ik heb alleleistandjes van kussens geprobeert maar helaas weeer k*t geslapen.
    hopelijk krijg ik nog wel even een paar nachten kado van me lijf maar daar ga ik maar niet vanuit

16. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou hier nog 1 die echt voor geen meter slaapt.. :(
    Ik word elk half uur wakker van de pijn in me bekken.
    En als ik me dan eindelijk heb omgedraaid en even lekker lig begint het weer aan die kant! Ik zal er toch aan moeten wennen want ik moet nog even... :rolleyes:

17. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Heel herkenbaar. Ik heb gelukkig geen maagzuur want ik heb mijn hoofdeind standaard omhoog staan. Heb alleen steeds last van mijn schouders en heupen van het op mijn zij liggen. Als ik wakker ben omdat ik moest plassen lukt het inslapen weer niet omdat of de kleine gaat als een gek tekeer of ik voel hem niet en ga ik me druk zitten maken waarom ik hem nou niet voel. Maar je krijgt er straks iets heel moois voor terug..

18. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Bij mij helpen de kussens ook niet meer, elke keer het omdraaien duurt wat langer als normaal, kan namelijk niet lang op één zij liggen door de pijn, dan het plassen inderdaad en het maagzuur die ik trouwens nog wel wat onder controle heb door savonds een drankje in te nemen maar ik slaap wel op twee kussens.
    Tis echt zwaar aan het worden en ik moet nog minimaal 12 weken.
    Soms zie ik het als een voorbereiding, straks kunnen we misschien ook niet meer dan een paar uur slapen. Het lekkere slapen is nu wel even stop gezet hihi

19. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik slaap heel veel en aan een stuk door. Ik ben zoooo moe. Ik gebruik een borstvoedingskussen. Dat leg ik tussen mijn knieen en ik slaap met mijn armen eromheen (een soort alsof de in lepeltjeshouding ligt zeg maar) en dat werkt perfect. Maar ja ik heb een waterbed, dat scheelt misschien ook wel.

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb het al geprobeerd met een voedingkussen maar helaas werkt dat ook niet.
    Misschien is het wel je waterbed lijkt me heerlijk nu

Deel Deze Pagina